Ez a kompozíció az Estiskolán már látott eszközökkel dolgozik, úgynevezett bemozdulásos fotót látunk, ahol a fotós kéri a modellt, hogy a hosszú expozíció alatt mozgást hajtson végre, és mivel az expozíció hosszabb, mint a mozgás egy-egy fázisa, három fázis törlődik egybe. A fotós megfigyelései alapján ez pontosan a mozgásról, a mozgás emléknyomáról szól, másrészt ad egy festői elrajzolt, szinte álomszerű illúziót. Azt mondanám, hogy mivel figurális kompozícióról van szó, ahol az anatómiai arányok felfedezhetőek, ezért ebben a ritmikában érdemes lett volna arra odafigyelni, hogy a modell bal térdének íve és a jobb lábfejének a fége ne metsződjön a képen. Ha jól érzem, itt egy kéz kapcsolódik érzelmi módon a bőrfelülettel, ez egy fontos üzenet a képnek, meg kéne tisztelnünk annyival a női test szépségét, hogy nem csonkoljuk indokolatlanul a térdet, lábat. Arra következtetek, hogy gyors reagálású fotót látunk, látszólag ez egy könnyed munkastílus, de ilyenkor is szükséges az előkoncentráció, a történet fejben való lemodellezése, így kerülheti el a fotós azt, hogy ez a csonkolás megtörténjen. Az irány szép, több alázat szükséges, hogy ez a hosszú expós fikciós üzenet pontos legyen. Még egy megjegyzés, hogy ebben a festői hangulatú világban ügyelni kell a világításra is, hogy a lámpa ne rajzoljon csúnya, éles kontúrú árnyékokat. (szőke)
értékelés:
Talán az eddigi leginkább motiváló értékelést kaptam, köszönöm, András.
Az öröm szerszáma, forrása és módja című műsoromhoz ezt a fotódat választottam ajánlóképnek.