Sadako dühe

Ez a leckeszám, a harmincas lecke, ez egy magas sorszám, amely azt is jelenti, hogy talán a kezdésekhez, az indulásokhoz képest, ahol az alkotók, több olyan estiskolás van már, aki sokszorosan ismételt, tehát elkezdenek dolgozni. Én úgy gondolom, hogy a harmincas lecke, az mindenféleképp egy összetettebb üzenet. Érdemes megnézni az oda tartozó házi feladat leírásokat. Véleményem szerint az itt látható alkotás nem a harmincas lecke akt házi feladathoz tartozik. Én nem tudom, hogy milyen japán, vagy milyen ázsiai történethez kapcsolódhat a cím, azt hiszem talán nem elvárható, hogy minden irodalmi alkotást vagy filozófiai alkotást ismerjen az ember, nem tudom, ki Sadako. Azt látom, hogy egy gesztuskép az, amit most itt elküldött az András. Ennek ellenére kompozíciós szempontból nem tartom teljesen pregnánsnak, olyan, minthogyha egy játékfilmből, vagy egy mozgóképből egy képet kiragadnánk. Maga a szereplő, és a szereplő gesztusai azok érdekesek, érdekes a színvilága a képnek, de én ezt az itteni munkát hevenyészettnek tartom. Azt nem csak az Andrásnak, másoknak is próbálnám mondani, hogy igyekezzünk úgy házi feladatokat elkészíteni, vagy alkotásokat, hogy arra ne egy filozófia rá legyen erőltetve és rá legyen húzva, szinte ostorral, hanem mindenféleképp az legyen adekvát ahhoz a látványhoz, amit láthatunk. Tehát én ezt a harmincas leckét visszaadnám ismétlésre. A következő akt tábornak pontosan az lesz a továbblépési iránya, hogy ha kitalálunk egy történetet, azt valósíttassuk meg a modellel. Itt az történik, hogy a modell ad egy gesztust, amit a fotós lefotóz, aztán utána ráhúzza ezt a történetet. Fordítva kell csinálni. (szőke-hegyi)

Hozzászólások

A különbség az, hogy a csináljon így nem elsőre szokott tökéletes lenni, mert elsőre a külső instrukció működik, "úgy csinál". Ez nem a modell és nem a te hibád, a fotós feladata a "kínzásban" az, hogy az első úgy csinálást ne vegye komolyan és kezdje el felhozni a belső élményt. Erre mindenkinek magának kell megtalálnia a technikát, hogy mivel éri el, hogy a modell ne úgy csináljon, hanem át is élje az élményt.

Az elemzéshez: Akkor és ott a modellt megkértem arra, hogy csináljon így. Tehát fordítva történt: nem el-/lekaptam a modell gesztusát, hanem megkértem, hogy tegye meg, mert ezt akartam látni, mert ez volt a fejemben.

Na így már valamivel világosabb.
Köszi. :)

Az eredeti Kör, a japàn Ringu föszeplöje.

Most én leszek a tudatlan tirpák.
"Ammeg ki?"

hmm... így megfigyelve egymás mellett, van némi "analógia" a "Sötét oldalam"- képpel... ( http://szakkor.estiskola.hu/2009/03/26/a... )

Új hozzászólás