Amit Bara elkezdett az előző képénél ezzel a keretre feszített négyzethálós textillel, tekinthető egy játéknak is, és cseles Bara, mert egyrészt használja azt, hogy ezeknek a négyzethálós felületeknek egy érdekes szűrő hatása is van, furcsa mód a polár szűrőt juttatja eszembe ez a fajta technika, tehát, hogy bizonyos szögből nézve átereszti a fényt, bizonyos világítási helyzetben pedig kirekeszti az átlátást. Azért mondtam, hogy cseles Bara, mert erre egy picit rásegített laborral szerintem, a kép középső részénél, nekem legalábbis olyan érzetem van, mintha az arcra egy picit ráerősített volna a hívásnál. Ez nem baj, jót tesz a képnek. Ami egy kicsit a bajom az előző képhez képest, hogy ez a kép kevésbé van feszesre komponálva. Ha megnézzük az előző képét, az első leckét, az egy nagyon korrekt kompozíció. Nagyon izgalmas a karokkal, és a fekete folttal, amit a ruha és a ruha ujjai képeznek, ezek dinamikusan mozgatják ezt az egész szerkezetet, és indokolják azt, hogy miért nem középre van komponálva, jót is tesz ennek az egésznek az, hogy egy kicsit a középvonalból ki van mozdítva. Ennél a képnél, mivelhogy értelmezhető az arc, már zavaró az, hogy elfordul egy picit ez az egész textil-forma, másrészt határozott képalkotó jelként bekerült a képbe egy keret része, és más jelentéssel bírnak a kezek, amik tartják a keretet. Azt is érdekes megfigyelni, hogy ez a szűrő jelleg abból is adódik, hogy az archoz közel kerül ez a háló, vagy távolabb. Fénytanilag érdemes ezt megfigyelni, mert itt nem csak az történt, hogy más szögből exponál az alkotó, hanem az is, hogy megfordította a keretet, és az archoz közelebb került a háló. Megvan a kettő csillag erre a képre is, de én azt kérném Barától, hogy ha már sorozatban gondolkodik, akkor legyen magával szigorú. Amit az első képnél létre tudott hozni kompozícióban, abból ne engedjen. Még egyszer mondom: saját magával hasonlítom össze, a saját alkotási megfejtésével. Engem zavar az, hogy ha már ilyen szép tartásba ott van a kéz, akkor a kisujjba belevágunk, holott annak még tér kellett volna. Ha belekomponáljuk ezt a sarkot, akkor létrehozunk egy új tömeget, és ahogy ez aránylik a körülbelül hasonló színtónusban lévő hajhoz, ez az arány most nincs kiegyensúlyozva. Ha már betettem az ablakkeretet, akkor többet kellene adnom. Ez az irány lenne az, amit fontos lenne tartani. Bara nagyon precízen tud komponálni, itt ez most egy kicsit lötyög. Segítségképp mondom, hogy attól, hogy figuratív egy kép, és szerepel rajta ember, nem kell megilletődni, az ember is csak egy forma, ahogy azok a felülről fotózott tájképei is a garázsbeállóval, ott ami működik formai rendként, itt is annak kéne működnie, ugyanabban a szigorúságban. (hegyi)
értékelés:
csak egy-két centivel feljebb a keretet! :-)
Szerintem is tok jo, es szinte hihetetlen, hogy mindig talalsz valami rozsdaszinut, ami rimel a hajad vorhenyere..:)
A kep parjat viszont hagytam volna.