Határidőn innen és túl beszélgetünk többek között a néhai magyar metrószerelvényekről is...

Hozzászólások

de jön a dráma -- á nem, ez csak mese :)
élesztgetését? Hát döglött volt?! -- így hívják az elektronikai panelek elindítását :) , de gépészetben is, mondjuk úgy, hogy a beüzemelés szinonimája
Ott dolgoztam a Kőér utcában, ezek a metróvezérlések még a 90-es évek elejére se működtek, ment a bénázás, képtelenek voltak megoldani az automatikus vonatvezérlést, pontosabban a megoldhatatlan feladat az volt, hogy megálljon ahol kell, nyisson ajtót és csukjon és induljon el. -- igen, említetted is, reméltem hogy tudsz majd adalékokat adni hozzá. Ha jól tudom, az orosz cuccoknál eleve az volt a baj, hogy nem volt túl finom a fékrendszer :) -- elvileg ennek is programozhatónak kell lennie, hogy mekkorát fékez, de az, hogy a metró meg se áll, az nem az orosz technika hibája volt -- zónázó metró (nincs köztes megálló)
tréfálkodik a zenei szerkesztő? :D -- Csak verbálzeneszerkesztő. Azért több ABBA bár nem lesz, ABBCBA együttes meg nemvót -- szólt a fejlesztőknek az ABBA, elvtársak, ne hagyjátok abba! - mégis abba maradt a fejlesztés
a másik baj, hogy egymást nem érzékelték a kocsik. Azaz simán ráfutottak a másik szerelvényre -- Emlékszem suliba menet egy reggel megláttuk a deszkát az alagútban, ott tanakodtunk, azt minek tették oda -- mondjuk az metrós berkekben köztudott volt, hogy a piros metrón nem működik a bizt.ber. Azaz hosszú éveken át a jószerencse és a sofőrök tudása volt a védelem. Volt ott ilyen, ezzel is teszteltek, de ez meg kigyulladgatott -- Zalán próbafutása
ezzel a Ganz metróval találkoztál? egy 6-os szerelvény volt csak, 400-405 közötti pályaszámokkal -- egy szerelvény volt járatba állítva, de a tesztpályán az autómata vezérlést tesztelték emellett is ezekkel is.
https://hu.wikipedia.org/wiki/...o_3.JPG
a népszerűségét inkább az okozta, hogy nem orosz volt. de ennyi. Nem volt gazdaságosabb, nem volt megbízhatóbb. Ráadásul a magyar vobatnál az történt, hogy mivel nem volt alkalmas maga a futóműve, hogy végig tudjon a járaton menni, ezért úgy tudott forgalomba állni, hogy a futómű javát átépítették orosz alkatrészekkel. Mi, akik ott dolgoztunk, magunktól járatban sose szálltunk ilyen metróra, mert tudtuk, hogy baj van vele, inkább megvártuk amíg jön orosz -- vannak doksik, amikben emlegetik is, hogy a forgóvázakat át kellene tervezni -- át is tervezték, ami azt jelentette, hogy a felépítményt ráberhelték az orosz futóműre. :)
hozzá nem értőként halkan megkérdezem, hogy volt-e érdemi különbség a régi ganz es az új ganz rt között? -- max a tulajdonosi körben
akkor még nem tolták az áram nélkül maradt kocsit az utasok
arra emlékeztek, hogy volt a metróvonalon olyan fényreklám, amit a vonat indított be az alagútban, és mint a lapozós füzetnél, úgy lettek mozgóképes reklámok így? -- igen, itt az Ecseri és a Népliget között
néha hajmeresztő, mennyire hasonló sztorik voltak akkor és ma -- ezek a lenyúlós bandák vajon máshol is megélnének vagy csak az itthoni közeg biztosítja nekik a feltételeket? -- ez egy nagyon jó kérdés -- a nyugati bűnözők ezekre a piti módszerekre nem jöttek rá, azok csak kábszercsempészettel, bankrablással gazdagodnak?
Emlékszem, egyszer vett orosz távcsövet a haver. Tökéletes volt az optika, csak a két lencse között az okulár ki volt nyomva gépzsírral
hehe, fejlesztőként folyamatosan ezt csináljuk, tervek nélkül "árajánlatot"
pandaslusszkulcs, annak semmi értelme sincs
játékkocka :) szabotázs, szááááánalmas
http://parkocka.hu/meseerdo/cu...etek-2/
előfordul az, hogy tervezgetéskor az ember fordítva látja a gazdasági táplálékláncot -- getéskor, hm -- aztán jön az élettől a makarenkói helyesbítés
a Blaha esett le nekem nemrég, hogy metró-villamos-buszcsomópont és kerekesszékkel, babakocsival segítség nélkül se le se föl, azt' világváros. Hát a lószart, azt! -- és még mennyi ilyen van... Astória? Deák tér? -- nyilván, csak én épp a Blahán jöttem fel, mikor leesett -- nyugodjatok le szépen, nálunk sem minden metróállomás akadálymentes -- mármint Milton Keynesben? -- itt sem, de most Londonra gondoltam
Ez a meghosszabbított, ez nem csak kampányfogás?! -- van aki szerint igen, de ezt jelen állapotban nem lehet eldönteni. Volt ebben kényszer is ám, lévén felújításra nem lehetett pályázni, csak új építésre -- csak ne okosba oldják meg a végén, mint az orosz felújított/új szerelvényeket
a Városkapun van háló? -- a múltkori adás ajánlóképe szerint igen :D
úú, ezt honnan ástad elő? -- Ez kérem klasszikus TangerineDream -- nagyon jó hallani -- Chronozon c. lemez, Exit c. száma -- hmm, a korombeli magyarok nagy többsége nem így ismeri :) -- Panoráma főcímzene, Chrudinák Alajossal
november 7-ét pótoljátok holnap? -- fexik, nyugszik, kulturáltan szórakozik, mert korán lesz holnap munkanapkezdés...
https://www.youtube.com/watch?...3_klk5G

Új hozzászólás