Május 8, a dátum is fontos, a Demeter születésnapja körül járunk, és Demeternek van egy képe, az Edit cipője c. kép, és ez a kép ihlette meg Ágnest. Ez az egész azért fontos, mert azt csak én meg Ágnes tudja, hogy dolgoztunk mi ezzel, készült ehhez nyersebb megoldás is, és nagyon fontosnak tartom, hogy Ágnes hajlandó volt végigmenni egy úton azokkal az instrukciókkal, amit kapott. Egyszerű instrukciók voltak, és a lényegük az volt, hogy vegye észre a különbséget az Edit cipője női bujasága között és egy gyerekcipő üzenete között. A gyerekcipő a gyerekkort idézi, ez a lakkcipő, amiről lejött a plezúr ráadásul egy olyan időt idéz, ami már elmúlt, ezt a cipőt Ágnes már nem fogja felhúzni, de van hozzá egy érzelmi viszonya. Ezt az érzelmi viszonyt kell tudnunk megragadni, azt, hogy ez a múltból kerül ide. Mi is a múlt? Milyen is a múlt? A múlt ritkán színes, általában fekete-fehér, vagy sárgult kép, viszonylag sötétebb tónusokkal, mert elmúlt, sejtelmesebb. A múltat, mint egy régészeti munkát dolgozza föl az ember, rétegeket hánt le. Ezeknek a rétegeknek világítással létre kell jönnie. Azáltal, hogy a háttérben lévő cipő teljesen más megvilágítást kap, mint az előtérben lévő cipő, és különbséget tudunk tenni nem csak a méretben és az élességben, hanem a megvilágításban is, ez egy fontos képalkotó elem lesz. Ezt azért mesélem el, mert ez a kép ehhez egy jó illusztráció, hogy hogyan is lehet valamit időben visszavinni. Nincs szépia, nincs vignettálás, nincs roncsolás, semmi olyan nincs a képen, amit mostanában olyan divatos használni, hanem egyszerűen arról van szó, hogy készült egy kép megfelelően bevilágítva, és ez létrehozta az összes olyan élményt, amit egyébként bindzsizéssel szoktatok megvalósítani. Én ennek nagyon örülök, és annak is nagy köszönet, hogy Ágnes elkezdett ezzel foglalkozni, hogy Demeter képeiből kiindulva, mivel ez a lecke erről szól, hogy Demeter munkásságával foglalkozunk, és hozzá üzenünk, így én ezt abszolút elfogadottnak gondolom. Az a jó, hogy tovább tudta gondolni azt a képet, és saját élményanyagon átszűrve saját magára alkalmazta azt az üzenetet, ami azon a képen elindult. Egy formai játékot és egy eszközjátékot, a tárgyak játékát, ami párhuzam a két kép között, tovább tudta gondolni, föl tudta dolgozni, mint saját érték. Ez a fontos ebben a képben. Ez nem jelenti azt, hogy Ágnes ne foglalkozhatna tovább Demeter képeivel, annál is inkább, mert évfordulót ünneplünk, ez az év Demeterről szól, kiállításokkal, programokkal. (hegyi)
értékelés:
Azt hiszem Aureliano igazad van. :-)
Nem tudnám szavakba önteni, hogy miért tetszik ez a kép, csak hogy nagyon. Ilyet még!