Ablakban

Ablakban

Na, ez a kép a három csendélet irány közül a legjobb, a legmesszebb ezzel jutottunk, ugyanis itt van az a belső történet, megfigyelés és irány, ami fontos eleme a csendéletfotózásnak. Banán, dió, paprika és hagyma nem kell, alma, körte, tál és az üveg elég. Ezzel lehet kezdeni már valamit. Nagyon érdekes az, ahogy az ablaktáblán roncsolódva megjelenik az üvegnyak tükörképe, az is izgalmas, ami az üvegen átlátszódó ablakelemmel történik, egy kis derítést kéne alkalmazni hogy ebből az óriási fénymennyiségből valamit visszakapjon az előtér, és akkor lehet növelni a záridőt, hogy az alap fénymennyiség csökkenhessen. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Erről a képről is beszélgettünk Sebivel a Garázsmenet című műsorban kedd este.

Ágnes, mit látok, mit látok? Klasszikus téma? A férfi és a nő? Vagy csak az én szemem rossz?

Nem, ez a jelentés nem volt a koncepció része :)
Igaz, hogy a modellek felét már megettem, de még fogok próbálkozni. Köszönöm a figyelmet, minden esetre.

Csak nekem tűnik fel a banán és a két másik alkotóelem együttes formája, vagy ez a jelentéssík nem része a csendéletnek?

Szerintem jó próbálkozások ezek amúgy, tetszenek, annak ellenére, hogy egy csendélettől valahogy nagyobb nyugalmat várnék. Talán ha a banán helyett valami gömbölyű volna ott, a két gömbölyű valami egyforma textúrájú volna (mondjuk nem rücskös-matt az egyik, sima-csillogó a másik), és a jobbszélen nem kunkorodna olyan zaklatottan a parika szára, és a paradicsomnak sem látszana a közepe. Persze az már egy másik kép lehetne.

Ezt az elemzést is köszönöm.
A tál virágmintájával kapcsolatban csak arra vigyáztam, hogy ne legyen nagyon szembetűnő a minta, ne vigye el a figyelmet, de a zöldséges rész valóban lehetne világosabb.

Ez érdekes, kicsit olyan "lakótelepi csendélet". :) Ezt persze nem negatívumként mondom, csak ez volt az első érzésem a képre nézve. Bent kicsit komor a tónusvilág, kintről jön az égi fény, a friss levegő.

Szép arányos az elhelyezés, az üveg nyaka ugye arányosan osztja a képet. Az ablak pereme is kellemesen osztja a bal képélet, a jobb szélen is szép. Különösen rafinált a palack nyakának tükörképe, amely a képszél és a valódi nyak közötti részt harmadolja.

A felnyúló sötét palacknyak tónusa ellenpontozza az ablakon beömlő fényt. A tálban jó ahogy a banán befelé ível és visszavisz a képbe. Ez szerencsés megoldás, már csak azért is, mert éppen balra lent érzem egészen kicsit szűknek a képet. Az üveg aljánál nekem elvesznek a formák az árnyékban, talán nem ártott volna picit ráderíteni... Vagy ezt a tányér virágmintája miatt akartad sötétebben hagyni?

Köszönöm, Tamás. Gyakorolok...

Nekem eddig ez tetszik a legjobban. Az ablakot kicsit túl világosnak érzem.

Új hozzászólás