Azt nem teljesen értem, hogy miért pont erre a leckére lett ez beküldve, nekem ez péntek délelőttnek inkább kinéz, mint vasárnap hajnalnak, hogyha már ebben a logikai rendben mozgunk, de hát fogadjuk el, Árpinak ilyen a vasárnap hajnal. Egy olyan filmes megoldást látunk, ami az Árpi munkái között egy erős előrelépést mutat. Egyrészt van színészvezetés, van történet, van mese. Másrészt tudatos kamerakezelés van, tudatos mozgások vannak. Tehát egyszerűen az a fajta talált, esetleges Pap Árpi-féle vonal, amivel ő bemutatkozott már nálunk a kezdeteknél, abból egy nagyon nagy lépést tett előre ezzel a filmmel. Én ennek nagyon örülök. Tulajdonképpen itt most, amiket én kritikának tudok mondani, azok olyan nézői kritikák lesznek, amiket valószínű az Árpi saját maga is tud, mert gondolom, hogy végignézte ő ezt a filmet, és hát biztos, hogy meg van ennek az oka, hogy miért így készült el ez a film. Az egyik az, hogy nem mindegyik szereplő áll a helyzet magaslatán, és ez nem azt jelenti, hogy bármelyik szereplő jó avagy rossz színész lenne, de az instrukciókat hogyha pontosan adjuk meg az embereknek, hogyha gyakoroltatjuk, akkor igenis kihozható ennél azért konkrétabb eredmény is. Én itt most leginkább a főnök szerepét kérdőjelezem meg, nagyon billeg az a szerep. Sokkal gonoszabbnak, sokkal felsőbbrendűnek kellene lenni, de ez most nem jön át. Kicsit szerencsétlen, olyan „ Klapka Györgyös” megfogalmazás az ő szerepe. Miközben egyébként a kigúnyolt titkárnő nagyon jó, és nagyon erős arcmimikával, nagyon erős játékkal hozza a figurát. De a másik titkárnő is kitűnő. (Vikinek meg baromi jó lába van. Én ezt eddig nem tudtam, hogy egy magas sarkú cipő egy ilyen kis fehér köpenyben ilyen csodát tud lenni. Viki szeretünk, szép vagy és fiatal, a lábaid meg eszméletlen jók, és remélem, hogy több filmben is fogsz szerepelni Árpinál) Ami még számomra nem igazán értelmezhető, mint szerep, az a fiatalember, aki az elején issza a kávét. Nem tudom, hogy ő kicsoda, és mit akar. Nem tudom, hogy mi a cél vele. Hogy ő valami csábító akar lenni, a helyi macsó csávó, a munkahely bikája vagy nem tudom, merthogy ez most így nem jön le abszolút, és maga a figura nem igazán olyan, akit én ebben a szerepben tudnék értelmezni. Lehet, hogy egészen más funkciója van, azt nekem legalábbis, nem sikerült megértenem. Ami a filmben fontosabb, technikai jellegű problémám, az a „fényelés”. Magyarán, hogy az adott forgatási helyszínen felvett anyagokat az utómunkánál, a vágásnál megpróbálja az ember összereszelni. Most, amikor hazaér a kis hamupipőkénk, akkor ott az a belsőben fölvett jelenetsor, ott vannak egészen értelmezhetetlen képek, amikor csak szürkét látok, és semmi mást. Ez lehet cél, ugyanakkor ennek ahhoz az időtartama az, ami sok. Tehát amitől technikai problémává válik az, ami egyébként lehetne egy snittnek az indító képsora. Ott ez nagyon is problémás nekem. Aztán van egy másik ilyen jelenet a lakásban forgatott résznél, amikor nézi a tévét a szereplő, és ott elhangzik egy szöveg. Ez a szöveg, én nem tudom, hogy vendégszöveg vagy szereplő mondta föl, de az biztos, hogy jelen helyzetben kicsit lóg a levegőben, hogy az a szöveg most mit akar kezdeni ott. Tehát ritmikailag nincs úgy felvezetve, hogy az ott fókuszpontja lehessen annak, hogy milyen dráma zajlik le abban a lányban. Eddig voltak azok, amiket kritikaként mondtam.
   Aztán van egy része a filmnek, aminél pedig azt mondtam, hogy hát én ilyen képeket szeretnék Árpitól látni, és ez az a rész, amikor a lány kimegy azon az üvegajtós részen, és üvegfalak között van a kamera elhelyezve, a külső és belső tér határa olyan szépen van világítva, olyan szépek a fények, és olyan hatásos maga az a pár másodperc, hátha másért nem, azért megérte. Egyébként régi skandináv filmekben lehet olyat látni. Nekem az ott 10 pont, azt megvettem kilóra.
   Összefoglalva: nagy előrelépést látok az Árpinál, az utómunkát úgy érzem, hogy összecsapta, kicsit én lötyögősnek érzem a vágást, néhol nem onnan indul a gesztus, avagy a szöveg, ahonnan indulnia kellene, van előtte egy kis üresjárat. Ezekre szerintem jobban oda kéne figyelni, és hát a színészvezetésen még van mit csiszolni. Úgyhogy én négy csillagot javaslok erre a filmre, és nagyon köszönöm, hogy Árpi ezt megmutatta, és várom a további filmeket. Szívesen beszélgetnék, mondjuk a régebbi filmjeiről, amik nem kerültek fel az Estiskolára, ha van kedve és van kedve velünk ezt megosztani, akkor ezeket a filmeket is várnám. (hegyi) értékelés:

