Haaad mennyek be...
Ő a 007-es házikedvencem. A neve Di... BunDi. (Azt hiszem, hogy épp felénk néz.)

Kedves Tamás, kevés hiányzik a három disznóhoz. Egyrészt: a fotó kegyetlenebb a filmnél, a legapróbb részlet is elvonja a figyelmet, beég a retinába, és nem hagy nyugodni. Ilyen a szőnyeg. Zavaró a forma, amit mutat. A másik a kompozíció súlypontja. Ha a "modell" eleve csak részleteiben van jelen, akkor nyugodtan vághatsz jobb oldalon, hogy beljebb húzd a fekete tömeget, mert az ajtó szürkéje eleve arra húz, a kutya is ott ül, ehhez egy feszesebb szerkesztés kell. És a záridő itt is probléma. Tudom, a digitális korszak a mélységélesség és a bemozdulás elvesztését hozza, mert az emberek java azt hiszi, egy kép akkor jó, ha mindenütt tű éles. Ez tévedés. Az időt és a mozgást is azzal tudod behozni, ha a mélységélességgel és a záridővel játszol. A várakozás, a bejönnék de nem merek/nem szabad érzete így csak a befelé tekintésben van jelen, meg a kép címében. A kutya fajta jellegéből adódóan a tekintet hiánya ezt az üzenetet nem erősíti. Erre a mozgással lehet utalni, azzal a finom mozgással, amit a várakozó, de türelmetlen állat produkál. (Ami a fürdetést illeti: a kérdés az ábrázolás célja. Ha a cél a tökéletes jelleg megmutatása, akkor valóban lehet, hogy meg lehet előtte fürdetni is a kutyát, de én alapvetően idegenkedem a beállított történetektől, mert az igazságtól messze vannak. Ez nem jelenti azt, hogy ne kellene a képen szereplő ember vagy állat kinézetével is törődni.) Próbálj kis mozgást vinni a képre. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Mármint a kép jó történet, így értettem. Mert a történet szót, mint töltelék/helyettesítő szót nem bírom elviselni, ne haragudjatok.

Szerintem a szőnyeg azért nem jó az eredeti képen, mert a felgyűrődés miatt olyan, mintha pont a küszöb bal szélén lenne felgyűrődve. Ha pedig a küszöbön van, akkor nem egyértelmű a kint és bent és ha nem segít a kép címe, akkor nem tudom biztosan, hogy tényleg kint van-e Di. Mivel az ajtófélfa kitakar a kutyából, de a küszöb nem látszik, csak ez a felgyűrődés, nekem olyan, mintha a kutya közvetlenül az ajtó előtt ülne, pedig ha kicsit jobban megnézem a képet, látszik, hogy nem. Bennem ezért okoz zavart a szőnyeg.
És mégis, az első kép valahogy jobban tetszik mint a javított. Egyébként szerintem nagyon jó "történet"!

értettem én, az élességet is, bár engem picit nem zavar még most sem
természetesen nem szeretnék meggyőzni senkit arról , hogy pl. nekem van "igazam", (hisz ugye a képelemzés kevéssé objektív műfaj, bár nyilván van egy mindenkori közízlés amihez lehet viszonyítani) csak felvázoltam egy másik nézőpontot és gyártottam hozzá ideológiát:)

meg ha teljesen egyetértenék veled akkor hogy vitáznánk :))))

egyébként meg :mindig 1-el több De :)))))))))

Roland, biztos én nem fogalmaztam meg egyértelműen. A szőnyeg hibája az, hogy rajta van az élesség, hogy a vörös túlhangsúlyozódik ezáltal és ezen okok miatt nem mint keretező elem, hanem mint zavaró súlypont jelenik meg a képen. Én nem mondtam, hogy egyben a kikócolással fordítsa is egyenesbe Tamás. :) Azt mondtam, és ezt tartom is, hogy zavaró a szőnyeg feltüremkedő, élességet kapó kupaca, mert nem hagy nyugodtan szemlélni egy olyan képet, amin a modell eleve kócolt, nem nyugodt struktúra.
Most erre majd azt mondod, hogy szerinted ez így jó és úgy meg túl steril. Szerintem nem. De. Nem. De.
"Hány perc?" :D

Akkor én is beleszólok mostmár! A gyűrődést a jobb alsó sarok felé kérném eltolni, a kutyán túlra, illetve az utolsó csimbók elé.

