Árny

Árny

Fürdőszobaajtó. Kint sötét, bent két lámpa. Ajtó résnyire kinyitva. A színes kép jelleget a szürke padlószőnyeg veszi el.

Sajnálom, hogy Nóra ritkán szólal meg, mert önző módon többet szeretnék belőle kapni. Amit most mutat, az egy nagyon finom gesztus, azzal együtt, hogy tömegelhelyezésben a kép baloldalához én akár 3-4 ujjnyit is hozzátennék ezzel a szürkés tónussal. Ott elférne ez a líra még, tehát működne ez az egész úgy, hogy valami nagy homogenitásból egyszer csak ez a ritmus előjön. Oldalt ettől egy kicsit szűk nekem ez az egész. Amit megfigyeltél, és amit megmutattál most formarendszer, tónusrendszer szinten, az tökéletes, úgyhogy nagyon érzékeny gondolat, aminek nagyon örülök. Köszönöm szépen! 3 csillag megvan, és azt kell, hogy mondjam, bármily hihetetlen is, de a leckemegoldás is, mert úgy érzem, hogy van affinitásod ehhez az egészhez. Várnám Nóra, hogy legyél velünk többet egy kicsit, jó? Ugyanis szeretnék veled együtt utazni azon a vonaton, amivel te utazol, szeretném egy kicsit jobban ismerni a gondolataidat, talán megérné, hogy ne csak végállomásokat kapjunk, hanem az odavezető úttal is ismerkedhessünk. (hegyi)
értékelés:    

Híd

Híd

Ha akkor, ott látom a tó jegének ezt az érdekes mintázatát, akkor lejjebb viszem a képet, de sajnos a szakadó hóesésben ez akkor és ott nem tűnt fel.

Annak örülök, hogy Nóra a leiratban saját maga megfejti azt, hogy mi lehetett volna még erősítő hatású üzenet ezen a képen: az arányrendszerek, az ég és a víz arányának a megváltoztatása. Nyilván ez abból is adódik (és ezt egyértelműen jól látja Nóra), hogy az alsó régió izgalmasabb, mozgalmasabb, szebb rajzú dolog, és több információt tartalmaz, mint az ég. Én nem is azt mondom, hogy a képet kellett volna lejjebb vinni, nem az égből kellett volna levenni, hanem az aljához még hozzáadni valamennyit, nem kellett volna sok, de egy kicsit el lehetett volna vinni abba az irányba egy másfél ujjnyival a súlyozást. Talán az égből egy fél ujjnyit vágva ez rendbejött volna, de ez a kép így, ebben a formában is nagyon rendben lévő, nagyon finoman átgondolt, nagyon jó ritmusú üzenet. Nagyon érdekes ez az egész tagozódás, ahogy a háttér nyugalmas, téli ritmusára ez a híd felel, és ez még önmagában is egy nagyon szép dolog lenne, de az egy külön öröm, hogy ezen a hídon éppen valaki átment. Az ő szereplése, az ő megjelenése ezen a képen adta hozzá azt a pluszt, ami egy szép téli tájképnél, mint ritmus már eleve megvan. Nagyon jók azok a vízfelszínen lévő kis foltocskák, szintén egy ritmus, és olvastam a hozzászólásoknál Sándort, aki abszolút pontosan fogalmaz, amikor azt mondja, hogy ennek a képnek zeneisége van. Valóban, szinte olyan, mint egy kortárs zenei műnek a kottája, biztos, hogy van olyan őrült zenész, aki ezt le is tudná játszani. Tehát ez egy nagyon jól megfogalmazott üzenet, mindaz mellett, amit Nóra ír, tökéletesen érthető, hogy adott körülmények között ez nem volt evidens számára, a későbbiekre nézvést ez egy jó gyakorlat abban a tekintetben, hogy adott helyzetben, ha kritikus az időjárási viszony, és nem tudom kontroll alatt tartani tökéletesen a technikát, akkor biztonsági tartalékkal dolgozom. Gondolom, hogy a szereplő megjelenése a képen túl sok időt erre nem hagyott, hogy ezzel játsszon az ember, de nyilvánvaló, hogy ez lesz majd a következő irány. Ettől függetlenül ez egy három csillagos kép, és a leckemegoldásnak is tökéletesnek érzem, egy jó gondolat. Köszönöm, várjuk a folytatást, Nóra. (hegyi)
értékelés:    

