Vonalak
Vonalak
Vonalak

Barának egy előző képénél nem tértünk ki rá, de most úgy fest, hogy tendenciává válik, hogy akkor, amikor emberek szerepelnek mozgásban, vagy vélhető mozgásban a képein, akkor nem biztos, hogy mindig az optimális időpillanatot találja meg az expozícióra. Az előző képnél, amikor az alagúton átmentek a biciklisták, azok a biciklisták későn lettek lefotózva, már átértek az alagúton, és lényegtelenné, jellegtelenné váltak. Ennél a képnél, az első képnél a képsorban a hídon láthatóan két bolha méretű ember elindult. Hát, hogyha az a két ember idejött volna a képnek a bal oldaláig, akkor teljesen rendben lenne a kompozíció, és értelmezhetővé és indokolhatóvá válna ez a kép. Egyébként ezt a hidat innen elég sokan lefotózták már. A második képnél az a helyzet, hogy nagyon jó meglátás ez a hely, meg nagyon jó építészeti szempontból. Ez, ha jól tudom, ott a Clark Ádám térnél a Roosevelt tér magasságában lehet ez a villamos átjáró. Itt pedig az ami számomra izgalmas lenne, ha már vonalak vannak, ennek a képnek a szexepilje az a villamos. Most ez a villamossín ott a távolba veszve, meg ráadásul a képnek a jobb oldalán el is vágva, hogy mondjam, veszít ebből a romantikából. A harmadik kép az, amire azt kell, hogy mondjam, hogy három disznó, mert a harmadik kép, bár lehetne ez a lepergett kavics akár valamilyen fogtömés, de mégiscsak azt gondolom, hogy formailag, mint kompozíció, mint perspektíva ezekkel a kis kavicsokkal egy nagyon izgalmas meglátás. Tehát beszélgettünk Andrással erről a képről, és Andrásnak volt egy nagyon jó meghatározása. Azt mondta az András, hogy a Bara zseniális, de szétszórt. Picit ebben én azt gondolom, hogy van igazság, kicsit talán ezeknél a fotós túráknál, amikor nyakába veszi a várost meg a fényképezőgépet, talán egy picit több időt tudna rászánni. Tehát miközben a harmadik kép akár három malacos is lehetne, de ez így együtt az első közhelyszerűségével, a második esetlegességével elbizonytalanító. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

No, kicsit puhítsunk a sarkokon, mert attól, hogy egy néző mást lát, még nem biztos, hogy rosszak az eszközök, simán lehet, hogy csak nincs közös halmaz, ami nem baj, én se tudok minden nagy fotós minden munkájával mit kezdeni, sőt. van, akiével javarészt semmit. :)

Bara, ez nem belemagyarázás. Mondjuk inkább azt, hogy én ezt látom benne, akármi is volt a te szándékod. Ha ez ellentétes azzal, amit te gondoltoál, akkor rossz eszközöket választottál, mert (legalábbis nálam) nem a kívánt hatást érted el. Ha nem ellenkezik, akkor azt is mondhatjuk, hogy az nyilván nem véletlen, csak nem feltétlenül tudatos, hogy ezeket a képeket és pont ebben a sorrendben küldted be. A párhuzamosok találkozására bármelyik kép önnmagában elég lenne. A három kép együtt nekem ennyivel többet ad.

szé
nekem az első csak azért lóg ki mert színes, de én nem értek ezekhez, de ha ff lenne akkor nekem jobban működne...

Tamás: köszi:)
Gábor: hogy te miket bele nem magyarázol a képekbe, de végülis nem ossz észrevétel :) ... csak épp én nem ezt akartam kifejezni ezekkel a képekkel, hanem a párhuzamosok egy pontban való találkozását:)

Szerintem nagyon is didaktikus, már már szájbarágós a történet. Az első kép a felszín, a látszat és innen haladunk a mélybe, a hullámvonalak mentén az összefutó apró kavicsokig. Az első valóban kilóg, de szerintem csak azért, mert az első és a második között sokkal nagyobb a "hézag" mint a második, harmadik között. Talán ha az első egy olyan szögből készül, ahol megvan a híd íve, de látszik a villamos aluljáró bejárata is, az csökkentené ezt a hézagot.

mindharom kep nagyon tetszik, szeretem a "vonalas" kepeket de valahogy nem tudok beloluk egy tortenetet fabrikalni. Az elso kilog a sorbol szerintem.

Új hozzászólás