vÁGY
Ágy-vágy

Annyi szerencsém van most, hogy Hegyi Zsolt kollégám nincs mellettem, úgyhogy tulajdonképpen szabadon elemezhetem ezt a képet. Az elmúlt időszakban számomra az egyik legfontosabb és legnagyobb élményt nyújtó kép, amit itt látok. Nem tudom, hogy mások mit szólnak ehhez. Nagyon sok mindent, nagyon sokminden történést indít el ez a kép, ugyanúgy az utazásról szól. Valahol pont a színvilág és pont a lámpák amelyek ezekben a vonatokban ezt az egészen fura, reneszánszos fényt hozzák, amelyektől az arcokon ez a vöröses pír és a világosabb felületek megjelennek nagyon izgalmas ritmust hoznak létre a mi életünkre, a mi kelet európai életünkre, a mi beszürkült életünkre, amelyeknél itt ezek a textíliák és a textíliákból picit kivillanó testrészek nagyon is hordoznak egy üzenetet. Azt az üzenetet, ami akár az elmúlt 20 vagy 30 évre is vonatkozhat. A képnek azért van alapvetően egy szürreális és különleges vonatkozása is és ez pedig, hogyha megfigyelitek a jobb alsó sarokból elinduló emberi testrész a kardigánnal, a könyökkel, a karral, az alvó arccal, amely ritmikájában becsatlakozik, mint egy ilyen furcsa spirál, a férfi társ keze, mellkasa, a támaszkodó karja és fej felé. És ebben az a bizonyos szürrealitás, vagy egy furcsa kis mozaik a pillanatfényképezésből adódóan, a spontaneitásból adódóan egy kéz, amely ennek az alvó embernek a támaszkodó jobb keze mellett megjelenik és mint egy furcsa varázspálcát, az álomhozó varázspálcát egy pillanatra megpendíti. Tudom én, hogy az ott a vonatfolyosónak valami kapaszkodó vasa, tudom én, hogy közben járkáltak ott az emberek, de itt, ebben a képben, ebben az üzenetben próbálom értelmezni azt a látványt, azt a látványösszeget, ami nézhető. Az elkeserít, hogy, ha egyáltalán elfogadható, amit mondok erről a képről, hogy ezeket a típusú képeket igazából ez a közösség, aki már jó ideje dolgozik itt és nagyon sok mindent látott, nagyon sok mindent értékelt, összesen három hozzászólással segíti. Ugyanezeket gondolom Kyle képe kapcsán. Nagyon sok mindenféle számvetésre késztet engem is, hogy vajon azokat az elemzéseket, amelyeket elkészítünk, vajon mennyire hatékonyan tudja az ember kifejezni dadogva, bizonytalanul a képekhez kapcsolódó tanácsait és vajon mennyire értékmérőek ezek. Egy ilyen típusú képnél látva, hogy összesen három hozzászólás született, nagyon erősen fölvetődik bennem a kérdés, hogy vajon van-e értelme elemezni ezeket a munkákat? Én továbbra is azt mondom, hogy számomra ez a kép az elmúlt időszak egyik nagyon fontos állomása. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Ritmikailag tenyleg izgalamas a dolog, es tenyleg 100%-ig a "mienk" (habar ezt az 1. osztalyu coupe igen ritka manapsag)...En ott akadtam el a kommentemmel, hogy jot rohogtem magamon, ugyanis hasonlo vonaton-alvos-kepet keszitettem sajat magamrol alig 1-2 honapja egy maganyos hazautazas alkalmaval...Azt a breakelest...:D

A no-comment temahoz meg csak annyit, hogy en spec otthoni net-elvonason vagyok, igy radio is, tv is csak hebe-hoba, raadasul ahol a legtobb idom toltom, blokkoltak a http://szoke.... kezdetu dolgokat mindenfele egyeb blogterekkel egyetemben...:(

Az a helyzet, hogy amikor jön egy új szoftver, akkor Balázs frissíti a motort az estiskola alatt. Ez sokszor hiba nélkül megy, de néha vannak hibák - és nem mindent lehet egyszerre megfejteni, mert van olyan is, ami bújkálós hiba. Ez is ilyen volt a címlappal, kösz a türelmeteket. Elvileg már megy.

Azt gondolom, hogy az elvárásainkat - mondom ezt a belógó kéz nyomán - úgy kell kordában tartanunk, hogy van, ami megoldható, van, ami ha elkezdjük megoldani, akkor elveszik a varázs. Ha itt kiszaladok, hogy ugyan Gizike, álljon már odébb hogy a kompozícióm jó legyen, felébred a két alvó és vége.

Ami a hozzászólásokat illeti: picit úgy tűnik nekem, hogy a rádiózás elviszi az energiátokat. Az is fontos, ez is fontos, melyik ujjam harapjam? Tessenek dolgozni, rádiózni, fényképezni, írni. Nem megy máshogy.

GG-- kösz.
... mert le is esnek a képről... kidőlnek a fáradtságtól :)

És ta-da, megjavult a főoldal. Lehet, hogy már előbb szólni kellett volna.

Amúgy meg sajnálom, hogy pont ehhez nem szóltam hozzá. Vannak képek, amikre többször is visszanézek, mielőtt beírnék valamit. Ez is ilyennek indult, aztán mégsem írtam semmit, elmaradt. Azért most leírom, mik kavarogtak benem:
- a belógó kéz, ami egy kis odafigyeléssel elkerülhető lett volna
- a ferde horizont, ami engem még a kéznél is jobban zavar, mert az amúgy rendkívül nyugodt témát zaklatottá teszi, hogy félek, mindjárt leesnek a képről
- és mindezek ellenére az a fárasztó kirándulások utáni állapot, ami prímán visszajön a képről.

Még ami a megjegyzéseket illeti: egy technikai hiba (?) észrevétel: már egy jó ideje a kezdő lapon, jobboldalt nem jelennek meg az új hozzászólások. Persze erre nem lehet semmit fogni, de nem tudom más észrevételezte-e, vagy direkt van-e ez így, vagy hogy is van... De akkor most én mondom :)

Kedves András! Köszönöm az elemzést. Ami az elkeseredésedet illeti a hozzászólások miatt: egy biztos: nagyon fontosak (lennének) a hozzászólások, számomra ugyanolyan fontosak mint az elemzéseid. Az igaz, hogy én is viszonylag kevés képhez szoktam hozzászólni, ezt magyarázhatom ilyen- olyan dolgokkal, de a főbb magyarázat az a bizonytalanságom. Szerintem többen vagyunk így: nem merjük, nem akarjuk nem tudjuk pontosan megfogalmazni az adott kép üzenetét. Több bátorságunk kell, hogy legyen, mert igenis van értelme mindennek. A hozzászólásoknak is és a te/ti elemzéseiteknek is. Köszönöm mégegyszer, és várom a hozzászólásokat, ill én is megpróbálom csipkedni magam :) á.

Köszi. Igen, vonatfülkében készült, és úgy gondoltam a vágy leckéhez közelebb van, mint az utazáshoz. A kézfej engem is zavar, de nem tudtam onnan eltűntetni :)

Én nagyon megszerettem ezt a képet. Van egy nagyon erős hangulata, nekem mondjuk inkább "utazás-hazatérés", mert van egy ilyen kis környezet, mint egy vonati fülke, és ebben a környezetben próbálják meg ezek az emberek megteremteni az otthonérzést. De értem, hogy mire gondolsz, amikor a vágy leckébe küldöd. Aprócska megjegyzés, hogy nekem egy kicsit zavaró az a kóbor kézfej a kép bal oldalán.

Új hozzászólás