vonaton utazva fényképeztem
Egy fekvő formátumú képet látunk és azt kell, hogy mondjuk, hogy ez a kép jól ábrázolja a mozgást, a füstpamacsként jelentkező elmozdulások jól ritmizálják a képet, miközben a háttérben megjelenő házak a térélményt is megadják. Talán abban lehetne a továbblépés iránya - miközben azt be kell látni, hogy egy ilyen kép elkészítésekor a véletlennek igen nagy szerep jut, hiszen nem lehet pontosan kiszámítani azt, hogy mi fog a képen megjelenni - hogy a kép jelenlegi kettes tagozódásába az alkotó becsempészi a harmadik síkot is, a közelit, ahol akár a vonatablak belső oldalán megjelenő tárgy, tükröződés, akár valami személyes holmi szintén élesben dinamizálhatná a történetet, kialakulhatna egyfajta viszonyrendszer a belső és a külső történet között, a szemlélődés amit most látunk, gondolati síkon is éreztetné az alkotó attitűdjét. (szőke-hegyi)
értékelés:
Engem nem zavar, ha véletlen a kép, ha az alkotó utólag jól választja ki (már Tom Sawyer is azon vitatkozott Huck Finnel, hogy az ér-e, ha valaki a kukoricakenyérben ráharap egy kavicsra, és kiderül, hogy gyémánt, ha más meg az életét végidolgozza egy darab gyémántért), de az viszont igen, hogy nekem nem tetszik a ház helye a képen.
A címadásnál pedig annyit mondanék, hogy olyan cím szerintem is kellhet, ami az embert elindítja, de nem olyan, ami a végállomásra rakja! Az utalás jó, de a megfejtést szerintem nem szabad szövegben lelőni.