Súlytalanság

Súlytalanság

Ezzel még kísérletezni kellene, de azért feltöltöm, mert nem lehet örökké várni a tökéletesre.

Az egy nagyon furcsa dolog lenne már eleve, ha ábrázolunk egy ilyen nagy felületen egy madártollat, hiszen a fejünkben raktározott kép a madártollról mindig a könnyedség, a repülés, a törékenység, tehát sok minden összefüggést tudunk hozni, és egy lehullott madártoll, képzőművészeti kapcsolatokat is keresve, nagyon sok utalást hozhat, még bibliait is. Az irány már eleve egy jó kérdésfelvetés. Akkor ott van zsenialitás a képben, hogy lebukik, hogy ez egy vízfelület attól, hogy megint egy nagyon jellemző képi ritmust hozunk létre, a vízfelületen gyűrűző hullámverést, ahogy valami beleesett ebbe a vízbe. Hogy ez csak a megfigyelésnek köszönhető, vagy Kriszta beállította ezt a képet, és ő maga dobott be a vízbe valamit, ezt nem tudjuk, de akár így, akár úgy történt, a dolog zseniálisan egyszerű, és mégis ebben az egyszerűségében elgondolkodtató üzenet. A tónusrend is rendben van, minden szép, minden jó, a kompozícióval van egy kicsi kérdésem, mert bátortalannak tartom azt, hogy ez most középre húzódik, miközben nincs középen. Most ez nekem sehol sincs, sem aranymetszés, sem centrális kompozíció, ezeknek a formáknak az elhelyezése lehet még egy kérdés, hogy hova kerülnek. Lehet, hogy én egy pici több teret hagytam volna a kép alján, és egy leheletnyivel jobban kimozdítom a középpontból. De a leckemegoldás nagyon jó, és megvan a három csillag. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Kedves Kriszta!

Nem tudom, jársz-e még erre, én mindenesetre megtartottam jó emlékezetemben ezt a képet és most kísérőnek választottam egyszeri műsoromhoz, amit szívesen venném, ha meghallgatnál. Remélem nem bánod. Szerdán, kilenckor. Vagy felvételről később.

üdv
L.

Gyönyörű, szívszorító sorok.
Nagyon köszönöm, Aureliano.

Korábban úgy képzelte, hogy az angyal egy összetartó sugár nem emberi szeretetből, ami átéget és soha nem múló hűvöset hagy maga után, vagy egy kiterjedés nélküli pont, ami magához vonz minden kínt, mint mágnes a vasreszeléket, vagy az ősz hűvösétől leszédülő falevelek sajgása a torokban, de most azt látta, hogy az angyal az a fehér tollú, üres szemű, szárnyas lény, aki most karmos kezével lógatja őt fejjel lefelé bokájánál fogva és mohón várja, hogy elég könnyű legyen ahhoz, hogy felemelhesse, és érezte, hogy az évekig tartó távolodás megtette hatását, a világ közömbössé vált számára, távoli és értelmetlen pontnak látszott, és hiába is erőlködött, tudta, hogy elviselhetetlenül könnyűvé vált már, és az a csepp, ami most vándorol lefelé a halántékán az utolsó lesz, és amint lehull végképp súlytalanná válik a teste és az angyal, ez a fehér tollú, üres szemű, hiénakacagású szárnyas lény majd azt mondja neki: nem lehet örökké várni a tökéletesre...

Gábor: Nem vagyok a fotóstechnika ördöge, szóval szándékosnak nem nevezném. A kontraszttal kísérleteztem kicsit, a zaj ennek a mellékterméke, azt hiszem - de kibékültem vele, mert mostanában valahogy az ehhez hasonló "tökéletlen" képek fognak meg. Talán passzolnak az agyamban nyüzsgő hangyákhoz, nemtom. :)

Ferenc: Kíváncsi lennék a válaszképre.

Kompozícióban talán kicsit billen, de erős, jó kép.
A kagylós képen engem nem zavart a zaj, ezen igen.
Szándékos?

Erre válaszként töltenék föl én is egy képet.:)

Új hozzászólás