Ez a Sárffy-ház padlásterének az átjáró résznél lévő kis tetőablaknak, a kutyaólnak a Kajdi Gyula által készített fatokjának az öntapadós részének a megfigyelését jelenti, ahol ketté kellett vágni az öntapadósomat, féltem is ettől, és sajnos itt ez a kép, amit oly sokan megnéztek, és most már sajnos örökre fogják látni, hogy a jobboldali fölső ablakra végülis félig tudtam csak fölragasztani az öntapadóst. Ezt a képet nagyon szeretjük. Az álom, mint fogalom az egy nagyon érdekes kifejezés, mert az álom egy csomószor nem csak szembesít, nem csak a belőle áradó megdöbbentő szertelenséggel és furcsa összetettséggel előre vetít, hanem nagyon sokszor sokkol is, mert az álom őszinte, vagy őszintének tűnik. Sokszor félelmetes, pont az őszintesége miatt. És ez a kép, azzal, ahogy az ablak, amin nem láthatunk ki és előtte sziluettesen egy gyermeki kéz látható, ahogy ki akar szabadulni ebből a zárt világból, ahol csak a fényt sejti, érzékeli, hogy ebből a kastélyból, ebből a Csipkerózsika kastélyból valahogy ki kellene jutni, és nem is tudhatjuk, hogy ki ez a kisgyerek. Nagyon erőteljesen ott van valahol a fojtott szabadulni vágyás. A kép helyzetválasztása, azzal ahogy a fotós a szemmagasságot megválasztja, és a modelljével egy szintre kerül, nagyon sok mindent fölvet. Többek között például azt, hogy, pedig ez a fényképezőgép ide elénk le van helyezve, mégis olyan érzésünk van, az első érzés amitől ez a kép nagyon is furcsává válik, de hát ez a fotós maga. Egy felnőtt ember. És közben amikor nézzük, azt mondjuk, hogy de hát itt valami nem stimmel, mert ha egy emberi kéz, egy felnőtt emberi kéz nem pontosan ilyen, hát akkor most, akkor most valami kollázst látunk, vagy mi történik? És aztán egy idő után rá kell jönnöd, hogy nem, nem egy kisgyermek van az ablak előtt. De mégis avval, hogy sziluettet használ egy olyan megoldást használ a fotós, ahol a fényforrás és köztünk helyezkedik el a modell, attól, hogy leereszkedik a fényképezőgéppel ilyen mélységbe, mindezekkel nagyon furcsa, szürreális helyzetet hoz létre és nagyon jól közvetíti ezekkel a látszólag jelentéktelen eszközökkel az ő belső létállapotát. Ez a kép igenis sokkoló, ez a kép igenis nagyon sok mindent fölvet bennünk, ugyanis felénk is tükröztet és a bennünk lévő félelmeket is fölerősíti és önmagunkkal való elszámoltatásra is késztet, ezért jó ez a kép.
De miközben egyébként nekem pontosan az tetszik benne - szúrja közbe a pedellus –, hogy egyszerre látom a kisgyereket a kézben és látom a felnőtt embert a fejformában, mert hogy ez a Bara, kihasználta azt a lehetőséget, hogy az optika torzításával a távolabbi részek kicsik lesznek, a közelebbi részek nagyok, tehát ez a differencia a fejméret és a kéz között, ettől van ez a játékosság, de hát nem kell ezt lebuktatnunk nekünk, bár hát az elemzésnek ez is egy lényege, hogy megfejtsünk történeteket. Működik. Három disznó. (szőke-hegyi)
értékelés:
Nagyon izgalmas kép. A fej nekem 100%-ban ősz hajat, időskort idéz, míg a test, a kéz gyereké. Összességében zavarbaejtő, elgondolkodtató kép.
Gábor írásán elgondolkodva lehetne ez akár mozgás leckére is...