Nekem valaki olyan hiányáról mesél a kép, aki, ha a fotelben ülne, biztosan könyvet olvasgatna.
Ha ez a hiány nem valaki másra irányul, akkor akár az idő rövidségére is utalhat, hiszen ha nincs itt az ideje, senki sem olvashat.
Tetszik, ahogy a kép egyszerre mesél egy valós életkép különböző szereplőiről. A fotel a bojtokkal, a levélvirágok tükröződése, a 30-as évek elején íródott regénysorozat...
Tetszik is, meg nem is.
Az alap, az ötlet, a gesztus erős és kifejező.
Ugyanakkor az arányokkal nem vagyok kibékülve. Kompozícióban is soknak érzem a könyveket, és úgy is, hogy ha egy képen szöveg van, az okvetlenül nagyobb szerepet kap, mint a tisztán képi elemek. Ha fontos, hogy ezek a könyvek pont ezek és nem mások, akkor nálam mellément, mert nem ismerem ezeket, nem tudom mit üzen a jelenlétük. És ha kéne ismernem, akkor is kellene valami, ami megerősíti a cím üzenetét képileg, miért pont ez, miért pont itt. Ha meg nem fontos, akkor kell keresni oda olyan köteteket, amik a könyvséget hozzák, de nem kiáltják a gerincükkel a képbe az amúgy közömbös címüket, szerzőjüket.