Adj Uram valamit a kezembe!
A kéz témát Michalangelo már "lelőtte" a Sixtus-kápolnában előttem. De azért remélem, én sem hiába nyújtom ki kezem...

Egy testrészletet látunk, ahol olyan közeli képről kell beszélnünk, ahol szinte milliméterek is számítanak az élességgel kapcsolatban és egyértelműen a négy ujj egymáshoz való viszonya, egy tengelyen való elhelyezkedése okozza, hogy végig ezeken van az élesség. Bár azt tudjuk, hogy egy emberi kéz sok mindent, inakat, ízületeket, tenyérpárnákat, vonalakat is tartalmaz, mégis a kép erre a négy ujjra utal, annyira, hogy a többi szakasz életlensége miatt ezek elkezdenek önálló életet élni. Négy testvér, imádkozó figura lenne, ami különválik a tenyértől. Mivel ilyen közel van a kamerához és az élesség így lett meghatározva, le is válnak a képről, a tenyér meg hajóformára vált, amiben ezek a kis emberek ülnek. Érdemes lett volna a kép alján befejezni a formákat, hogy az ujjak rájuk jellemző formái, elhajlásai is értékelhetőek legyenek. A leirat szövegből azt sejtjük, hogy a kép filozófiája több szeretne lenni, mint ami, mert az ilyen képet egyszerűbben fogalmazva stúdium képnek hívjuk. Amennyiben ez egy mozgás anatómia vagy kéz megfigyelésre elkészített kép lenne, úgy azt mondanám, ha abból indulunk ki, hogy bizonyos nézetekben a fotó a valóság leképezése, akkor viszont a kéz állapotai, a tenyérpárnák, a kéz alsó gyöke együttesen kellene értelmezhetőek legyenek, most ezek foltjaiban különválnak. Talán ez azért is lehet, mert a stúdium fogalmát nem ismerjük eléggé. A stúdiumrajz is lehet ugyanolyan fontos és szakrális dolog, mint egy filozófiai témával foglalkozó kép, de azt kell tudni felvállalni, hogy azt mondjuk, hogy egy parányi ötlet is, egy tenyér leképezése is lehet csúnyán mondva világbajnokság. Ez most nem volt pontosítva, így a kép alsó harmada értelmezhetetlenné lett, nem érezni a tenyér perspektíváját sem. Ami a gesztust illeti, ha mégis megpróbáljuk kihámozni a képből ennek az üzenetét, akkor a Sixtus kápolna ábrázolásának említése és a kép címe furcsa ellentmondásba kerül, hisz filozófiailag nagyon nem mindegy, hogy valaki értünk nyújtja a kezét, vagy mi várunk arra a kéznyújtásra, arról nem is beszélve, hogy a felfelé tartott tenyér a befelé hajló ujjakkal sokkal inkább utal arra, hogy ne egy másik kéz nyúljon felé, hanem a tenyérbe valami tárgy belekerüljön. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Mór lájt, mondta Bétóven. :)

22-es mellett teljes kivilágításnál is min 5 mp az expozíció, így nem tudom a kezemet mozdulatlanul tartani. :))) Majdnem sikerült. :DDD

Feri! Azért próbálni lehet? Hiszen, ha "bejön a 22-es, akkor lehet, hogy jobb, nem? :)))

Én nem mondtam, hogy javítani kell. Csak az én meglátásomat írtam le Neked. A technikai kérdés más, Te kérdeztél én válaszoltam a tudásom szerint. Ez a fotó a Tiéd! Ne változtass rajta!

igen, 22-ig. Köszi a tanácsot, megpróbálom javítani!

Nem ismerem ezt az obit, ha jól tudom 22-ig lehet állítani, így fél méterről 11-18 as állásban már talán az egész kéz éles ( csukltól ) ha az a cél, szerintem

Jó kis obi lehet. Én is szeretnék egy fix-et.
Mekkora a rekesz?
Ha nagyobb mélységélességet szeretnél a rekeszértéket állítsd nagyobbra ( ha lehet )és az élességet kb középre kell beállítani. Nem pont középre, hanem közelebbre, 1/3-2/3 távolságarányban.

Kérdésem: 50-es alapoptikát tettem fel. Hogy a rákban lehet minden éles, ha egyszer a mélységélességet csak így tudom állítani? Örültem neki, hogy legalább ez kijött és a megoldás talán karnyújtásnyira? :)

Laci ez a kéz már nem üres, hiszen ott van rajta a gyűrű ( ami azért nem semmi ) :). Én a Vénusz-dombot élesen hagytam volna és a kép jobb szélén a folt zavaró. Ötletes és szerintem egyre jobb és szebb munkáidat mutatod meg nekünk.

Új hozzászólás