Jó étvágyat

Verától láttunk már egy hasonló megoldást, egy ilyen króm tükröző felületen, ami talán valami sterilizáló berendezés volt, amiben ő maga mint alkotó jelent meg, most pedig ezt a tükröződést arra használja az alkotó, hogy egy viszonylag nyugodt kompozíció, tehát látunk egy teáskancsót, egy kis kiöntőt, egy poharat, egy kenyereskosarat, benne egy zsemlével, egy tányér részét és valamit az asztalból is, tehát a kompozíció viszonylag nyugodtnak mondható, és ezen a tükröződés az, ami megbolondítja, ami izgalmassá teszi, hogy a tükröződésben látjuk ennek az egésznek egy másik vetületét, egy sokkal dinamikusabb táncát. Szerintem ez a meglátás, ez a kettősség nagyon jó, ennek egy fajtája a tükör anamorfózis, amikor a rajzolt, vagy festett felület egy általában fémhenger palástjára vetülve adja ki az eredeti, torzításmentes képet - ilyet talán már Leonardo is használt, később sok festőt, grafikust megihletett. Tehát, hogy ez a meglátás nagyon izgalmas, ugyanakkor ez nem negligálja azt a szabályt, hogy az elsődleges kompozícióra figyelni kell, tehát ha az asztal szélén a feketébe kifutó rész le lenne vágva, ha ez a belógó tányér itt a bal alsó részen határozottabb lenne vagy nem lenne itt, ha ez a kis szószos pohár nem ilyen csökevényesen lenne benne, akkor még erősebb lenne ez az ellentét. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Nehezet kérsz.
Átműtöttem egy kicsit:
http://farm4.static.flickr.com/3285/2752...
Persze hozott anyagból dolgozva nem lehet szabadon mozogni.
Kis pespektíva korrekcióval úgy tettem, mintha kicsit alacsonyabbról készült volna a fotó és levágtam egy csomó mindent, ami szerintem csak zaj volt a képen.
Ha az én kezemben van a gép, valószínűleg még alacsonyabb nézőpontot próbáltam volna választani. Annyira azért nem akartam belebarmolni, hogy a poharat is letöröljem, bár igazából anélkül (ha ott csak üres abrosz lenne) még jobb lenne.
Az eredetiben úgy éreztem, hogy pont az a félközeli, ami nem mer elég közel menni, vagy elég nagy rálátást adni, hanem lavírozik félúton. Lévén ollókezű, én biztos a ráközelítést választottam volna, bár gondolom a másik irányba is el lehetne mozdulni.

De persze ez csak az én nézőpontom.

Laci: ez egy otcsillagos szalloda volt:D A reggelit illetoen igazad van, szivesen meselek majd az elmenyekrol (illetve olvashatod is oket, ha van hozza energiad), ugyan az etel kivalo volt, de a kornyezet borzalmas, elsosorban a tobbi vendegnek koszonhetoen. Szoval ha elegancianelkuliseget es szegenyseget velsz felfedezni, az pontosan tukrozi az erzeseimet ezzel a reggelivel kapcsolatban, akkor is, ha nem pont az etel miatt ereztem ezt.

Gabor, szeretnek veled errol beszelgetni. Kivancsi vagyok a velemenyedre, mert egy masik kepnel is befurodtem azzal, ami neked itt sem tetszik. Csinaltam olyan kepet is, amilyet javasoltal, es megis ezt valaszottam. Nekem az a benyomasom, ha a targyak tobbe-kevesbe pontosan felbe vannak vagva a kepen, azzal azt tudom mondani, hogy `satobbi`, mint ahogy a matematikai sorozatokban a harom pont. Azert vagdaltam el a dolgokat, hogy megmutassam a valodi, haromdimenzios letezesuket, es hogy mennyire masok a hangsulyok az eletben, mint a tukrozodesben, viszont nem akartam teljesen `kitargyalni a temat`, hanem egy kis agymunkara biztatva csak megadtam a torvenyszeruseg kitalalasahoz szukeges kezdetet. Legyszives, ird le reszletesen, mit gondolsz, mi a hiba, miert nem sikerult szerinted! Elore is koszonom!

A türköződés remek, de a téma nem. Ugyanis ez egy szegényes, elegancia nélküli reggeli, mely részben már az "ebek martaléka".

Szerintem ez nem elég bátor megközelítés.
Sokkal szűkebbre vettem volna, hogy a tükröződés dominálhasson. Minden irányból vágnám. Felesleges az asztal szélén túl minden az alul belógó tányér a zsömlétől jobbra minden. Jó észrevétel, de nem elég sűrű.

Új hozzászólás