Egy képsorozatot látunk úgynevezett retro fíling hangulatban, mely ma tulajdonképpen nagyon divatos. Több olyan alkotást is látunk az Estiskolán fiataloktól mostanában, ahol ezt az életérzést a felületen jelentkező roncsolást mintegy mementót használják az elektronikus fotográfián. Ez azt jelenti, hogy manipulált képeket készítenek el. Nyilvánvalóan ezért amiért például a mozgófilmes független filmes gondolkodásmódban is újra romantikája van, de akár a videóklipekben is a szuper nyolcas, normál nyolcas, tizenhatos technikáknak. Ez egyrészt egy korhoz, egy másfajta gondolkodáshoz való kapcsolódás, akár még akkor is, hogyha az alkotók életkorukból adódóan, mondjuk akár a Radics Béla, akár az Ifjúsági Park, vagy akár a Fiatal Művészek Klubja, vagy a Szakszervezetek Fővárosi Művelődési Háza és sok minden más karizmatikus hangulatot nem élhették meg. Nyilvánvalóan van valamilyenfajta melankólia és romantika, ami visszacsatolódik egy elmúlt világhoz. Ennél a képsorozatnál nem erről beszélünk. Ugye több olyan bizonyíték van a képsoron, ami egyértelműen azt mutatja, hogy nagyon nehéz és elég drága lett volna létrehozni a mostani elektronikus világban egy kvázi „retró filinget” - egyszerűbben mondom: ez az. Tehát nagyon régi képeket látunk itt. Az M7-es, az út festése, a betonlapok, az autók, a ruhák, minden azt mutatja, hogy ezek korabeli fotók. Ideértve természetesen a roncsolásokat is a felületeken, merthogy ebből arra következtethetünk, hogy analóg 35-ös filmre exponált képsorozatot látunk. Azért tartom fontosnak ennek a munkának az elhelyezését az Estiskolán, mert a többieknek segítséget nyújthat. Nyilvánvalóan az alkotó korából adódóan is beletekinteni egy olyan időszakba, amihez a fiataloknak a nem elsősorban empirikusan megélt állapotait elképzeljük, hanem valójában láthatnak egy táptalajt, hogy mi volt a 70-es évek végén, 80-as évek legelején. Rengeteg olyan rekvizitum van itt a képen – Tisza cipő, ál-adidas rövidnadrág nylon inggel derékban betűrve, elég magasan, csípő fölé húzva, bőr karkötő, tarkóig fölnyírt haj, féknyomok a festett útszélen, az úgynevezett titokzokni helyett használt bokazokni és nagyon sok minden, a trabantok, és egyebek és féknyomok és cigarettacsikk árnyék. Ebből a szempontból nagyon fontosnak érzem, hogy ilyesmi, tehát archaikus anyagok is fölkerülnek, a képsor, mint oktatási anyag megérdemli a három disznót, ugyanakkor az alkotót arra szeretném kérni, hogy a házi feladatokkal kapcsolatban egyrészt az Osztályfőnök, másrészt a Pedellus közös döntése alapján folyamatosan minden Estiskolába járó alkotót próbálunk arra predesztinálni, hogy legyenek szívesek nem a raktárból előszedni a jól bevált recepteket, hanem elkezdeni aktívan dolgozni. Tehát abban az esetben van meg a három disznó, hogyha az alkotó a 17-es lecke, utazás és hazatérés feladatát megpróbálja átszűrni a mostani életkorán. Ez azért is lehet érdekes, mert ugye ebből a képsorozatból arra következtethetünk, hogy az alkotó nagyon sok mindent megélt már. Tehát a mostani Hegyi és a korabeli Hegyi fúziójára lennék én kíváncsi a 17-es lecke, utazás és hazatérés feladatában. Tehát a három disznó akkor van meg, hogyha ismétli az iskolába járó feladatát. (szőke) értékelés:

