Az a baj, Viki, hogy elindítasz valami mondatot, de nem fejezed be, ráadásul rá is írsz a képre, amit nem értek, hogy miért, erre majd kérnék egy magyarázatot, mert ezt én nem javaslom, olyan érzést kelt bennem, mintha valami kompozíciós hibát akarnál elfeledtetni a szigorú szemű nézővel, és ezért vinnéd a tekintetét rá erre a feliratra. Tematikailag ezekkel a madarakkal nem indul el a történet, mert ezek szimplán gyönyörűek. Akkor már utalj inkább Csehovra, ha ezekről a sirályokról van szó, és ha mindenképpen valami utalást akarsz tenni. Én most nem vagyok ebben biztos, hogy ilyen szempontból ez érdekes. Illusztrációnak pedig abszolút tévút. Ha én vagyok egy illusztrátor, akkor azt mondom, hogy tessék visszamenni és keresni olyan madarakat, amik tényleg behozzák ezt, mert ez most inkább líra. Nem tudom, hogy láttad-e a Hitchcock filmet, mert ha igen, akkor tudod, hogy miről beszélek, hogy miért nem jó ez a megoldás. Lehet poénra venni, de akkor annak a poénnak is ülni kell, akkor valamit viccesre veszünk, megcsinálunk valami remake-t, és abból valami viccet hozunk ki, az szuper és járható út, de akkor a poént vegyük erősre. Itt most csak iránytévesztést érzek. (hegyi)
Valahogy nekem ezek csak sirályok maradtak, a felirat alapján gondolom a klasszikus Madarak c. filmre gondolhatsz Kockás. Node a filmben rémisztő, nagy fekete madarak vannak, hollók, varjúk mifenék...
Nem mondom, a sirály is tud agresszív lenni, de ez a képen légies, könnyed, nekem hatásában inkább tengerparti sirályvijjogós búsromantika, mint Hitchock-i borzongás...