Ugyanaz a helyzet, mint a kockáknál. András, vegyél egy darab papírt, és ezt rajzold meg papíron. Kíváncsi vagyok, hogy ugyanígy rajzolnád-e. Borul az egész, folyik lefelé a kép. Annak örülök, hogy elkezdtél azzal foglalkozni, hogy a képen föllelhető vízszintes, függőleges és átlós formákból hogyan lehet létrehozni valami tömegelhelyezést, és hogyan lehet ezt grafikusan megoldani, de egyelőre én azt látom, hogy ennél a képnél ugyanaz a probléma, mint a kockás képednél. Nem azt a részt választottad viszonyítási pontnak, ami egyensúlyba hozná a kompozíciódat. Ha most ezt a kompozíciót veszem, akkor ahhoz, hogy ez helyrebillenjen (ugye látunk itt három lépcsőfokot), a kép bal szélénél lévő középső lépcsőfokra kellene egy nagy labda, vagy egy cipő, úgy, hogy a gyerek nincs a képen, akkor ezt az egészet visszahozná, vagy ezt a kisembert oda kellett volna állítani. A képnek a bal alsó részére komoly tömegmennyiség kellene ahhoz, hogy ezt visszarántsa. Most minden folyik le. Ezt azzal lehetett volna megmenteni, ha azzal foglalkozol, hogy az ablakrésznél nevezel ki egy vonalat függőlegesnek. Mert most valamilyen szinten ezek az oszlopok a függőlegest próbálják képviselni, de mégsem. Jó lenne, ha foglalkoznál ezzel az axonometrikus ábrázolásmóddal és a perspektívával, rajzban. Figyeld meg azt, hogy ez hogy működik a valóságban, kezdj el csak a valóságban föllelhető főbb vízszintes és függőleges vonalakat átrajzolva foglalkozni ezzel, mert ezt gyakorolni kell. Ami az üzenet része a dolognak, azzal nem tudok mit kezdeni. Persze: kis ember, nagy épület, és akkor most mi van? Nem értem, hogy miért pont ez a kép, miért pont itt készült el. Nem tudom, hogy ki ő, ami miatt ez fontos, az ő formáját teljesen szétszabdalja a háttér, a mélységélesség miatt az egész síkra van redukálva, tehát ebből kifolyólag tökéletesen beleolvad a háttérbe, a személyességét elveszíted ezáltal. Nincs az üzenetnek a kisfiúhoz semmi köze, és nem is biztos, hogy jó helyre van helyezve ő. Próbáld meg egy kicsit azt, hogy kevésbé húzod rá az élesítést ezekre a képekre. Nem kell minden porszemet tudnunk megszámolni. Ez így leltár, és nem működik az érzelmi üzenet a leltár-jelleg miatt. Ismétlés. (hegyi)
Új hozzászólás