Hozzávalók

Hozzávalók

Mazsi, az van, hogy ez a barna asztallap ez nem jó. Próbálom én elfogadni, és funkciójában biztos zseniális, de képileg nem. Egyrészt csillan a fény, általában nem jól világítható, de ennél bajosabb a színe. Komor, lehangoló. Én a következőt javaslom. Lehet kapni mindenféle vágódeszkákat. Azokban van olyan, ami esztétikus és nem zavar meg ennyire mindent. Vannak ilyen reggeliző műanyag izék, nem tudom mi a neve, tányéralátét lehet, az is izgalmas lehet, ha találsz olyat, ami színben jobb, de nem nagyon harsány. Aztán lehet kapni papírboltokban mindenféle kartont, de ott vannak műanyag lapok is, az többször is használható lehet. Szóval sok irányt találhatsz, keress valamit. Lehet textil is, lehet háncs, bambusz, mindenféle, minél több, annál több játékod van a készítésnél. A másik a pohár. Nagyon nagy így, tolakszik, betakar és mivel ő az éles, viszi a figyelmet magára, de hát ő mellékszereplő, a lényeg ha mondjuk gombás puszedli, akkor a gomba, ő a főszereplő. Ha narancsos müszmüsz, akkor a narancs, szóval érdemes azt is figyelni, hogy egyes receptnél mi mekkora figyelmet kap. Jó lesz ez, csináld! (hegyi)

vihar előtt

vihar előtt

Nagyon jók a ritmusaid, finomak ezek az ágak, mégis feszültséget hordoznak, passzol a felhők drámája is, abszolút megvan a hangulat. Egy dolog, amit nem értek, hogy felfelé hord a kép, az ég sok, de nincs talpa a képnek, a fák kb a harmaduknál jönnek csak a képbe, így a bázis labilis marad. Persze lehet, hogy autók parkoltak ott, vagy más nem oda illő tárgy, de ha nem ez az ok, akkor érdemes lett volna lejjebb buktatni a kamerát. Ha meg le kell hagyni valamit, akkor megfontolandó, hogy fenn is vágjunk, akkor nem érződik ez a hanyattesés dolog. (hegyi)

padlón

padlón

Tömegelhelyezés szempontjából jónak gondolom a képet, a hangulata is átjön, egyetlen dolog az éles és befejezetlen formák tolulása a bal oldalon, ami valamennyi elvarrást igényelne nekem, hogy ne akadjak bele folyton. Mazsi, neked is azt mondom, amit többeknek már, hogy tessen legalábbis megduplázni a beküldési ritmust, mert nem a hibátlan képekből tanulunk a legtöbbet. (hegyi)

könyvtár

könyvtár

A megfigyelés nagyon fontos és jó, örülök, ha ilyesmiket észrevesz valaki, mert azt gondolom, hogy ezek azok a dolgok, amik a nagyvárosi létezést élhetővé teszik. Beadni valamit ingyér a közösbe, ez szerintem a legfontosabb és legkönnyebben megtehető dolog, és remélem, hogy ez az irány sokáig menő lesz a fiatalok között (is). A kép ereje ebben rejlik, a kompozíciója számomra laza, túl sok külső dologra akar koncentrálni, talán kevesebb is elég lenne. A második postaláda nem nagyon kéne és fenn, amennyire lehet vágnék még, mert nagyon lenn van most a könyv. A 13-as csábító, de a falragasz meg nem, a kettő üti egymást. Ezek ollóval megoldhatók, a lényeg, hogy a kép elkészült. (hegyi)

prada

prada

Mindenkinek más és más színvilág csatolódik a pompa, az elit, a minőség világához, én el tudom a kékest is fogadni, bár nekem így picit hideg az összhatás, viszont az biztos, hogy szívem szerint emelnél a kontraszton, hogy a feketék kopogósabbak legyenek, hogy határozottabb legyen az összkép. Ami igazán izgalmas, az a boltívek játéka, ez egy nagyon jó megfigyelés, szóval én azt gondolom, hogy mindent összevetve és a lehetőségeket is kalkulálva ez egy jó munka. (hegyi)

