Önportrém arc nélkül

Önportrém arc nélkül

Örülök annak, hogy Laci elkezd végre dolgozni újból nálunk. Nagyon érdekes ez a képi világ, amit itt mutat nekünk ezzel a nagy kékséggel. Gondolom, hogy ezt valamilyen tükröződés hozta létre, hogy ilyen kék lett minden, de vegyük úgy, hogy ez egy monokróm kép, elvonatkoztatok attól, hogy mi a színe. Attól izgalmas ez az egész nekem, hogy olyan kis nüanszok vannak, amin el tudok merengeni, bámulgatni, hogy az a csaj a szőke hajával az egy csaj, vagy kettő, nézik-e a tükröt, vagy valami más van, hogy ikrek-e, mert olyan, mintha egy lenne, de mégse. Aztán mindehhez nézem a fotósnak az alakját, aki mint egy sorozatvető, vállról indítható fegyver, tartja a kis kameráját. Aztán ott van egy telefonos fickó, aki mintha énekelne a telefonba, megint valami alakot fölfedezek a háttérben, megint visszatérek a fotóshoz, tehát érződik az, hogy egy pillanat sűrítéséről van szó, arról, hogy van egy történet, ami folyamatosan zajlik körülöttünk, folyamatosan változik, és ebből kimetszünk egy darabot. Olyan, mintha az expozíció pillanatában ez a mozgás nem szűnne meg, és ez mind a kompozíciónak köszönhető, hogy mozgalmas marad a kép. Megint észrevettem valakit a teáscsészék között, hogy néz az ablakon be, tehát ha van erénye ennek a képnek, akkor ez, hogy mindebben a mozgalmasságban egyedül a fotós az, aki mozdulatlan. Ez az, amit én ebben a képben látok, nagyon örülök neki. Lacikám, kérném még a képeket, a többi leckére is. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Én ki. :) Talán persze az is számít, hogy mi mekkora, és hogy miképp mutat ez nyomtatva, de ez mellett azt kell mondjam, hogy az "inverz" fotós nagyon is jól jellemzi, hogy miképp van bármi helyzetben jelen a fényképész és a gépe - hol beolvad, hol nem, hol sikerül láthatatlannak lennie, hol nem.

Nekem nem olyan vonzó ez a kép, mint (hegyi)-nek - igaz, hogy a sok részlet tényleg ott van, de ezek közül csak egy, a középen lévő a fotós. Nekem egészében véve a kép is kissé alaktalan nincs ami az egyen-síkot megbontaná, vezetne, vonzaná a szemet, valamilyen határozott érzést keltene vagy vizuálisan gyönyörködtetne. Mintha egy átlagos tömegjelenet lenne, összemontírozva egy átlagos kávézó-belsővel...

Bár az is igaz, hogy pont az egyenletessége miatt tudnak a tartalmi részletek jelentőséget kapni... De azért ez inkább amolyan másodlagos hatás. Ahogy remek fotós mondja sokszor, hogy jó kérdés lehet egy képpel kapcsolatban: kiraknád a nappali falára?

Üdv, fotós úr, újra köztünk, ezúttal a Téren.

Új hozzászólás