Télikert

Télikert

A kép rajzossága, grafikussága egészen elképesztő. Nyilvánvaló, hogy azzal nem nagyon mit kezdeni, hogy ott van ez a kerítés. Ugyanakkor ha már ott van a kerítés, akkor valahogy ezekkel a tömegekkel lehet, hogy érdemes lenne ennél tágabb perspektívában foglalkozni. Most attól, hogy olyan szemlesütve nézem, hogy ott a kerítés, nem tudtam kivenni onnan, attól ez még egy megbocsátható hibává válik, miközben a szorult helyzetéből az ember mindig megpróbálhat kihozni valamit, tehát a hibából lehet erényt is kovácsolni. Amennyiben ezt az egész tömeget úgy vesszük, hogy ez a képnek, vegyük úgy, hogy a bal oldali része és elkezdjük jobbra nyitni az egészet, akkor ez a kerítés elindulhat – ha folytatjuk perspektivikusan ezeket a vonalakat a képhatár felé egészen - és nagy tömeget hozhat létre. Ez a nagy tömeg ellensúlyozhatja magát ezt a függőlegest és akkor már egy izgalmas formai játék jön létre. Nyilvánvaló, amit én mondok, vakon tapogatózás, hiszen nem voltam ott, lehet, hogy ott áll egy Barkas vagy van ott egy trafóház vagy bármi más, ami felborítaná ezt az egészet, de abból, amit most látok, jó esetben létre jöhetne ez, ha pedig nem, akkor azt kéne megnézni, hogy mi van akkor, ha mondjuk az egészet abszolút másik irányból közelítem meg, és ezt az egészet kiszorítom a képnek a jobb oldalára, vágok a kerítésből amennyit lehet, és a bal oldalt kezdem el keresgélni azt, hogy mi jön ettől létre. Magyarán én most azt érzem, hogy a Nórát az izgatta ebben, ami a fára tekeredő kígyóval és az arra lerakódott hóval létrejön - ez valóban érdekes és izgalmas -, de ehhez teret kell tudni adni és ezt a teret kell tudni megtalálni, hogy honnan tudom ezt dinamikailag érvényessé tenni. Most olyan, minthogyha egy nagy meséből kivágtuk volna a főszereplőt, körbevágtuk volna kisollóval és beragasztottuk volna az emlékkönyvünkbe. Ha ezt a képet igazán föl akarjuk emelni, akkor ahhoz ennél nagyobb tér kellene, igényli ezt a méltósága az egésznek és a lírája, oldal irányba. Nóra, én szeretném, hogy mesélj arról, hogy mik voltak jobbra és balra, hogy merre lehetett volna esetleg ezt megoldani. Azt is el tudom fogadni, hogy semerre – akkor így jártunk… Ettől függetlenül ez egy abszolút 3 csillagos kép, pontosan attól, hogy az a finomság amit a tónusokkal Nóra megoldott, és az a finomság, mikor azt a ritka esetet látjuk, amikor a hónak is kellő mélységű tónusa tud maradni, ezek a színek amik itt létrejöttek nagyon finomak, tehát ezzel abszolút jó irányt mutat. Várnám Nóra válaszát. (hegyi)
értékelés:

Bohóc

Bohóc

Ez vagyok én. Az egyik.

