A szórt fényben használt másik megvilágítási forma a gyertya, amely itt a felfelé hajló kezekkel a test színeit, formáit, gyönyörű ritmusait figyeli meg. Ezt a képet elsősorban az teszi különlegessé, hogy a külső szórt fény és a középen elhelyezett láng által létrejövő fényforrás karvaj körmökké, de akár mint egy ilyen kis lángformává változtatja a műkörmöket. A kép abszurditását és a kép erejét az adja, hogy ezek a nagyméretű tükröződő felületek adnak egy egészen speciális hangsúlyt az akt képnek. Egyszerre esendő és egyszerre szürreális az áldozati helyzet, a szakrális helyzet, a körmök által válik pop art képpé az üzenet. Ebből a szempontból, ha a csendhez, az eddig látottak alapján, amiket erre a házi feladatra küldtek az alkotók, valamilyenfajta melankólia is társul, akkor biztos, hogy itt egy speciális, szatirikus melankóliát kellene feltételeznünk. A kép tehát a szatirikus melankólia kategóriájába tartozik. Jónak ítélem meg, három disznó.
Én még szeretném a saját megjegyzésemet idetenni – mondja Zsolt – elfogadva András ítéletét, ezt a három disznós ítéletet, de nem biztos, hogy 100 százalékig egyetértve vele. Ugyanis, hát azért ennél a képnél több kérdés fölmerül nekem. Itt az élességgel is vannak problémáim és azzal is, hogy mint önálló megoldás mennyiben tekinthető ez a kép jó megoldásnak. Nem csak a műkörmök miatt, hanem azért, mert van egy választás, történik egy választás a fekete-fehérrel és ez a választás, ez igazándiból nem igazolódik a formai megoldásokkal. Tehát, hogyha az András által említett pop art felé vinném el ezt a képet, akkor bizony a fekete-fehér mint megoldás, az nem biztos, hogy ezt az irányt erősíti. Abban sem vagyok biztos 100 százalékig, hogy a Mariann ezeket a műkörmöket tudatosan emelte a képbe. Ezek a műkörmök jelen voltak. Nyilvánvaló, hogy nem tud az ember mit kezdeni akkor, amikor egy ilyen helyzettel szembesül, de nem kötelezően kell elkészíteni akkor azt a képet aminél ez a fajta kettősség megjelenik és ez nincs végiggondolva. (szőke-hegyi)
értékelés:
Péter, jogos a megfigyelés. Műköröm… tényleg nem passzol ide. Kézmodell… igen, tudtam. Hát, jobban végig gondolva, lehet, sőt egyre biztosabb vagyok abban, hogy kicsit elhamarkodottan küldtem be ezt a képet. Nincs különösebb jelentése, számomra, a műkörmöknek. Ott volt. Levenni nem tudtam, nem is akartam. Lehet, megcsinálom majd újra, más körülmények között, más kézzel is a képet, ha az értékelés is úgy kívánja.
Röviden: igen, egyetértek. :)
Nem, nem, nem, nem! :-) Miért kell mindig rossz következtetésekre futni?
JÓ, HOGY BEKÜLDTED A KÉPET. Legelsősorban azért, mert ha nem küldted volna be, akkor miről beszélnénk? :-) Másodsorban azért, mert a kép (ahogy mondtam) jó kép. Otthon kiraknám a falra - nálam ez az egyetlen mérce. Persze, nem ezt a verziót, hanem egy műköröm nélkülit. De attól még az a te képed. Ott van a fejedben. Meg tudod csinálni, ahogyan ezt is megtudtad. Csak az számít, hogy értékelsz, levonod a következtetést és új célokat tűzöl ki - az pedig enélkül a kép nélkül nem megy.
Na. :-)