A mai adásban Karaivanov Lillával beszélgettem, aki nemcsak az egyik legközelebbi barátom, hanem az egyik legérdekesebb ismerősöm is.

Hozzászólások

Meghallgattam én is. Érdekes volt. Arra nem gondoltam, hogy egy logopédusnak nem lehet beszédhibája, de logikusnak tűnik, ennek mintájára esetleg egyes foglalkozások esetén is be lehetne vezetni valami szűrést, mondjuk jellemhibára, ha létezik ilyesmi. Volt egy óvodásunk, aki mindent tükörben rajzolt, és betűket is így kezdte, amitől valaki aggódás miatt elvitte logopédushoz. A gyerek lelkesen jött haza, hogy ő ide akar járni, ehhez az enciklopédiás nénihez, aki sajnos megállapította, hogy semmi baja, csak az ebédlőasztalnál mindig szemben ült a bátyjával, aki ott írta a leckét. Apja is megállapította, hogy aki óvodában ki tudja mondani, hogy enciklopédiás néni, annak nincs szüksége ilyen nénire. Gyerek kicsit szomorú volt.

   ""
‹gg› Elég! Pösze! - Ezt még sose mondták nekem. - Nekem elhiheti. Otrombán pösze

‹Zsolt› Nagyon jó a téma. Köszönet érte.

‹Zsolt› Azt hiszem, ez a terület sokat fejlődött, Demetert anno még elektrosokkolták a beszédhibája miatt.
‹Zsolt› Ő egyik napról a másikra lett beszédhibás, este még nem, másnap már igen.
‹Zsolt› Végignézte az ablakból, ahogy a nevelőszüleit deportálták. És ők azt mondták neki, hogy az ablakból nézheted, de nem mondhatod el senkinek.

‹Zsolt› Ja, igen, Demeternél volt az, hogy ha énekelt, nem dadogott, meg akkor is jóval kevésbé, amikor németül beszélt
‹Lilla› A dadogók ha másik nyelven beszélnek, nem dadognak.
‹Lilla› Főleg a traumások.
‹Zsolt› Pap Szabi, a Supernem énekese is tök érdekes, hogy mennyire dadog, énekelni viszont probléma nélkül énekel.
‹Lilla› Ez így van. :)

‹gg› Én azt nem tudom kimondani, hogy Worcestershire szósz.
‹gg› Szerencsére nagyon ritkán merül fel az igény.
‹Jóska› De mit nem lehet azon kimondani, hogy vúsztösö?!
‹gg› Az könnyű a szósznál akadok el.

‹Viki› én tökre nem gondoltam volna amúgy, hogy a mozgás ilyen fontos a beszédhez
‹Jóska› Viki, régen a csípőficamosok lábát bőrhámban kikötötték, beszédfejlődésük és egyensúlyérzékük sérült.
‹Lilla› A mozgás a két agyféltekét stimulálja. Ha nem mozog, vagy nem úgy, ahogy kell a gyermek,akkor nem alakulnak ki az idegpályák.

‹Jóska› AZ A MINIMUM, HOGY LILLA MÉG JÖN BESZÉLGETNI!!!
‹Ingrid› Köszi, nagyon érdekes volt. :)
‹gg› Szerintem is van még benne anyag.

Új hozzászólás