szerda este

Mazsi, én befizetlek ide a Vári cukrászdába, hogy folytasd ezt a melót, mert van értelme, jófelé keresel, sőt, azt mondom, hogy egy projekt irány is lehetne az, hogy mindazt, amihez habos-babos hepi hangulatot társítunk, megmutasd a magány felől közelítve, de akkor ebbe lelkileg és tempójában is bele kellene állni. Azért is mondom ezt, mert tudom, hogy nem csak a képességeid vannak meg hozzá, de a nyitottságod is.
   Ez a kép nem sikerült még. Elkezdhetjük boncolni, mi az oka tárgyilag, tehát hogy a fény az asztalon, vagy maga ez a felület, vagy a még mindig nem egyértelmű asszociációkat adó sütimaradékok, de azt gondolom, hogy ha úgymond idegrendszerileg beleállsz ebbe a dologba és meglesz a húzása, akkor ezek össze fognak állni. Kell, hogy az ember a meglévő érzéseiről elgondolkodjon, kiválogassa, mi az, ami lényegi, mert arra kell a képben is erősíteni. Mondom a magam példáit. Dac, keserűség, csakazértis, mindenmindegy, unalom, csakmegneromoljon - szóval most az van, hogy az a jó, hogy visszavettünk a vidámságból, az irány jó, de még jobban kell, hogy ez karcoljon, hogy ne legyen kérdés, mit látunk és miért. Lehet, hogy tányér van, de a gyűrt papíron, vagy lehet, hogy a villa helye, ami túl szabályos most, a két tömeg elhelyezése is fontos kérdés, ahogy az is, mennyi és milyen jelekkel kell jelezni a sütit. Mazsi, ne add fel, várom a folytatást, mert úgy érzem, ez lehet kulcs. Önarckép ez is. (hegyi)

kedd este

kedd este

Mazsi, a hangulat átélhető, és fontos, de sütiben nem ismerek tréfát, mondhatnám, szóval azt gondolom, hogy akármennyire is függők vagyunk, de nem dobhatjuk a gondosságot félre. A tányér oké, felhívja a figyelmet, megköveteli a magáét. Ez rendben. A villa nem. Részint a nyele, de úgy egészében, nem ad a vidámsághoz, inkább visszavesz belőle a komorsága. A barna asztal sem igazán jó önmagában, ráadásul a tükröződés is egy új ritmust kapcsol be, érdemes lenne megfontolni, hogy egy akármilyen egyszínű terítő egyben az fény problémáit is elfedhetné. A csomagolópapír dinamikája jó ötlet, de kevesebb elég lenne belőle, most súlyos a jelenléte. Kevesebb árnyék, ez a cél. De elmondom a legnagyobb bajom, mert ezek amit mondtam, ezek talán könnyen érthető és megoldható, érdekes játékos kihívások, viszont amit most mondok, azzal jóllehet nem könnyű egyetérteni. Én elhiszem, hogy mondjuk rigójancsit ettél, vagy más csokis finomságot, de ha ennyire lecsupaszodik a tányér, hogy csak a csíkjai, maszatjai maradnak, az így, ha nincs makró közeli helyzet, akkor félreérthetőek és koszos hatást keltenek. Tehát nem azt, hogy de finom volt, hogy megzabáltam, hanem hogy ettünk és nincs, aki mosogasson. Ezen segíthet, ha egyrészt mondjuk krémes a menü, mert az morzsál és az adhat ennek egy valódi fesztelenséget, másrészt kevésbé negatív a lenyomat üzenete. Szóval én ezt úgy adnám vissza, hogy komolyan kérem, hogy ne dobd félre, hanem tessék elmenni a cukiba, megfontolni, mi az, ami nyomként is jól nézhet ki, nem kötelező a krémes, és tessék megrendezni ezt, nem megtalálni véletlenül - és azt mondom a végére, hogy bátran tessék küldeni nem tökéletesre csiszolt dolgokat, mert ha nincs, akkor beszélni sincs miről. A jó képből nehezebb tanulni. És mindennek ellenére ezért jó ez a kép, mert jól lehet vele tanulni, szuper, hogy megmutattad! (hegyi)

Tepertős pogács

Tepertős pogács

leveles tésztához:
•30 dkg liszt
•másfél dl tej
•15 g élesztő
•5 g só
•25 dkg vaj
•apróra darált tepertő érzés szerint

A vajat közepesen keményre hűtjük és két sütőpapír között 1/2 cm vastagságú téglalapot nyújtunk belőle. Lehűtjük.
A tejet langyosra melegítjük. Hozzáadjuk egy teáskanál cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt (belemorzsoljuk és 10 percre félretesszük).

