Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangfoglalás
Hangszer, hangtechnika és miegymáskiállítás.

Ugye én az előző riportnál azt mondtam a Gábornak, hogy amennyiben a 10 képből csinálunk egy ötös sorozatot, akkor sokkal sűrűbb és élvezhetőbb lesz a riport hatása. És itt még fokozottabban kell, hogy azt mondjam, hogy igazából a Gerlei-féle munkákban az az erősség, amikor emberi helyzeteket, az ember és a tárgyak kapcsolatát, mintegy szociomegfigyelőként létrehozza. Például itt, a Hangfoglalás c. sorozatban az 1,2,3,4. kép az, ahol lehet érezni hogy sűrítetten fogalmaz, ugye itt egy Ibanez vagy milyen gitár tükröződésében látszik valami, ahol azt mondom, hogy önmagában egy sűrített történetet látunk; bár azt hagy jegyezzem meg, hogy vagy jobban kellett volna a gitárt metszeni, vágni, vagy a gitár íveit felülről meghagyni. Ugyanakkor ezt nem mindegyik képre merem 100 %-osan elmondani, hogy a képek önállóan is megállnák a helyüket, az 5. képnél pl. nagyon izgalmas a hangmérnök karaktere, de ott is a hát íveibe belevágunk, jó, hát fontos ez a keverőpult, de szerintem nem annyira, mert kisebb metszésben is látható lenne, tehát egy kicsit azt szeretném mondani, hogy a riport kategória nem azt jelenti, hogy ezeknek a képeknek önálló kompozíciós rendjükben nem kellene működniük. A szkreccselő fiúnál is nagyon jó, ahogy ezt a gesztust próbálod rögzíteni, de a kalapba belevágsz, itt az alján értelmezhetetlenül olyan rendezetlen, pontatlan a kompozíciós rend. Nagyon jó megint az eladó és vásárlók ahogy nézik a következő képnél a szituációkat, de a Goda Stúdiót és Blue Sound-ot is látom, meg a Szabó Istvánnétól a kis erősítőnek zsinórjáig, de nem erről akarok beszélni, hanem az egész sorozatban azt szeretném elmondani, hogy nagyon jó dolgokat csípsz el, pl. a kendős, réztányért ütő kisfiú, és a többinél is, pl. a fülhallgatós zongorázó vagy a basszusgitározó fiúig, de ugyanakkor kellene ezt a sorozatot szűkíteni és a kompozíciókat rendbetenni, nagyon szenzációs a hét törpe ahogy sorban ülnek ott fejhallgatóval, nagyon jók a meglátások, de egy kicsit sűríteni kellene, én visszaadnám ezt a munkát egy kis rostálásra és képszerkesztésre, én azt mondom, hogy állapodjunk meg egy ötös sorozatban, ezt cseréljük, azt javítsuk, egy kicsit morzsolgasd ezt otthon. Erre most nem jár citromdisznó, mert a Gerlei tud ennél jobbat. (szőke)

Hozzászólások

Köszönöm, erre gondoltam.
Csak akkor én ezt nem szabom át, kuka. Majd lesz másik.

