Jóllehet ezzel az adással kellett volna kezdeni a sorozatot, mert a 17. HetiHegyi témája a legelső kérdés, amivel az újdonsült fotómasina tulaj szembesül: mit fotózzak? De emellett azt a kérdést is fontos feltenni magunknak, miért fotózunk? Nincsenek jó és rossz válaszok, de a miért és a mit összefügghet egymással. Kommentekben továbbra is várjuk a hozzászólásokat, kérdéseket, az előző műsorokat pedig a HetiHegyi kategória alatt találjátok.
Az elejét megválaszolod magadnak, és ez jó. A kérdésre: van ennek információtechnikai meghatározása, általában egy előadás vagy könyv esetében, hogy a hallgató vagy olvasó hány logikai vagy nyelvi egységet tud megjegyezni, ez általában 7 egység, plusz-mínusz kettő, ami függ a fáradtságtól is, tehát hogy mennyi az az infó, ami még megmarad és tárolódik, és mi kell, hogy átkerüljön a hozzútávóú tárolóba és mi veszik el. Magyarán ezt a képre is lehet alkalmazni, szerintem azok a képek maradnak meg, amin nagyobb értelmi blokkból nincs több ennél, vagy nem akar ennél többet legyömöszölni a torkomon, és ez a szám kép esetében szerintem 5-nél semmiképp se nagyobb igazán. Azaz, hogy mennyire könnyen fejthető fel, az egy izgalmas struktúra. Mert hogy szerintem kell lennie mondjuk 3 fő motívumnak, (most csak példék a számok, nem kutattam, hogy valóban 3-e), és annak kell megfognia elsőre. Aztán ha már ottmaradtam, akkor lehetnek másodlagos szinten is jelentéssíkok, amikből lehet akár több is, ha ez a két sík jól beszélget egymással, akkor a néző élvezni fogja a dolgot. Példéul van egy tenger, egy strand, ég. Ez három. Ezen ha ez esztétikailag rendben és kompozícióban is működik, akkor megfog, behív. Aztán lehet azt észrevenni, hogy a homokban vannak lábnyomok. Aztán, hogy a napernyő alatt fekszik valaki. Aztán azt, hogy mellette van egy könyv. Mindeközben bennem kezdenek felidéződni élmények. És ezzel már barátságba is kerültem a képpel. Ha ezt elviszed valami szürreálisba, az nem baj, ha az alap érthető. Ha az alap kusza, nem világos, hogy mi van, akkor nehezebb a dolog, esélyesebb, hogy a néző elmegy a fenébe másik képet nézni. Ez egyedi.
Na ez de jó volt, máris másképp gondolok egy-két dologra. Rögtön eszembejutnak festmények amik szépen belevezetnek a saját terükbe. Értem amit mondsz. Olyan egyszerűnek és viágosnak tűnik ez így kibontva. Egy jó kép mindíg hagy valami felfedezni valót is a nézőnek, nem csak az arcára ejti a mondanivalóját. A felfedezés mindenkinek gyermeki öröm. Szerencsés ha ezt meg tudja egy kép adni.
Azért emögött nagyon sok tervezés kell, hogy legyen. Már fejben.
Köszönöm a választ. Most nagyon fontos dolgok hangottak el.
Számomra.