A lisztet összekeverjük a sóval. Beleöntjük a felfutott élesztőt és simára dagasztjuk. A tésztából golyót gyúrunk, kissé kilapítjuk és kb. 1 órára a hűtőbe tesszük, hogy a vajjal azonos hőmérsékletű legyen. A tésztát kinyújtjuk, a közepére tesszük a vajat, a tészta széleit ráhajtjuk, hogy sehol ne lógjon ki a vajlap, végül egyszer kinyújtjuk a tésztát. A kinyújtott tészta felét megszórjuk tepertővel, félbehajtjuk, és kicsit beledolgozzuk a tepertőt, ezután összehajtjuk, mint egy francia borítékba szánt levelet és a hűtőbe tesszük. 1/2 óránként kinyújtjuk, és újra összehajtjuk a tésztát - összesen háromszor, mindig ügyelve arra, hogy a tésztát 90 fokot elforgatva kezdjük a nyújtást. A sok nyújtás és hajtogatás eredménye egy szép, több rétegű tészta lesz. A három hajtogatás után másfél, 2 cm vastagra nyújtjuk a tésztát majd kerek vagy szögletes pogácsákat szaggatunk belőle. Ezeket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, egy órát kelesztjük szobahőmérsékleten, majd 220 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütjük.

Kellett nekem konyha képeket kérni, most nyelem a nyálam, imádom a tepertős pogácsát. Hangulatos a kép, de amennyi most a kép aljából hiányzik ahhoz, hogy az előtérben lévő forma is befejeződjön, annyit vágnék a tetejéből, azaz billentettem volna a kamerán egy kicsit még, mert az előtér a fontos, a háttérben levő már elkészült, és nejlonba csomagolt pogácsák szerepe csak az illusztrálás lenne. (hegyi)

a pucér szakács

Az van, hogy erről a képről hiányzik valami. Te magad is érezted ezt, hisz kifeszítettél egy horizontot, ami jó lenne, de ha már ott van, miért nem segítesz a nézőnek azzal, hogy odateszel valami felismerhető rekvizítumot, egy lábost, egy serpenyőt, amiben épp sül a szalonna, vagy egy sütit, szóval amitől ez valóban hozza a szakács érzést. Még egy dolog, ami itt most nem érthető. Miért vagy riadt? Most jöttél rá, hogy már nekikezdtél, de elfelejtettél venni margarint? Mert ez így ellene dolgozik annak, ami a geg, ami alapvetően vidám dolog. Hiszen nem azért főz pucéron, mert szutyongatják vad emberek, hanem mert ehhez van kedve, mert szabad. Ez a szabadság a fontos! Kérek ismétlést! (hegyi)

Miért a hónap képe:

Egy lány, egy könyv, néhány fotó egy üres falon. Egy cím, amivel nem nagyon tudtam mit kezdeni, így inkább eleve figyelmen kívül hagytam. Alig néhány képi eszköz, mégis az egész valami titokzatosságot sugall, már első pillantásra úgy éreztem, hogy itt valami titok lappang, megannyi asszociáció és gondolat indult el bennem, próbáltam rájönni ki vagy mi lehet ez a lány. Mariann megfejthetetlen, hihetetlenül szuggesztív tekintete az, ami működteti a képet, emellett minden más elem csak háttérbe szoruló kiegészítésnek tűnik, tulajdonképpen nem is számít, milyen könyv van a kezében, vagy mi van a falon. Az alsó, homályos, felhőszerű sáv tovább növeli a rejtélyt, egy másik világba, egy furcsa odaátba helyezve a főszereplőt - talán emiatt jutottak olyan gondolatok eszembe, hogy nem is földi lényt látok, hanem egy titokzatos, ámde tanácstalan idegent, aki választ vár egy ki sem mondott kérdésre. A cím alapján persze gyanítom, hogy Mariann eredeti szándéka és üzenete nem ennyire földtől elrugaszkodott - az előbbi számomra nehezen értelmezhető, utóbbi pedig túlságosan is direktnek tűnik. Köszönöm ezt a fotót, egyrészt tényleg megfogott, másrészt ismét elmélkedésre késztetett a kép-alkotó-befogadó viszonyrendszer bonyolultságáról. (Koscsó Gábor)