Gábor, az a helyzet, hogy egyenként is lehetne elemezni a képeket - vedd az elsőt, bevezetés, amit azzal oldasz meg, hogy ott a plakát, de mindenki háttal áll, érdektelen, kabátban mennek befelé, korrekt, de nem túl erős. De oké, elkezdődik a műsor. Aztán benn vagyunk, adsz egy totált, de semmi jellegzetes nem utal arra, hol vagyunk, lehetne ez az ezermester magazin kiállítása is, vagy a magyar ebtenyésztőké, nem derül ki. Vagy erősebb kép kell, vagy ez nem kell. Utána a következőn ott egy gyönyörű ritmus a jobb oldalon a gitárokkal, te elvágod ezt, holott ez érdekesebb lenne, mint a háttal álló csávó a bal oldalon. A következő türköződős jó, nincs hiba. A keverős csóka is jó arc, nem a legjobb pillanatban elkapva, de elmegy. A sikamika srácnál már unom az állót, lefut a dinamika, nincs ritmizálva a történet. Közé kéne valami. Ráadásul nem ott éles, ahol kéne. Utána a fekvőben néznek valami berhelt kütyüt, de hogy ez mi, nem tudni, nem érteni, ezért ez a kép kuka. A dobos jó, de miért álló? A gesztikuláló beállított kép elmegy, de miért álló? Kell az a szék az előérben? Nem. A zongorázó is álló, nem jó, a gesztus is olcsón megvett gesztus, minden zenész tud így pofát vágni, nem kell. A srác a gitárral jó lenne, ha nem hajolna be a segge annak a másiknak. Utána egy fekvő enteriőr, csak épp a két zenészt vágtad el, ami a lényeg lenne, és vinné a ritmust. A fülessel gitározó jó, de a vaku... de mondjuk oké, ez sikerül, oké. Ez is baj, hogy álló. A furujálósok jó lenne, de lesifotó. Ha nem hívod fel magadra a figyelmet, el vannak ezek magukkal foglalva és az nem jó, nem erős. A fejek az utcsó képnél jók. De van egy fontos kérdés. Miért ment el Gerlei ide? Nem tudjuk meg. Mi a vége a történetnek? Nem tudjuk meg.

A riport vélemény is. MEsélsz, de a te szemszögedből. Itt ez nem valósul meg. Mesélsz, mert arra jártál és nálad volt a gép. Lehetne ez exkavátor kiállítás, az is ennyire izgatna fel. Holott a zene tűz, a zene élet, a zene líra, sok minden - ami a képeken nincs rajta.

Nem is tudom mit mondjak erre az értkelésre. Nyilván én is látom, hogy a képek közt van erősebb és gyengébb, de nekem itt régebben azt mondták, hogy egy képsorozatot nem lehet csak csupa ütős képből összerakni. Ha kihagyom a gyengébbeket, ha kifésülöm a többnyire szándékos, néha kényszerű, néha vétkes figyelmetlenségből elövetett kócosságot a képekből, akkor sose tudjátok meg, hogy hol voltam, milyen volt ott. Szerintem a riporthoz kell az, hogy a többi kép is ott legyen, mert csak úgy áll meg a lábán a történet. Vagy én most valamit nagyon félreértek?
Amúgy készült ott vagy 140 kép, kidobtam vagy 100-at, jó sokat válogattam, rakosgattam, míg ez a készlet így összeállt, beküldtem. Szóval konkrétabb segítségre szorulok. Most nem is számolva a többi képpel, ami még megmaradt, én nem tudok ebből a sorozatból kidobni úgy tizet, hogy ne vérezzen érte a szivem, vagy ne vigye magával a riport riport jellegét. Ha a riportra koncentrálok, még az egyszereplős képekből kéne kihagynom, de az fájna és veszne az egész hangulata. Ha az egyszereplős képeket hagyom meg, oda a helyszín, a kiállítás, maradnak a kiragadott arcok a levegőben.
Szóval most merre menjek? Vesszenek a jó arcok, az úgyse kértem tőlük beleegyező nyilatkozatot, vagy tojjak a tömegre, a vásárra, maradjanak a zenészek?

Én azért mégiscsak kiemelnék egy képet a riport egészének és teljességének elismerése mellett, valahogy így: "Ejj, de le van ez zárva, kéremszépen!"

Én s szeretem azokat, de asszem,itt nem az a helyes eljárás, hogy kiemelsz képeket a sorozatból, vagy egy-egy képet elmezel, hanem az egészet egyben, mint riportot kell nézni. Hogy kiderül-e valójában, hol jártam, milyen emberekkel, milyen helyzetekkel találkoztam ott.

nem voltam pontos. az a gitáros, ahol tükrözödik egy valaki a gitár felületén.

A gitáros kép és a legutolsó kép a legjobb, szerintem.

Új hozzászólás