el lobo
Egy olyan képet látunk, ami egy portré egy viszonylag szűkre vágva, valamilyen külső környezetben, talán baráti társaságban vagy egyéb szituációban ábrázol egy úriembert, aki szinte filmszerűen tekint a kamera mögé vagy mellé, tehát nem kommunikál az alkotóval, a kamerával és azon keresztül a nézővel sem kommunikál, hanem egy másik szituációban van benne, amit mi nem ismerhetünk meg, nem tudhatjuk, hogy mi történt ebben a pillanatban, hanem egy kiragadott pillanatot látunk, ami egy kicsit olyan, mintha elcsente volna ezt a pillanatot magának, mintha nálunk van egy fényképezőgép és rögzítenénk egy helyzetet azért, hogy mi ehhez később vissza tudjunk kapcsolni, de nem érződik benne az az előre eltervezett kommunikáció, ami egy előre beállított portréképnél megvan. Ez a képnek tulajdonképpen jót tesz, mert a spontaneitás ezáltal jobban érződik a képen. Ugyanakkor azt mondom, hogy – és ezt nem csak a Camillának mondom, hanem a többieknek is – hogy egy picit kezdünk ezzel a barátom leckével nagyon egyirányba mozogni, hogy a barátom leckére lefényképezzük a barátunkat. Én viszont arra lennék kíváncsi, hogy mi a viszonya a Camillának vagy bárki másnak aki erre a leckére küld be képet, magához a barátsághoz. Mi a viszonya ehhez a történethez, ehhez a fogalomhoz. Tehát ezekkel a leckékkel mi azt keressük, hogy mi az a viszony, ami bennetek létrejön a leckék témájával kapcsolatban, persze lehet kivétel, pl. a csendélet az stúdium, de igazából azt keressük ami rólatok szól. Tehát itt most a Camilla leckéjében a Camillát keresem, és ez a kép nem adja meg azt a plusz információt ami a Camillának a barátsághoz való viszonyát jelenti. Portréra el tudom ezt a képet fogadni, de akkor meg egyből beugrik, hogy mi a portré kategóriában az elvárásunk, és akkor egyből azt mondom, hogy miért nem éles a kép, és egyéb hibákat keresni rajta. Ugyanakkor ha a személyes viszonyunkat keressük a barátsághoz, akkor az első lépcső nehezebb, ugyanakkor később kitárul a lehetőségek tárháza, mert akkor már elfogadhatóak azok a kevésbé pontosan megfogalmazott helyzetek is, ha a kép szuggesztív hatása erős. Tehát én azt mondom, erre a képre, hogy nagyon köszönöm, de szeretném ha a Camilla megismételné ezt ennek értelmében. Hogy a barátsághoz való viszonyáról beszél. Ismétlés. (szőke-hegyi)
Michael a bennem zajlók szereplők közt a legeredetibb színész.