Benézés
Az objektívbe való benézés esete...

Egy szuperközelit látunk, amin az alkotó a saját szemét fényképezte le egy szemüvegen keresztül... láttunk már itt ilyen képet, foglalkoznak ezzel az alkotók, és itt ennél azt tartom egy jó megoldásnak, hogy a szemüveg ugye ezt portrézásnál jó tudnunk, hogy a szemüvegnek van egy olyan hatása, hogy akár zavaró is lehet, hogy ha a képi megoldásokat figyeljük, mert a felülete torzít, becsillanhat. És itt is észrevehetjük, hogy a lencse torzítása miatt az arc éle elkezdődik a kép szélénél, aztán lényegesen beljebb folytatódik, kicsinyít a lencse és utána megint kijjebb folytatódik az arcél vonala. Ez egy megfigyelés lehet, és ezt jó tudnunk, hogy ha portrét csinálunk, akkor attól függően, hogy milyen korrekciót végez a lencse, ezek az optikai helyzetek megjelennek a képen. Ami ennek a képnek az erőssége, az az, hogy ezt kihasználva az alkotó egy olyan helyzetet tudott megvalósítani, ahol nincs csillogás és az a fajta tükröződés, ami viszont jelentkezik, az magán a szemgolyón van, tehát ha az András szemébe nézünk, ott tudjuk meglátni egyrészt a keret ismétlődését, sőt a szembogárban még az alkotó gépét is, sőt valamennyit még a térből is, vagyis a lencse-szemlencse-tér közötti kapcsolat is megvan. Ami egy picit zavar, hogy a szemüveg keretét az alkotó kétoldalról vágta, és ennek a vágásnak akkor lenne szerepe vagy értelme, ha mondjuk a fej ívénél kezdődne a képhatár, azaz azt mondom, hogy engem nem érdekel a képnek a szempontjából, hogy hogyan fejeződik be a forma, mert engem a fej érdekel. Itt ez a döntés nem hozódott meg, ez a vágás nem igazán indokolt. Beleférhetett volna akár a szemüveg kerete egészében, úgyhogy én ezért két disznót adok rá, mert az ötlet maga jó. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Egyetértek Bélával. A szemben tükröződő keret teszi érdekessé ezt a képet.
Viszont nekem hiányzik a széle.

Ami miatt tetszik nekem ez a kép, így szemüvegesen a következő: a szivárványhártyán tükröződő keret, amelyen át,mint egy régi tv-képernyőn keresztül az íriszvonalak bevisznek András belső világába.Belülről kifelé pedig ugyanezen vonalak táguló sugarai nyitnak ablakot a külvilágra.

Nem vita, csak próbálom megérteni a képet. Ilyen akadékoskodó vagyok, ha érdekel annyira, hogy megértsem, de korlátoznak a képességeim. Ablak az ablak előtt, a külsőnek le van vágva a széle, mintha kissé beengednéd a nézőt. ok.

Szerintem pedig ablak. És még tiszta az üvege is. ;-)
De mindenki annak látja, aminek a lelke mélyéről gondolja, ezen felesleges vitázni. ;-)
Ha a portréval a gyerekkori sztorimra utalsz: ott nem portréról volt szó, hanem általában, a legtöbb esetben megvolt ez a vita, amit említettem.

Más a helyzet a szemüveggel egy portrénál, ahol a hitelesség és a becsillanás megelőzése érdekében akár az is megoldás, hogy kivesszük a lencsét. Itt, ahol egy sokkal szűkebb kivágásban a szemeddel mutatsz valamit, a szemüveg egy fal a mondanivaló előtt. Szerintem.

Érdekes egyébként, emlékszem gyerekkoromban sokszor volt vita apámmal, mert ő mindig le akarta vetetni velem a szemüveget fényképezéskor, én meg nem akartam, mondván, hogy azzal együtt kell lefényképezni engem, ha már szemüveges vagyok...

Ha meg akar ismerni, úgyis megismer, pláne, hogy átlátszó az az üveg... ;-)

Az jó, hogy te belátsz, de ha más meg akar ismerni vegyed le! Azért, hogy a másik "belédlásson"
Én is szemüveges vagyok, de én is levettem :-)

Jaa! Nos, hát szemüvegbeN ;-), mert benézek valami másik világba, s ezt egy kis pajzsot rakva a szemem elé teszem, hogy máskor is belássak. ;-P ;-)

A szemüveg egy védekezés, egy kellék a szemed előtt. Egy látásjavító eszköz. Ha meg akarod mutatni magad, le kell vetned.

Anita, nem értem a kérdést...

És miért szemüvegbe?

Rosszul nézed... ;-)
Nincs megfeszített mimika.
Egy kis digizaj valóban van, de hogy sok lenne, az azért túlzás.

Lélektükre meg minden, mégis inkább megfeszített mimikai izmokat, szemüveget, tükröződéseket látok (meg sok digizajt). Mit csinálok rosszul?

Új hozzászólás