Tamás:
megnéztem a javított képet
nekem az túl "szabályos"...
(persze ha rám halgacc azt csinálsz amit akarsz, de szeretek okoskodni :) )

Zsolt:
szerintem a gyűrűdés és a kutya kócossága között formailag elég közvetlen a kapcsolat
hisz hát mindkét "dolog" gyűrödt :)))
szóval ez visz a kicsit konzervatív képbe izgalmat
szerintem ha tul "szabályozunk" egy képet akkor unalmassá is teszük..
hiba minden képbe "kell", de csak "jó" hiba...
(lásd: hibaizmus by Fehér Vera)
nézd meg a javított képet, steril lett

Én nem mondtam, hogy ki kell hagyni a szőnyeget, csak a felgyűrődött részen volt élesség és emiatt folyamatosan megakadt rajta a szemem, miközben a harmonizáló ellenpont a szerep csak. Nekem jobb lett így a kép, bár az elektronikus retus okán el kellett vesszük a vöröset belőle. A perspektíva nem volt hiba. :)

Roland: amit írsz, részben igaz, de mint írom, én se mondtam, hogy hagyja el a szőnyeget. Kell. De mivel a gyűrődés és a kutya között semmi kapcsolat nincs a történetben, nem egy vad ugrás végterméke a kép, így amit írsz, nem védi a gyűrődés létjogát. :) Nem erősíti a kutya szerepét, hanem épp a sehova se kapcsolódó gyűrésével válik konkuráló elemmé. (vagy két r?)

Összegeztem a javaslatokat és javítottam a képet. Mit szóltok hozzá:

http://www.kovacstamas.hu/video/estiskol...

Végülis bennehagytam a szőnyeget, mert harmonizál a felső színes csíkkal mintegy szélesvásznú keretet adva a képnek csak kiszedtem a gyűrődést, és perspektívailag korrigáltam a "dőlést".

Naa?

Ez egy pofi, egy helyes kis pofi.

a zavar szó kimaradt az első mondatból:
"engem nem zavar sem a gyűrődés , sem a szőnyeg maga"

engem nem sem a gyűrődés , sem a szőnyeg maga
ritmusos akép vele
hisz van rá válasz szín ritmusban felül
a gyűrődés pedig illik a "kócos" hutyához tartalmilag és formailag is.
ha letakarjuk szerintem is nyugodtabbá válik..de unalmasabbá is ezáltal
persze csak szerintem

Nincs fejmosás - a véleményt el lehet mondani fogyasztható formában is, ezért szóltam.

Ami az ellentmondást illeti: idegenkedem a beállított történetektől, mert nagyon ritka, hogy egy ilyen téma, mint a háziállat, a beállítás hatására ne váljon giccsé. Ugyanakkor, ha a képet megfigyeled, a szőnyeg gyűrése igen zavaró. Ennek próbája, hogy ha letakarod, nyugodtabb lesz a kép, anélkül, hogy hiányozna onnan valami.

Laci: mivel térben játszunk és szerencsére Tamás jól bánt a mélységélességgel, így érezhető, hol a kint és a bent határa. Ezért a szőnyeg ezen nem erősít. De pontatlan voltam, mert nem lehagyni kell a szőnyeget, hanem a felgyűrödést kisimítani. Igen, a fotó ilyen babra munka is tud lenni...

Köszönöm mindannyiótoknak!

Zsolt:
Köszönöm a részletes elemzést, remélem másoknak is hasznára válik.
...ezentúl mindig hagyok valami kivetnivalót a munkáimban, mert olyankor tök részletes értékeléseket kapok :)))))) Köszi még egyszer.

papa:
Egy dologban hibáztam nagyot, ez pedig a rossz címválasztás. Zsoltnak teljesen igaza van, ha így nézzük. Gyakorlatilag arról volt szó, hogy amíg én babráltam bent a géppel, a kutya nézte, hogy mit csinálok. Nem jön be mert tilos neki, de titokban azért reménykedik. Talán a "kémkedés" cím jobb lett volna...

Laci:
El kell, hogy keserítselek... ez egy kinti szőnyeg.... :)

Nemsokára nyírni fogom, mert teljesen össze van csomósodva a szőre. Na az lesz majd a komédia, mert egyrészt valamiért fél a kamerától, másrészt pedig mihelyt megérinted hanyatfekszik.

Zsolt, nekem a szőnyeg a helyén van.
Az "ajtó szürkéje" nekem nem elég egyértelműen ajtó, tőlem lehet akár egy szürke fémoszlop széle is, a háttér, és a fények sem utalnak kint-bent viszonyra, a szőnyeg viszont helyreteszi, mert a szőnyeg bent van.

Kedves Zsolt! Hosszú értékelésedben kis ellentmondást látok, mikor kifogásolod a szönyeg gyűrődését, ugyanakkor idegenkedsz a beállított történetektől. Igaz a kép szempontjából kicsit zavaró, de így természetesen elkapott pillanatnak tűnik. Én a kutyus mozdulatlan, feszült figyelmét látom a képen, azt a várakozást, hogy mikor kapja meg az engedélyt. A véleményem csupán az egyszerű "fogyasztó" szemszögéből fakadt és nem a szakembert kívánom felülbírálni. Szerintem ahány ember, annyi féle látásmód, de ezzel nem mondtam újat. Látom Renátonak már "megmostad" a fejét.
Tamás, szép a kutyusod.

Szerintem teljesen jó fej. :)

Kéne egy-két virág a "hajába", és egy-az egyben olyan lenne, mint valami raszta pofa a Hair-ből. :)

Néha megfürdethetnéd! Láttam már mosott kutyát is ami ugyan ilyen fajta volt.

Renátó, ez szigorú államtitok... :-)

Miért 007? Sokat kémkedik utánad? :-)

Nem semmi, nekem is egy Puli félém van...

Új hozzászólás