Néha a bentlakók kiülnek a mennyország kapujának lépcsőjére és vágyakoznak. Belőlük lesznek később a "földe szállt angyalok".
Valamilyen leromlott régi, ilyen vakolatos épületnek a padlásfeljárójára, valami mezőgazdasági épületnek a padlásföljárójára ültette a fotós a modelljét. Látható ott a háttérben is, hogy eléggé vakolatlan ott az a felület, egy ilyen romos épületben van elhelyezve egy romantikus szituáció. A romantikát, azt elsősorban abból a fényekből sejtem, amivel egy kicsit mintha manipulálva lenne ez a kép. Valahogy egy ilyen fénykör pászmában van beleültettetve a modell, mint egy ilyen oltárképben. A barokk nagyon kedvelné ezt az egészen összetett mozdulat pozíciót. Nagyon jó ritmusban mennek a fények a cipőkön, ruhán, combon, nagyon jó ritmusa van a modellnek ezekkel a vízszintes lépcsődarabkákkal. Ilyen értelemben a kép tehát egy nagyon jó, kicsit nyugat-európai ízű romantikus kép. A 4-es lecke barátom kategóriájára én úgy gondolom, hogy ráadásul nagyon jól stimmel, jó a választás. Az, hogy a hangulata milyen ennek a képnek az természetesen a fotós feladata és a fotós szabadságjoga. Az már más kérdés, hogy ennek a képnek van egy címe, azt is a fényképész adta és avval viszont már vitatkoznék. A fotós attitűdje és a fotós, hogy úgy mondjam manipulálása, hogy milyen címet ad egy képnek. De azokon a helyeken, ahol engem tanítottak, általában azt mondták, hogy a többségében, ha a néző szempontjából nézzük az alkotásokat, akkor a címek megpróbálnak segíteni abban, hogy azért közelebb kerüljön az alkotás üzenetéhez. Itt pedig én úgy érzem, hogy a cím ugyan egy nagyon komolyan gondolt döntés, de nem azonos a képen látható eseménnyel. Ezt csak azért tartottam fontosnak elmondani, mert hiszen folyamatosan a vizualitással és a vizualitáson keresztüli, nem verbális kommunikációval is foglalkozunk, és azt el kell tudni fogadni, hogy a képen látható, még egyszer mondom nagyon jó ritmusú mozdulatsor – idézőjelben, testkód – nem azonos avval, amit a fotós szeretne láttatni a címen keresztül. Az itt látható mozdulatsor a balra tolódó elmozdulással védekezést, zárkózottságot, sőt, tulajdonképpen valamilyenfajta vallatási helyzetet mutat. Nem azt, ami a kép címéből következtethető. Ettől még ez a kép nagyon jó, ettől még ez a kép nagyon fontos, ez a kép nagyon szerethető, csak tudnia kell az alkotónak, hogy nem a címben meghatározott üzenetet hordozza. Tehát a kép három disznós kép a 4-es lecke barátom kategóriájában és a címválasztással még a képhez tartozó hozzáfűzéssel sem értek egyet. Más címet kellene neki választani. Ettől még ez a kép jó. (szőke)
értékelés:
Hozzászólások
Török József
2023. 12. 01. - 21:38
"-Ez élő volt? Azannya. -Élő, hát. A preBoCh-korszakból. "-Ha akarnék hangoskönyvet, téged…
Török József
2023. 11. 29. - 19:59
Művészet, irodalom, szeretet című műsoromhoz ezt a fotódat választottam ajánlóképnek.
Hegyi Zsolt
2023. 11. 28. - 21:12
ez a metás cucc meredek Eléggé. Még nem jeleztek. szorítok köszi
Alexovics Ingrid
2023. 11. 28. - 18:50
Nagyon örülök. :)
Török József
2023. 11. 28. - 17:36
Egy ISKOLA-FELÉPÍTÉSE című, a Civil Rádió műsorából válogatott szerdai műsorunkhoz ezt a fotódat…