Hozzászólások

Sokat stoppolgattam, 20-30km-es távokat rendszeresen, de voltak hosszabbak (Hódmezővásárhely-Jászárokszállás és társai). Nekem ezek a képek azt a kis történetet írják le, hogy "stoppoljunk - álljon már meg valaki - elegem van - soha nem jutunk el sehová". Az első kép belső de tárgyilagos, stoppos, út, tovahaladó trabantok. A második kiteszi az alanyt az út szélére, az türelmetlenül toporog, cigarettázik. A harmadikon nézőpontot váltottunk, a térd megrogyott, a társ a soros, én pihenek. A negyediken csüggedten lógó orral bámulok, az újabb szálat szívó útitárs árnyéka kvázi véletlenül van benne a képben, én már azzal szórakoztatom magam, hogy nézem a párhuzamos vonalak találkozásait, ahogy a már lemenőben lévő nap hosszú árnyékot rajzol az útszéli felfestés mellé.
És még valami. A kommunikáció a kép szereplő között. Látom a közeledést, ahogy képről képre eljutnak egymás mellé három lépés távolságból. Mégis hiányérzetem van, nem tudom, miért. Talán valami magyarázat arról, hogy mitől változott meg az árnyék nagysága és iránya a negyedik képnél. Nem tudnék három disznót adni érte. Kettő.

Gergo szubjektiv kepelemzese:

Szerintem pedig akar politikai, akar egy korabeli gerilla-kampany reklamfotosorozatakent is megallna helyet, mely a Kizsakmanyolo Nyugat viszonyat, kozeledeset mutatja be a Kitarto Kelet legvarait vedo (elhagyni keszulo?) buszke Bastya elvtarsak fele...
Ha jobban megfigyelitek, mi az ami egybol szembeotlik a kepeket latva? hm...?
Product Placement!!!
Hiszen mit is latunk?
Hiaba stoppol(na) az Aranypokos szerkoban a 2 fiatal az Emhetes szelen ( sulyos kozlekedesi kihagast elkovetve ), az elso kepek tanulsaga szerint a keleti geppark ( Trabi - nyomatekositva, 2db/kep; Zsiga - nyomatekositva, 2db/kep ) megtagadta a segitsegnyujtast...
A 3. kepen kicsit messzebb felbukkano Mercik ( 3 db, mind kulonbozo tipus) azonban egy szebb jovo igeretet hordozzak, meg messze vannak ugyan (igy meg lehet idejuk megallni), de erre tartanak, es csak felenk johetnek...
Az utolso foto egy szomoru lezarasa a rovid tortenetnek, miszerint a kapitalista Edennek is vannak kitaszitottjai, ok, mint farmeringes fohosunk is, tovabbra is ott allnak az ut szelen maganyosan, varnak turelemmel, am felfele tartott huvelykujjuk lassan lefele gorbul s kormukre eg a most meg ott fustolgo megkeseredettseg...

Ebben az ertelemben nekem ez egy 3disznos sorozat, mely magaban hordozza az utazast es a hazaterest is, viszont fel malacot levonnek, mert nem tudok attol az erzestol szabadulni, miszerint ezek nem friss kepek…:)

A következtetés a nézőé, hogy a stoppolás sikeres vagy sem - szerintem meg lényegtelen, hogy a célt elértük-e valaha is.

képenként növekszik az autók kategóriája :) viszont egyetértek Danival, ez inkább egy sikertelen stoppolás történetének tűnik, mint utazás és megérkezésnek :)

Én soha nem mertem stoppal utazni , így ez az életérzés nekem kimaradt, sajnos. Ez a kép és más munkáid elárulják ,hogy neked milyen gazdag élménycsomagod van utazásaidról.

Tetszenek az ilyen régi képek. Az apró filmhibák - a kis szöszök, foltok, karcok... - teszik igazán érdekessé az egészet számomra. Apróság, de fontos.

ez király, látszik, hogy utaztok (utaznátok:) és a hazatérés? az az utolsó kép lenne? hogy nem vettek fel oszt simán hazamentetek? vagy mivel ezek a fura ótók ma már csak ritkán vannak ilyen arányban jelen ezeken az utakon, lehet mégis eljutottatok oda és mivel láttam már tőled ilyen színes digitális fotókat amik nálatok otthon készültek ezért gondolom, hogy haza is értetek egyszer...
szóval érted nem? kéne egy idei is. amúgy meg nekem, ha ennyi a sztori akkor bőven elég az első kép. az szép sűrű, minden benne van. a többi már csak a vízbe dobott kő fodrozódása. az utolsót meg nem is igazán érteni a többi nélkül (bár azt is szeretem nagyon). szóval nekem ez malacmentes, ismétlős...

Új hozzászólás