Vizuális csend
A leirat azt mondja, hogy "vizuális csend". Alapvetően értem, hogy mit szeretne Tamás mondani, az számomra nem teljesen eldöntött, hogy a képkivágás, pontosabban a fő témának az elhelyezése ezen a képen jó helyen van-e. Most itt a kép elején lévő nagy zsombékos, gazos, valószínűleg valami partrész kapja az egyik nagy hangsúlyt, a másikat ezek a nagy konténerek. Igazából a kép három részre van tagolva: van egy fölső része, ahol a háttérben lévő fák vannak. Mivel most ez a mélységélesség megválasztásával, tökéletesen két-dimenziósra van redukálva, ezért ezek a tömegek most egy ötöd, a fölső rész talán egy hatod lehet, és ehhez képest a képnek több mint a felét elfoglalja az alsó rész, és a maradék marad a fő kompozíciós elemhez. A súlyt valahogy úgy osztottam volna, ezeket a tömegeket, hogy vagy sokkal több jusson a lenti résznek (de akkor a mélységélességgel kellett volna játszani), vagy pedig, ha meghagyom ezt a kétdimenziós játékot, akkor a fölső egy ötödhöz, vagy egy hatodhoz még egy picit kellett volna adni. Ez a kompozíciós része a dolognak. Hogy ez a Csend leckébe került, én azt mondom, hogy még egyelőre nincs olyan leckénk, hogy kompozíció, ezért itt hagyom, hogy maradjon a Csend leckében, de azt nem igazán tudom, hogy Tamásnak milyen érzelmi kötődése van ehhez a képhez. Keresem Tamást, idézőjelben, a képen, nem nagyon találom. Szóval azon kívül, hogy megtetszett neked ez a formai játék, nem nagyon látom, hogy mi ez, ami ehhez téged hozzáköt, vagy mi az, ami neked ezt a kötődést adja. Úgyhogy én most erre egy csillagot tudok adni. (hegyi)
értékelés:
Köszönöm az értékelést. Elég sokszor lefényképezem a szemetes konténereket, hogy miért, majd egy családállításon kiderül.