cím nélkül

cím nélkül

Bajban vagyok. Ugyanis nem azt nehéz felismerni, ha egy kép jó, hanem elmagyarázni nehéz, hogy ez a kép mitől jó, ha az előző szobor képedre azt mondtam, hogy számomra fotográfiailag nincs benne hozzáadott érték. Hiszen joggal mondhatod, hogy itt is csak egy épület részletét mutatod. Igen ám, de nem mindegy, hogy egy nagy egészből képes-e az ember úgy kimetszeni egy részletet, hogy az önállóan is működjön, sőt, érzelmeket is mutasson. Talán ebből érted, hogy mennyire fontos, amit a te saját döntéseddel képhatárként kijelölsz. (hegyi)

cím nélkül

cím nélkül

Mariann, az a helyzet, hogy ez a kép bár esztétikailag tökéletesen rendben van, a tónusai is nagyon szépek, de mégis azt kell mondjam, hogy nekem ahhoz kevés, hogy mondjuk kitegyem a falamra. Épületet, szobrot körübelül ugyan olyan dolog fotózni, mint mondjuk egy színházi előadást. Ugyanis ahogy a színházban a dramaturg, a díszlettervező, a rendező kitalál egy koncepciót, és azt "tálcán szállítja", pont úgy a szobrász, építész létrehoz valamit, ami a maga koordináta rendszerében eleve működik, és a fotós dolga az, hogy ehhez hozzá tegye a maga érzéseit, üzenetét, gondolatait. Ehhez viszont az kell, hogy megfogalmazzuk mindazt, amit az adott tárgy látványa számunkra jelent. És én úgy vélem, hogy ehhez kevés, ha találunk egy felhős hátteret. Joggal kérdezheted, hogy oké, rendben Zsolt, de akkor hogyan fényképezzek le egy ház oromzatán álló szobordíszt? És erre csak egy dolgot tudok mondani a helyszín ismerete nélkül, hogy nem biztos, hogy minden lefotózható. (hegyi)

bazilika

bazilika

analóg, dupla expo, diana

Fura, mert az tény, hogy a véletlen jól játszik a kezedre most, és az is igaz, hogy dinamikus a kép, a kifelé hajló ívet visszahozza az épület tömege, szóval oké, és még az is oké, hogy a színvilág ilyen régies, ótvaros sárga, ez a múlt, és az egész mégis fura. Fura, mert nem vidám érzést hív elő, miközben nem tudom megmondani, mi az oka, hogy elszomorodtam a képtől. Talán az, hogy 2014-ben ha ilyet lehet fotózni, akkor semmi se változott a világban sajnos, ez maga a megváltozhatatlan valóság, aminek tünékeny játéka csak az, hogy itt most a dupla expó rafináltkodik. Persze ez a képet illetően nem baj, Mazsi félre ne értsd, rendben minden, ami nincs rendben, az meg nem rajtad múlik. (hegyi)

nem!

nem!

Mariann, ez egy nagyon erős üzenet, ráadásul formailag is jól van megoldva. Egy dolgot nem értek. Mi szükség van erre a hosszúujjú pólóra? Annyit még hozzátennék, hogy hasonlítsd össze a két könyököt fény szempontjából, mert érdemes lenne a két szélsőértéket kompenzálni. Kérlek kapcsolj rá, várom a munkáidat! (hegyi)

Rántott hal brokkolis barnarizs

Rántott hal brokkolis barnarizs

Drága Hemző Károly barátomtól lestem el azt, hogy hány szett tányér, villa, kés és egyéb szerelék kellhet a jó ételfotóhoz. Ez fontos kérdés, és ha valami kilóg, az a villa. A mintái elviszik a figyelmet. Jó az, ahogy elrendezed a dolgokat, a bornak viszont kéne még figyelem. Ahhoz, hogy ne dögöljön be, kell trükközni kis szpotfényekkel, ami élővé, tüzessé teheti a vörösbort, ezen kívül pedig a pohárból picit több is jöhetne. De tálalni tudsz, azt meg kell hagyni, bizalomgerjesztőek az ételeid. És ez a legfontosabb, mert ez az, amit nem lehet rutinból megoldani, a többi mind tanulható. (hegyi)

Polaroid Closeup 636

Polaroid Closeup 636

Gondolom este volt, nem sok fényed lehetett és ezért maradt ez ennyire lapos fényileg, így inkább olyan termékfotó, amit hirdetésnél szoktak csinálni, a tárgy oké, a dolog jól érthető és megvan minden alkatrésze, de az a szeretet ami a képeidre oly jellemző, az most ebből hiányzik. (hegyi)