Apa

Camilla, én nem sokat fogok erről a képről beszélni. Ez a kép azért jó mert őrületesen őszinte, nagyon pontos, nincs mellébeszélés, nincs külön stílus, nincs avangardizmus, hanem nagyon is sokat mond el a történetedről. Nagyon bátor, nagyon zavarba ejtő vállalkozás és nagyon pontos az előtér, középtér, háttér viszonylat. Véleményem szerint azért, mert egy olyan helyzetjelentés és egy olyan üzenet, nem csak most, hanem régmúlt időkről, amely sokszor bekövetkezett, sokszor látható volt és sokszor megélt, beléd ivódott helyzet, és mint olyan egy nagyon őszinte és nagyon jó munka. Csak az én megérzésem ez, hogy amellett, hogy egy fotót látunk, attól is fontos, ami itt elkészült, mert film. Sokkal több történet van benne. A kompozíció teljesen rendben van, sokkal több történet van benne, márpedig a fotó sűrűsége, összessége, hogy nem csak forma, hanem, hanem üzenet is, annak az összetettsége hoz létre egy kvázi filmet. Ez a film nem a képen van jelen, hanem éppen a kép indukálja azt, hogy bennem, mint nézőben a saját filmem elkezd működni. Apa a kép címe, amely nem úgy íródik ide mint Camilla apja, hanem az az apa, aki lehet az én apám, lehet a te apád, lehet a többiek apja. Nagyon sok mindent hív elő ez a kép, a 70-es évekből, a 80-as évekből, Bereményiből, Cseh Tamásból, a mi időnkből és én ezt a képet nagyon jónak tartom, már most bánom, hogy ennyit beszéltem a képről, mert a kép sokkal erősebb annál, hogy itt fejtegetni kéne. Viszont csak lelkesíteni szeretnélek, hogy most egy olyan utat, egy olyan lépést találtál meg, hogy úgy hiszem, hogy ez egy másik Camilla, mint akit eddig láttam és egy nagyon, nagyon erőteljes történetiséggel, romantikával ellátott bölcs kép.
   - Én annyit szeretnék a többieknek is mondani – szólal meg a Pedellus -, legfőképp egyébként a többieknek, akik látják ezt az oldalt, hogy azért fontos erről a képről még egy dolgot elmondani, mert hogy nagyon vékony hajszál választja el attól, hogy azt mondjam rá, hogy szociófotó és pontosan ez a vékony hajszál ami elválasztja, ez teszi többé, vagy ez teszi emelkedettebbé a történetet. Mire gondolok? Arra, hogy a Camilla függetlenül attól, hogy ez a kép miről mesél, vagy milyen emlékeket hív akár a nézőben elő, de tisztelettel van a modell iránt. Ezt a mélységélességgel éri el, ezt a bemozdítással éri el, sok mindent lehet mondani, hogy mivel, azért mert nem akar kutakodni, nem akar intim helyzetekbe belemászni, hanem hagyja, hogy a saját történetünk induljon el és ehhez a modelljét egy nagy tisztelettel használja és ez egy nagyon fontos dolog. (szőke-hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Köszönöm! Zsolt, már kezdem érteni....

ESTISKOLASOK MOST AZONNAL GYERTZEK SULIRADIOBA SZŐKEHEGYIVAN

De ha a fájdalomr okáról nem beszélünk, akkor marad a...

Nekem ez a kép, nem szeretnék megbántani senkit, se aggódásról, se hiányról nem szól. Nekem vegytiszta fájdalomról beszél.

Addig szeressük, óvjuk egymást,addig beszélgessünk semminek tűnő dolgokról, amíg lehet.Mert utánna csak a fájdalom marad, és a hiány...

teccik meg a hiányzós is...

Szerintem ez a kép megható. Aggódást érzek benne.

Új hozzászólás