Egy mondatban intézem el azt, hogy ismerem a helyszínt, ismerem azt, hogy mikor készült a kép, ez az aktfotó táborban egy pihenő időszak lehetett. A Mariann egy megfigyelést tett, egy fénytani megfigyelést, azzal, hogy az ablakra ráhelyezett textilstruktúra mennyiben módosítja a fény hatását. Itt van ugye egy direkt fényünk, és aztán tulajdonképpen a szobának a belső világához pedig egy szórt fény, amit ez a drapéria okoz, ez a szórt fény ad tónusértékben valamennyit hozzá. Tehát egy fénytani megfigyelést látunk, és mint fénytani megfigyelés egy nagyon jó hangulatú eredményt kapunk. Ugyanakkor azt mondom a Mariannak, hogy erre a képre is, és erre a helyzetre is igaz, hogy akkor, amikor én meghozok egy döntést, hogy márpedig engem érdekel ez a fajta játék, márpedig engem érdekel az, hogy mit lehet ebből kihozni, ott felkeltetted az érdeklődésedet, miközben akár a csapat többi része aktot fotózott, akkor ugyanazzal a bátorsággal, ahogy egy modellt instruálunk, úgymond a tárgyi világot is instruálni vagy rendezni kell. Önmagában, ahogy megtaláltuk, az úgy nagyon kevés esetben lesz jó. Mire gondolok? Itt vannak olyan tárgyak ezen a képen, ebben a kompozícióban, amik rendben vannak, ilyen az ablakkeret, ilyen a nyugágy beállítása. És vannak olyan tárgyak, amik esetlegesek. Esetleges az a nyugágyra ledobott ruhadarab, esetleges a nyugágy lábánál elhelyezkedő kábelköteg, valamilyen fagyisvödröt látok itt még az előtérben, tehát ezek a tárgyak, ezek viszont ott vannak, ahol hagytuk munka közben, viszont az meg egy döntés, hogy én most mit is akarok csinálni. Egy szociografikus úgymond werkfotót akarok elkészíteni, hogy lám így dolgoztunk a táborban, vagy pedig az üzenetem ennél tovább akar mutatni. Mivelhogy ezt a huszonnégyes lecke csend kategóriájába küldted, feltételezem, hogy ezt a döntést magad belül meghoztad, hogy téged ennek a líraisága érdekel, akkor viszont igenis, Mariann, oda kell menni ahhoz a nyugágyhoz, meg kell igazítani azokat a rongyokat, hogy annak a formája valamilyen tipikus dolgot hozzon ki, igenis azt a kötelet el lehet rakni onnan a nyugágy lábától a nylonzacskóval. Tehát valamennyire ezt a rendezetlenséget rendezni kell és le kell úgymond nyugtatni, kompozícióba kell helyezni. Ez a kompozíció semennyivel nem másabb, mint bármi más, csendélet, vagy bármi más beállítás. Tehát én azt mondom, hogy maga a fény meglátása miatt egy disznó megvan, és a következőkben pedig figyelj erre, hogy rendezned kell, te vagy a főnök. (szőke-hegyi)
értékelés:
Nehezen tudok ehhez bármit is írni. Nem azért, mert érdektelen a kép, sőt, azért mert nagyon is működik bennem. És ezzel a működéssel vitázik a hibakereső énem, próbálja mondani, hogy mi ez a sok apró szir-szar a padlón. De nem engedek neki, örömmel nézem ezt a képet mindenestől, főleg a textilfelületek tetszenek.
Csaba: örülök, hogy működik a kép a "sok apró szir-szar" ellenére :) amik egyébként a munkát, ténykedést, az ebből következő rumlit jelenti a szék pedig a jólmegérdemelt pihenést, de ez gondolom a címből egyértelmű.