Fotográfia

Nagyon szép kompozíciós rendet látunk itt egy fekete-fehér képnél, egy régi fényképezőgép látszik a műtermi sarok hátuljában, és a hozzánk közelebb eső résznél, megint csak az erős perspektivikus hatást kihasználva ún. 35mm-es rollfilm negatívokat látunk, amit a fotózáshoz használtak, és természetesen ugyanezt a nyersanyagot, ugyanezt a filmet használták a mozifilmnél is. Most az élesség a kép alsó vízszintes határához van helyezve, erre a negatív filmre és a perforációkra, és a háttérben életlenben van tartva a fényképezőgép. Úgy tűnik, hogy ez egy tudatos vállalás, tudatosan van így elhelyezve az élesség, ami nyilván azt is jelenti, hogy nekünk ide, ezekre a negatív filmekre, amelyeken nem látjuk a képeket, ide kellene figyelnünk, erre a „káoszra”. Ugyanakkor a kompozíciós rend és a fény elhelyezések a háttérben lévő fényképezőgép fémfelületén nagyon jól láthatóak, nagyon szép fények vannak az optika körüli gyűrűkön, és maga a mechanika tulajdonképpen sokkal izgalmasabb, mint itt az előtérben látható fényképek. Biztos, hogy tudatos döntés az, hogy az élesség a kép aljára van elhelyezve, de a most látható kompozíciós rend, és az abból értelmezhető formavilág, az mégis azt a döntést kellett volna, hogy létrehozza, hogy a háttérben a fényképezőgépen kellett volna megtartani az élességet. Így most igazából amiatt vibrál, mozog és keres az ember szeme ezzel a képpel kapcsolatban, hogy lélektanilag hátra helyezné folyamatosan az élességet. Mivel ugye ezen a síkra redukált felületen ezt itt az előtérben kapjuk meg, nem tud megnyugodni egy pillanatra sem az ember. Szerintem annyit kellene tenni, hogy átgondolni újra ezt a beállítást, ha létrehozható. Én úgy gondolom, hogy nem olyan bonyolult. Meg kellene ismételni, és meg kellene nézni a kettő verziót összehasonlítva, hogy az előtérben van az élesség, vagy a háttérben, hogy melyik jelenti jobban azt az üzenetet, ami a harmincharmadik lecke tisztelet Balla Demeternek témáról szól. Véleményem szerint a választás, az ötlet, minden jó, csak szerintem ez egy rossz döntés, hogy az élesség a kép elején lett elhelyezve. Én most erre kettő disznót adnék, és amennyiben esetleg ez meg van ismételve és megnézhetjük, akkor jár majd a harmadik disznó is ezért a képért. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Az a baj, hogy a kamera lencséje olyan, mint a modell szeme. Ha az életlen, akkor halott, megtört a szemében a csillogás. Nekem ez jön elő, az életlenben tartott lencséről.

Mert a fényképekre szerettem volna koncentrálni. Ezekkel a negatívokkal szimbolizálni akartam azokat a képeket, amik Demeter munkáiban megfogtak. Konkrét képet nem szerettem volna kiemelni, nem is tudtam volna, ezért maradt ez a magoldás, hogy magát a fotógráfiát, a gépet, az eszközt, a fotót, az eredményt próbáljam ábrázolni valahogy.
Igaz, lehet még egy kicsit hátrább kellett volna tenni az élességet, de semmiképp nem akartam, hogy a fényképezőgép éles legyen.

Mariann, elmagyarázod, hogy miért ott van az élesség? Csak kíváncsi vagyok. A kép tetszik, minden ok. csak ezt nem értem, biztos bennem van a hiba

Nekem ez a kép jobban összeállna, ha a fényképezőgép lenne éles. De maga a kompozíció tetszik, meg ez a szín is.

Új hozzászólás