Megvan az öniróniája a képnek, Nóra ebben nagyon erős. Nóra, én most azért mondjak valamit személyeset, nagyon szűk marokkal méred te itt nálunk a munkákat, ennél sokkal nagyobb aktivitásnak örülnék, mert volna értelme! A hétköznapokat oldjuk meg valahogy, tudom, mindenkinek sok a munkája, fáradt, és küzdeni kel az életben maradásért, de ehhez a küzdelemhez járul hozzá az, amit a hobbyidőnkből le tudunk csípni, és amit ezekkel a jelenlétekkel meg tudunk mutatni. Én arra szeretnélek téged biztatni, hogy legyen ez rendszeres, mert az, ami segít felépíteni egy munkafolyamatot. Ez a kép egy nagyon erős üzenet, de ott van némi problematikám, ami a valóságot behívja ebbe, méghozzá nem is a gömb madzagával, hanem a fenyőtüskével, én azt hagynám ki. A kis kanóc az nagyon jó, mert ez kell, ez a szocreál része, ettől válik profánná, ez nem árt, mert ez ad egy olyan fűszert az egésznek, hogy ezt a cukormázat leveszi róla, de a fenyőtüske az olyan objektum, amiből épp elég az, amit a háttérben látunk, itt a valóságrészben nem kellene. Két réteget látunk, van egy hátterünk, ami az érzelmi rész, a vörösek, aranyak és zöldek, és ez megadja a hangulatát ennek az ünnepi szituációnak, miközben van egy előterünk, amiben itt a valóság ezzel a gömbbel, és azért izgalmas ez az egész, mert az válik valósággá, ami a legszürreálisabb, ez az egész torzított világ. A torz világ lesz a valós. Nem tudom, hogy mennyire érthető ez az okfejtésem, de nekem ebben a képben ez az erős, hogy az egész kap egy furcsa gellert ettől. Nekem ez nagyon tetszik, jó az irány, a három csillag megvan, a leckemegoldással én még várok. Lehet, hogy nincs már meg a fa, de érdemes azon elgondolkodni, hogy mi az, amit beemelünk az előtérbe, mennyi zavart hagyunk ebben benne. Várom a munkáidat, Nóra, ne hanyagolj minket! (hegyi)
értékelés:

Ősz

Ősz

Őszi erdő

Nagyon érdekes ez az egész, azt is mondhatom, hogy illusztrációnak tökéletes lenne. Ha bármilyen lelki vagy érzelmi megközelítésben azt nézem, hogy milyen keresztutakhoz jutunk el, milyen útelágazásokhoz, akkor ez egy tökéletes illusztrációja ennek. Lehet azon gondolkodni, hogy vajon Nóra jobbra vagy balra ment, melyik izgatta jobban. Sejtésem szerint, ahogy én Nórát ismerem, ő balra ment, én lehet, hogy jobbra mentem volna. Ez nagyon furcsa, hogy kinek melyik ösvény izgalmasabb, vagy melyik az, amelyik hozzá közelebb áll. Miközben nagyjából egyformák a fényviszonyok, nekem az egésznek az érzelmi megközelítése a jobb oldalnál izgalmasabb, a bal oldaltól egy kicsit félek. Ha nézegetjük ezt a képet, akkor a nézőben is ezt az izgalmat tudjuk felkelteni, hogy őt állítottuk egy döntés elé, hogy melyik úton menne, melyiket választaná. Fantasztikusan szépen a színek, a tónusok, a levegője, a tere ennek az egésznek. Ha az egész egy ujjnyival lejjebb kerülne, tehát nem csak annyi, hogy levágsz a tetejéből egy ujjnyit, mert akkor az egész szétesik kompozícióban, hanem azt az egy ujjnyit, amennyit fentről letakarsz, hogy ne lyukadjon ki az ég, azt alul hozzátennéd, mert kellene az, hogy honnan jövünk, hogy a valóságból, abból a realitásból, ahonnan elindulunk, még egy picivel többet kellene adni, és akkor tényleg ez egy nagyon szép rendszer lehetne. Így se rossz, nem azt mondom, hogy ezzel így nagyon nagy bajok vannak, de hát mindig az a kérdés, hogy hogyan lehetne jobb. Az én érzetem szerint így. A három csillag abszolút megvan, hiteles az egész, és ez a legfontosabb, és az a jó, hogy van egy helyzet, amit tálcán kínált neked egy szituáció, és azt te meg is ragadtad, nem sokat vacillálsz, hogy ezt lefényképezzem-e, vagy csak menjek a magam útján. Nagyon érdekes ez a helyszín. Ha megvan ez a helyszín, hogy hol van, és bejárható, akkor ezt még sok mindenre használhatnád. Köszönöm. (hegyi)
értékelés:

