Ahogy a Vaseszű Mihókról szóló bölcselet is alátámasztja, miszerint vasból van a vas, stb... erre alapozván a magam igazát, azt merészelem kijelenti, hogy a műhelytitok pedig műhelytitokból van. Hogy hogyan keletkeznek a remek dolgok... :) nos, az jószerivel mindegy is! Bátorítanálak Jóska gyakrabban belebújni a Béta Befogadó "pályaszéli" bőrébe! Jól áll! :))
Természetesen Szilárd fotójához is illene szólnom, de ezek után??? :))) Pontosabban azért szerintem a legnagyobb alkotói erények egyike elgondolkodtatni, inspirálni mást. A műhelytitok meg maradjon itt is az...! :))
Na addig kerestem, míg meg nem találtam. Ubirajara. José de Alencar regényének a színhelye, vagy legalábbis azok akik mint én nem olvastuk, azok úgy tudják, annak a színhelye van ezeken a képeken. Ha egyet láttál, a többire már ráismersz: naív festő, brazíliai indián, barna embereket fest, tavasz, 3+1 ház az előtérben, háttérben templom, a legháttérben meg hegyek. Ez akkor Ubirajara.
Persze gondolom nem azért ezt festik, mert nincs fantáziajuk, hanem mert a hülye amerikai turisták ezt veszik, meg a Cristo Redentor szoborról készült képeket. Ez az ami eladható. Vagy legalábbis ez volt gondolom 50-30-20 éve. Idő amire eléri a kép piacot Houstonban.
Olyan ez mintha Magyarországon a nyugati turisták vennék a csikós-gulyás-gémeskút jellegű képeket, amit lehetőleg egy authentikus cigány fest ott a szemük elött, naív festészeti stílusban megadva a módját.