Mintha egy szellem suhant volna el mellettem... :-)
Érkezett már néhány izgalmas megoldás a hosszú expozíciós éjszakai felvétel kategóriában, melyeknek jellegzetességei ezek az elhúzott, ritmikus színes fénycsíkok megjelenése - mozgalmas és jelen képnél erősen perspektivikus hatást keltve. Nem könnyű előre tervezni ezeknél a képeknél, hiszen csak saccolható, hogy adott fényviszonyok mellett adott expozíciós idővel milyen utat járnak be ezek a fénycsíkok, milyen intenzitásúak és hosszúak. Ennél a képnél ezt a hatást még az is bonyolítja, hogy a kamera láthatóan kézből készítette a felvételt, vagyis nem csak az elhaladó autók fényei festik és csíkozzák a felületet, de a kéz mozgása, rezdülései is érdekes jelenségeket hoz létre. Egy előző értékelésnél beszéltünk már róla, hogy fontos, mennyi reális információ marad meg a néző számára ahhoz, hogy az absztrakt, szürreális világ mellett be tudja azonosítani a szituációt, és itt a bal oldalon látható szürkés forma sejthetően egy elhaladó autó formája, tehát ez az, ami a valósághoz tud minket kötni. Természetesen elfogadható kép ez a mozgás leckére is, bár épp azon gondolkodtam, hogy nekem néha a vasárnap hajnalok ilyenek, amikor Dörögdről hazafelé mentem, mondjuk a filmforgatás után, és örültem, hogy már az autópályára értem, mert ott nem jönnek a macikák... szóval én ezt jó képnek gondolom, és arra kérem Nórát, hogy ha van kedve, játsszon még ezzel a technikával, mert itt azt fontos elsajátítani, hogy a csíkok, mozgások között felsejlő valós információ milyen hangulatokat hoz, mennyiben marad felismerhető, tehát a szubjektív nézőpont (kézmozgások, a kiválasztás szubjektivitása) miképp alakulhat a nézőben objektívvé. (hegyi)
értékelés:
Nekem ez nem vasárnap hajnal, még este, tíz óra körül szoktam hazamenni Bp-ről. Hajnalban vezetni... nem szoktam. De jó volt ez a szellemautó, ahogy elsuhant mellettem. :-)