Hozzászólások

És egy késői hozzászólás.
(csak a A FAvorit című filmed nyomán megindultam a régebbieket is nézni )

Hát nem akarok nagyon elemezni, de nekem azért is tetszett, mert azt gondoltam, hogy amikor a Főhősnő a filmet nézi akkor majd új irányba fordul az élete. Bár nem erre számítottam ( hanem , hogy majd új ruhák, frizura, vagányabb duma ) de lehet , hogy pont ezért is tetszett a vége ennyire :)

Szerintem erősek a gesztusok. Nekem túl van játszva kicsit. És az eleje alá is kevernék valami zenét, hogy el üsse a tv játék hangulatot.:)
Egyébként mint Aureliano.:)

Nagyon sajnáltam, hogy nem voltál itt április 10-én, de látva a filmet -ami aznap (is) készült- most már azt hiszem, hogy jól döntöttél. Magyarra fordítva: jó film lett ez ! Kalapomat megemelem. (Bár már több mint egy éve a szekrényben van. A kalap.) :)

Ezt a csöndesfilm ötletet már felvetették korábban is, meg tetszett is, de nem mertem bevállalni.

Kedves Árpád!

Nekem ez a film tetszett. Jó, hogy szürke. Jók a vágások. Jók a szereplők. Jó az egésznek a ritmusa is. Pont jókor szólal meg a zene. Egyedül a párbeszédekkel nem vagyok kibékülve, valahogy túl didaktikus az egész ettől. Kellene valami, ami valahogy feszültséget kelt azon felül is, hogy nincs aláfestő zene, hogy egyre több ilyen megalázás jön egymás után. Valamit szeretnék én kitalálni, mint néző, ne legyen minden olyan egyértelmű. Azon gondolkodtam, hogy milyen lett volna ez az egész, ha a szereplők nem beszélnek. Minden maradna ugyanígy, csak amikor párbeszéd jönne, akkor mondjuk csak gesztusok lennének. A hang, filmrészlet hangja, esetleg még a telefonhívás is maradhatna hanggal.

Szóval hajrá, egyre jobbak a filmjeid.

OK, köszi a kritikát. Megint csak mentegetőzni tudok : ) A filmet szántam a gyanús megmozdulásának. Igaz ehhez rá kellett jönni, hogy mit nézett, és látni kellett. Próbáltam olyan részt hallattatni a filmből, amiről könnyen beazonosítható.

Engedtessék meg nekem a tojni nem tudó omlett-kritikája.
Ügyes. Legjobban a patikába indulás elötti közelieket szerettem.
Ugyanakkor két kommentem volna. Egyrészt a fényekkel (a balső felvételeknél) még mindig nem foglalkoztok eléggé. Laposak, egysíkuak a megvilágítások, nem dolgoznak a fények. Másrészt a sztorivezetésben érzek egy apró hiányt. Egy olyat, hogy a nagy megsemmisülés ne teljesen a levegőből essen le. Csak annyit, hogy az antipatikus kollegina keres egy radirt, főhősünk meg bokából betolj aaz asztal alá. Vagy valami ilyesmi. Merthogy - többnyire - apró dolgokkal kezdődik a lealjasulás, csak egy elmaradó mozdulat, amit meg lehetne tenni, csak egy szándékosan át nem adott üzenet, csak egy apró mozdulat a másik ellen. Onnan már könnyű eljutni a nagyobb gonoszsághoz.
Szerintem.

Már hogyne lenne happyend?!
Ez Rozáliának elégtétel. Neki happyend.
Grat a filmhez.

-Jaj ne!Nincs happyend és mindenki gonosz!
Miért?
-Hát ezt kérdezem én is!
Árpi nagyon tetszik a film!!!!!!!!!!!!

Új hozzászólás