Bent és kint

Bent és kint

Az az érdekes ebben a képben, hogy viszonylag sokáig kell nézegetni ahhoz, hogy az ember rájöjjön arra, hogy ez a madár nem kint van, hanem valamilyen belső térbe beszorult. Kint van a fény, kintről jön a nagy fény, az mutatja a nagy lefolyásokat, koszokat az ablakon, és a madáron ilyen nincs, tehát értelmezhető az, hogy ő egy nagy garázsba vagy ipartelepre be van szorítva, és keresi a kiutat. Ez adja a feszültségét a képnek. Itt a madár méretéből is adódik, hogy ez sokkal kisebben nem lenne értelmezhető, tehát ha többet adunk abból a belső térből, hogy értelmezni lehessen, hogy ez hol készült, akkor egyrészt lebuktatjuk az egészet, másrészt nincs az a gondolkodás, az a kvízkérdésjelleg, és annyira pici lenne a madár, hogy azok a szépségek, azok a formai megoldások, amik most létrejönnek a szárnyával és a viszonylag jól megválasztott expozíciós idővel, nem lennének érvényesek. Nagyon örülök annak, hogy Nóra ezekkel a dolgokkal jelentkezik, de neki is azt mondom, hogy kicsit nagyobb aktivitást várok, ne hanyagolj minket, Nóra, mert így mindig olyan, mintha az ellenőrző könyvedet csak sátoros ünnepeken hoznád haza megmutatni, hogy hányast kaptál, és a közbülső dolgokról nem nagyon kapunk információt. Nem csak a legjobb és csak a háromcsillagosra faragott képeket kell egymásnak megmutatni, hanem az odavezető útról is beszélhetünk. Erre megvan a leckemegoldás is, de kérem a képeket. (hegyi)
értékelés:    

Lát(szó)tér

Lát(szó)tér

Ami csak sima tengerparti kép lenne, azt kicsit idevalóvá teszi a busz ablakában - amiből fényképeztem menet közben - tükröződő logo, a pólómról. Gondoltam egy szorgalminak elmegy. :-)

Fa

Fa

redőnylyukon keresztül.

Minden szuper és érthető, de nem értek egyet a képkivágással, azzal, hogy nagyon szépen kidekázva van a feketével keretezve a lyuk, mert hát ha ez redőny, akkor kell ott még lenni ilyeneknek. Jó lenne még adni formailag is a lyukakból, meg azért, hogy a nézőben egyértelmű legyen hogy mi a helyzet, és ne kelljen magyarázni, és bízni benne, hogy elhiszi. A fa képe gyönyörű, egészen finom, mint egy száz éves fénykép, csak miért épp ilyen és ekkora a keretezése? (hegyi)
értékelés:

Forgó

Forgó

Gyerekkorra lett volna, de önkritikusan inkább a giccsbe hajlott el.

Nóra, én ezt visszateszem az első gondolatként felmerült gyerekkorba. Merthogy ez nem giccs, így nem giccs. A gyerekkor mindig fényes. Színes, kontrasztos, izgalmas, új. Nagyok és fontosak a dolgok, legyen szó egy kavicsról, egy új bogárról vagy akár a szélforgóról. Történeteket inspirálnak, megszemélyesítenek és repülünk, utazunk velük, és ez az élmény az, amit jó lenne örökre megtartani. Van, akinek sikerül. Neked itt most sikerült. (hegyi)
értékelés:    

New York

New York

Nem New York persze, de ránézve mindig ez jut eszembe erről a képről.

