Szénacsinálás
Szénacsinálás
Szénacsinálás
Szénacsinálás

Én ugye pesti csávó vagyok, ezzel ugye tisztában vagytok. Tehát magát a feladatsort nem tudom kritizálni, biztos így készül a széna. Nem tudom, hogy ez még visszaadható-e ismétlésre, hogy van-e széna, amit csinálni lehet, ki tudsz-e menni oda ezt még ismételni. Az első képen látnánk magát azt, amiből elindulunk, a szénát, hogy ez hogy néz ki. Csak az a baj, hogy nem szabad lustának lenni, ha itt a széna maga ami a főszereplő, akkor látjuk, hogy ez a földön van, és akkor tessék odamenni kicsit közelebb, mert maga a táj nem egy jellegzetes táj, akárhol lehetne, itt mögöttünk a kiserdőnél is. Ezért érdemes beáldozni a farmerünket, hogy beletérdelünk esetleg a fűbe, és azon ez nyomokat fog hagyni. A második kép egy kedves portré, csak egy picit lehetnél szigorúbb a kompozícióval, ott ahol a gereblye van, onnan hiányzik egy kevés, nagyon be van oda szorítva a sarokba, míg a képnek a jobb oldalán és a tetején fölösleges terek vannak. Utóbbi könnyebben megoldható, mert vágni mindig lehet, hozzáragasztani már nem, hacsak nem már eleve vágott kockát adsz nekünk. De ez egy jó portré, elfogadom. Az első kép az ugye a természetben föllelhető formájában a széna, a második kép gondolom az akar lenni, amikor a bácsi összehúzza ezt a gereblyével, mondjuk ehhez az összehúzáshoz kicsit katonásan áll, de nem baj, a régi korokban is voltak ilyen portrék, hogy mester a szerszámjával. Aztán a harmadik képen látunk egy helyet, ahol ilyen kis földkupacok vagy mik vannak, gondolom, hogy ez lehet az összegyűjtött széna. Csak itt az a baj megint, hogy én értem, hogy szeretted volna bemutatni azt a helyet, ahol ez készült, csak ennek a képnek minimum egyharmada fölösleges információ. A kiégett ég nem tudunk kezdeni semmit. Ha a dombok tetejénél elvágod a képet, akkor máris látod, hogy a fókusz egyből odakerül, ami a cél lett volna. Igenám, de akkor kiderül az is, hogy a képnek az alján is van egy ilyen probléma. Szép ez a nyom, de ebből a szempontból erre sincsen túl sok szükség. Annál a puklinál, ahol elkezd kanyarodni ez az ív, akkor szintén lehetne vágni, és már érzed, hogy nyugszik le a kép, kezdünk tudni fókuszálni arra, amit te mutatni szerettél volna. A vagdosás helyett az egyszerűbb megoldás az, hogy álló formátum helyett egy fekvő formátumot használsz, és egy kicsit közelebb kell menni. Legalább az egyiknél ott kellene állni, hogy abból valamennyi benne van a képnek az egyik sarkában, és még a többit is a képen lássuk. Van egy utolsó befejező képünk, amikor a tehénkével vontatott kocsin ott van az összegyűjtött széna. Nekem ez a kép is tetszik, ezzel a képpel is viszonylag kevés bajom van, a kép fölső részénél ez is vágható. Az ég javarészt felesleges, a háztető felénél bele lehet vágni bal oldalon. És akkor jó feszes képet kapnánk. Visszaadom ismétlésre, tessék egy kicsit jobban koncentrálni a kompozícióra. (hegyi)

Hozzászólások

Köszi, Tamás. Érdekes. A harmadik képpel is úgy voltam, mint a Rend c. képemmel. Sokat gondolkoztam, hogy jó-e ez így. És köszi a hozzászólásokat a többieknek is!

Az egész sorozat nagyon tetszik. De a harmadik kép, egészen rendkívüli szépségeket rejt.

"Kalmár szellő járt a szomszéd mezőkön,
S vett a füvektől édes illatot.
Az országúton végig a szekérrel
A négy ökör lassacskán ballagott."
/Petőfi Sándor/
Végignézve a képsorokat, azonnal ezek a sorok ugrottak be, bár maga a vers nem pont erről szól. :D

Jéééé, képregény. Nekem tetszik. Ez egy történet. Van eleje, vége és sallangmentes. A képekhez nem nagyon értek, de az elsőt kivéve szerintem rendben van. Az elsőnél olyan furcsának tűnnek nekem a színek.

Új hozzászólás