On The Road

A sebesség közben exponált külső tér, és a fényképezőgéphez nagyon sokszor akciófilmekben láthatunk ilyen beállításokat, fix kamera, az elhaladó autón, a 70-80-as években szerettek ilyen beállításokat használni üldözéses jelenetek környékén. Ott azért azt láthatjuk, hogy az élesség 99 %-ban a kamera és a hozzá tartozóan fix autó dekomponált felülete és az elhaladó táj viszonylatában van jelen. Ha jól látom, itt talán az élesség az elhaladó út távolabbi részén, a fák környékén van, viszont ez nem tagozódik kellően, a hármas síksorban, a háttérben lévő fák, a középtérben az elmosódott, elhagyandóban lévő fák, és a mozgásban lévő autó dekomponált jobboldali részénél. Nincs tisztázva pontosan ez a három térsík. Jó az irány, és nyilvánvalóan ez abból is adódhat, hogy nagyon nehéz egy mozgásban lévő autóból kihajolva, kézből visszafelé fotózni, ez rengeteg spontaneitást is hoz, pl. a kép baloldali függőleges részénél legalább kétujjnyit el lehetne hagyni a képből. Az irány jó, érdemes ezzel a gondolatmenettel foglalkozni, éppen ezért, mivel jó az út, de kellene még ezt mélyíteni, egy disznó, és várjuk még a további alkotásokat. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Értem én hogy dízel, de mitől megy? :)

szóval ha állt, ha ment, ettől még a bal oldal sok.

Na, akkor még egyszer, hátha ez változtat valamin: A kocsi ÁLLT, amikor én ezt fényképeztem, és Photoshop sincs benne. Ha motion blur lenne, akár igazi, akár effekt, az fent és lent is működne, itt pedig csak baloldalt tűnik úgy, mintha mozognánk. Az egésznek a nyitja a tükör, az autó külső visszapillantótükre, aminek a legkülső része ívelt, hogy meszebbre ellássunk vele. Bizonyos szögből nézve ez a mozgás illúzióját tudja kelteni. Ez is egyfajta térjáték... :-)

Egy adalék a képhez: a kocsi állt... :-)

tetszik
nem nyúlnék hozzá
vagy talán a kocsiból picit többet
de a bal oldal megfog

Igen, a baloldalon nekem is kicsit sok az a bemozdulás, de pont ettől lesz mozgalmas a kép, és a lecke témája pedig ez. Nekem tetszik.

Nekem itt jött a szovjetfilm-érzés, amiben nyiolván alapos szerepe van annak, hogy pár napja néztem meg a Solaris-t (igen, a hínáros kisfilm kapcsán, kicsit megkésve). Személy szerint nekem a bal harmadától kifolyik a bal szemem, megnézném, ha lehetne rá mód, anélkül a bemozdulás nélkül, mint a 17. lecke egy elég direkt feldolgozását elindulás, búcsú vonalon.

Új hozzászólás