Kerti Kép
Édesanyám kertecskéjének csendes kis zugában, a napon sütkéreztem...

Nem fogadjuk el csendélet kategóriába, a csendélet az más, kérjük, hogy az Estiklopédiában nézd meg, hogy mi az, de a képet elemezzük, merthogy áttesszük az egészalakos portré kategóriájába. Ez a kép nagyon is fontos és jó alkotás, de az is fontos, hogy azért ezeket a kategóriákat azért próbáljátok már meg jól behatárolni. Tehát. Egy archaikus technikát alkalmazó (vagy azt idéző) képet látunk, ami kompozíciójában dekomponált megoldás, a főalak a jobbszélen tartása, a bokor struktúrájának jobbszélre mutatása a kép baloldalán lévő nagy, homogénnek mondható tér rántja helyre, és ezek a kis puszpángbokrocskák (a puszpángból furulyákat is csináltak a barokkban – dörögdiesen kruspáng) ezek a formák billentik helyre, ráadásul az egész színvilágában egy földöntúli vagy egészen szürreális világot hoz létre, mintha szolarizálva lenne, mintha az atomvillanás utáni utolsó felvétel lenne Hiroshimában, amikor az árnyékok beégtek a betonba, tehát egy nagyon erős kép, és annyit azért kérnék a Sándortól márcsak a többiek kedvéért is, hogy erről a technikáról akár a fórumon nyitna egy topicot, hogy magát ezt a technikát amivel ezeket a képeket készíti a többiekkel megosztaná, az nekünk nagy segítség lenne. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

a túróba, ezt nem még láttam, amikor beküldtem az én egészalakosomat...

Legközelebb odafigyelek ígérem, és köszönöm a kritikát....
Technika: lassan már a kisfilmes technika is archaikussá öregedik, még 5-10 év és szinte el is felejtik az emberek....A fotó kisfilmre készült, kodak tmax 400 asa, a papírkép egy nagyon kemény hívóval lett előhívva, egy német gyártmányú hívó TETENAL-Dokumol. Ha a színvilág miatt érezted archaikusnak, az a papírkép scannelése után készül színkeveréssel....üdv:sanya

45 fokban döntött tér, különös megvilágítás miatt furcsa árnyékok a képen, valahogy De Chirico képeinek hangulatát idézi fel bennem.
hogy csenélet-e, nekem mindig bajaim voltak a saját képeim besorolásával is.

Új hozzászólás