Három disznó, elsősorban azért, mert nagyonis használ egy olyanfajta asszociációs rendszert, amely következik az előző leckék megoldásaiból. Nagyon sok mindent elindít a kép. Nem csak ritmusokat, hanem valós asszociációkat is és ahogy pár képpel ezelőtt felvetettem azt, hogy ha valaki nem kapja meg a maximás pontszámot és úgy érzi, hogy akar foglalkozni a problémával, akkor azt örömmel vesszük, ugyanígy azt mondom, hogy ha Bara képes ezzel a tízes leckével foglalkozni tovább, akkor nyugodtan készíthet, nem a vízről és nem a csigáról, továbbgondolva ezt még variációkat. (szőke)
értékelés:
"Igen, ez a legfontosabb, beszélgetni a képről."
Ja, van kép, amiről kialakul beszélgetés, van, amiről nem. Én egyáltalán nem értem, hogy melyik miért történik meg. Pl. nem értem, hogy miért erről alakult ki egy beszélgetés, miért nem pl. az előtte lévőről vagy a következőről. De ha már erről... Vera szerint miért póz vajon ez a kép? Laci szerint miért öncélú? Ha Árpád szerint több van ebben a képben, akkor miért nem írja le, mi az a több?
a csigavonal az emberiség egyik nagy motívuma szerintem, ez nem vitás. a körnél annyival bonyolultabb, hogy egész egyszerűen magába szippantja az embert. tehát akárhová tesszük, akárhol szerepel, mindig úgyis a közepe felé vonzódik a szem. te ezt megtörted, vagy elhajlítottad azzal, hogy a vízsugár nem egészen a közepére megy. ha ez így lenne, akkor azt hiszem egy unalmas "fényazalagútvégén" vagy "vaneéletahalálután" kép lenne, így viszont belevittél valami kis bonyodalmat. a rejtélyt, a megoldanivaló problémát: miért nem középre megy a sugár? őt miért nem vonzza ez a csiga? ezt a dekomponáltságot érzem én a kép vivőerejének, de ahhoz, hogy dekomponáltságában is legyen lendülete, én kockára vágnám (valószínűleg a bal oldalát vágnám le), mert ez a középre szerkesztés kilapítja az egészet, ráadásul a kör és csiga formához aranymetszésben is jobban illik a négyzet.