Az Adhan a müezzin imára hívó 'éneke'.

Zeneileg egy nagyon fontos emléknyomot kapunk, ritka, hogy ilyen közelségben megengedik dokumentálni, filmezni magát az imát, jó látni ezt a puritán és egyszerű környezetet, ami az énekest jellemzi, ugyanakkor talán ha megoldható lett volna, jó érzés lett volna látni minél többet ebből az imateremből, nyilván ennek voltak kritériumai, azt is csodálom, hogy megengedték fölvenni ezt az imát. Nagyon szépen köszönjük. (szőke) értékelés:

Hozzászólások

Értelek.
A vágás: sajnos nem ismerem az ilyen jellegű, PC-s videó editáló programokat, nem ismerem (sajnos, majd 20 év kiesett). A Windows-hoz adott Movie Maker, nem engedi, a hang meghagyása mellett, a képet lecserélni (Insertezni). Most néztem, meg.
Gondolom a mi jól használható lenne, az mind sok-sok pénzbe kerül. Az ingyen elérhetők meg tudnak, azt amit tudnak.
A kétszemes módszert érdemes, fotózáskor is használni, mert sajnos gyakran (mindig) előfordul, hogy besétálnak felvétel közepébe.

Köszönöm a tanácsokat, bár én nem vagyok videós - ez az egyetlen egy amit valaha is csináltam, a fényképezőgépem videó funkciójával, kézben tartva azt. Ez erősen behatárolta a technikát is. :-)
A vágásról már nem is beszélek, örültem, hogy rá tudtam tenni a képeket egyáltalán.

Ami a müezzint illeti ez érdekes volt - Törökországban, ahol ez készült sehol, egyik templomban sem volt tilos a fényképezés és a videózás - itt a müezzin konkrétan büszke volt rá, hogy bemutathatta a tudományát, amit a csoportból úgy emlékszem többen is rögzítettünk; mint el is mondta, ő naponta ötször hangosítás nélkül énekli el ezt a toronyban. Szerintem sok opera meg egyéb énekes megirigyelhette volna a hangját...

Kedves Nóra!
Engedelmeddel, néhány szót a felrakott videóddal kapcsolatban. Én is szerencsének tartom, hogy megengedték a felvételt. Engem Párizsban majdnem megkéselte, mert nem vettem észre egy bokor takarásában ülő hölgyet, amikor egy emlékoszlopot fotóztam.
No de a videó. Remek ötlet, a hangos, képes bemutató. A gyakorlati rész. Szerencsés egy nyitottabb kamera állás, mert az esetleges mozgásokat könnyebb követni. Felvétel közben is érdemes két szemmel nézni a felvétel témáját, hogy el lehessen kerülni, a képbe történő bemozgásokat. Ha nem tudjuk, integetéssel leállítani, a mozgást, nyissunk annyira, hogy a belógó alak nem csak félik látszódjon. Esetleg a kamera oldalra elforgatásával (svenk) korrigáljuk az alapbeállítást. Attól, hogy a fő alak, balra kerül, és jobb oldalon látható lesz az alak, a kép még egyensúlyban marad.
A hang. Szerencsésebb (megfelelőbb) megoldásnak találnám, ha a müezzin éneke, már film elején, a két állókép alatt is hallatszana (esetleg abból felusztattással kezdene). Kevésbé lenne meglepetésszerű a váltás.
Baráti üdvözlettel: István

Új hozzászólás