Beszélgethetünk a geometriáról és a képszerkesztésről is, érdekes téma, de nem most, mert még nem aludtam :) Az aranymetszés a 3:2-es arányú képeknek jót szokott tenni.A centrális ügyek nyugalmasok, de unalmasok is, ha kimozgatjuk a fő motívumot, jó, ha az aranymetszési pontra kerül. A fényképezőgépek egy részénél már van segédrács, ha annak metszéspontjaiba kerül mondjuk egy szem, egy arc, az több figyelmet kap. De ez csak egy rész, mert ezt módosíthatja a tónus, minden, ami világos, nagyobb, erősebb, közelebbi, vonzza a figyelmet. Aztán ott vannak a méretek is, egy kis világos felér egy nagyobb szürkével, de sok kis szürke meg tud enni egy nagyobb világosat. Hát na, ez legkönnyebben klasszikus csendéletek alapján megfigyelhető.
Az alvós kép nyugalma látszólagos, ugyanis a karok és a párna vonalai szinte szimmetrikusak, de élén álló, instabil háromszögben. A fej kb aranymetszésben van elhelyezve vízszintesen. Szóval mindig az dönt, hogy egy kép jó vagy emlékezetes, hogy ezek a dolgok összességükben miképp jelennek meg. Az alvós másik fontos tulajdonsága, hogy a tónusai szépek, puhák, de határozottak. Szóval igen, ott valami nagyon betalált.
Visszatérve picit az új hajós képre. Én most még nem rontanék neki abban az értelemben, hogy formailag minden tekintetben elemezzük le. A kérdés az volt, hogy ff jobb-e mint a színes, általában azt mondanám, hogy hacsak a színek nem elengedhetetlenek, akkor egyelőre jobb, könnyebb lenne, ha fekete-fehérben készülnének a munkák. Ott ahogy leírtam, kivételesen látom értelmét a színeknek, de alapvetően azt gondolom, hogy maradjunk a ff-nél.
OK, akkor a legkozelebbi ff lesz.