Jót vitatkoztam magammal a lámpát és a szőnyeget illetően, végül abban maradtunk, hogy így jó, ahogy van, mert így mozgalmasabb a kép. Kifejező és vegytiszta hangulat, modernista és mégsem maníros, és valóban, a hangulat hozza az általunk elképzelt New York képet. Jó, hogy tónusban precízen ábrázoltad a folyosó és az ebédlő közti különbséget, mert így nem csak a térérzet okán, hanem a fénymennyiség miatt is kívánunk befelé haladni. Húz a kép, de nem robbanásszerűen, nem rohanva, csak fenntartva a kíváncsiságot. Jó lett! (hegyi)
értékelés:    

A kör

A kör

Bontás előtt.

Tetszik nekem ez a kör négyszögesítése projekt kép, ahogy a háttér él, nyílnak az újabb terek, jó ritmusok jönnek létre, de van egy olyan érzetem is, hogy ez egy előadás színpada, mint egy díszlet, viszont ha ez elfogadható, akkor jó lenne valakit látni ezen a színpadon. Persze ez csak egy spekuláció, hiszen a fene se tudja, hogy ott járhat-e, jár-e ember, ezért ez úgymond nem hibája a képnek, hanem egy meglátás, hogy hogyan is lehetne még izgalmasabb nekem. Köszönöm! (hegyi)
értékelés:    

Vízsivatag

Vízsivatag

Egyszerű eszközökkel dolgozik Nóra, hogy ez valami felület, amin kicsapódott a víz vagy forrás előtti helyzet, netán valami szénsavas víz, azt nem tudom, de szép a struktúra. Jó állapotábrázolás a vizet illetően, egyetlen kérdés, hogy vajon ha nincs ez a mélységélesség játék, akkor hogyan néz ki a felület, ugyanis most azzal, hogy az élesség jól behatárolható sávban van jelen, ott fokozottabb figyelem alakul ki, vagyis van egyfajta drámai koncentráció, de ugyanazok a buborékok, ugyanazok a történetek látszanak, tehát a kérdés az, hogy ha mondjuk ez a fekete sáv elfordul, és az élesség őt emeli ki, akkor lehet, hogy mindez egyből érthetővé és világossá válik, mi miért történik. Arra kell figyelni, hogy a képmező egyben színtér is, színpad, ahol a színdarab lejátszódik, és az is izgalmas, ha az előadás előtti feszült csendet mutatjuk, azaz a képalkotó elemek homogenitása okán nincs kiemelt főszerep, viszont akkor ennek a struktúrának vitán felül állónak kell lennie, és most ennek ellene dolgozik a mélységélesség kiemelése. (hegyi)
értékelés:

Jelek

Jelek

Én nem tudom, hogy ezek milyen matricák vagy kivágások, de nem is fontos. Az a fontos, hogy egyszerű eszközökből építve létrejön egy kroki, egy laza rajz, szabadon, erőlködés nélkül. Bár én a palackot feltettem volna ülés szintre, de ez se szempont, így jó, ahogy van, Nóra nem tudok mit hozzátenni. (hegyi)
értékelés:    

Reggeli edzés

Reggeli edzés

Hangulatos kép, jó téma, jó időben megfotózva, egyetlen problémám van vele csak, hogy nem tudom pontosan, honnan jönnek a lovak, melyik a pályájuk. Persze ez részben az én tudatlanságomból is fakad, de most nem vagyok biztos benne, hogy arról a szűk ívről jöttek, vagy a lágyabb, hosszabb kanyarról. Miért fontos ez? Mert ha a lágyabb kanyarról, akkor néhány másodperccel korábban fotóztam volna, ha a szűk ívről, akkor a kép bal oldalához adtam volna még teret, és a jobb oldalból vágtam volna, hogy a mozgás iránya egyértelműbb legyen. Ennyi csak, amit mint kritika hozzá tudok fűzni, a hangulat tökéletes. (hegyi)
értékelés: