APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3 APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3 APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3

APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3
APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3
APÚLIAI CSENDÉLETEK 1-3

Mediterrán szendvics (2002-2003)

Az első kép olyan, mint az ember bemenne egy zsibvásárra, mintha kicsit napszúrásos állapotban az embernek összemosódnak a helyzetek, de azért ez még a realitáshoz elég közel áll. Olyan, mintha egy kis üzlet lenne, ahova benézek a kirakaton keresztül, és ott látom, hogy ott van a kis komód, a kis asztal, meg a kis váza. Látom én, hogy ez is egy szendvics, de azért nekem ez itt egy elég konkrét üzenet. A második kép ezzel az edénnyel és a kis giccses galambvirágokkal nagyon izgalmas, és ez már egy nagyon szép, lírai megközelítés, olyan, mint egy haiku, mint egy nagyon rövid vers. Annak kifejezetten örülök a kompozíció szempontjából, hogy az a fenyőág oda bekerült, mert az az ellenpontja ennek a virágos edénynek. Gyönyörű, finom. A következő kép már egészen tárgyiasan kirakat, szerintem izgalmas, nyilvánvaló, hogy ez a gazdag, organikus és növényi formákat használó ábrázolás nagyon is jellemző a mediterránumra, mint ahogy jellemzőek ezek az edényformák is, de ezt a képet nagyon szétvágják azok a szögletes polcok. A három képből, érdekes módon most a középső az, ami számomra izgalmas, és ami mellett én letenném a voksomat. Három csillag megvan, de azt is hozzáteszem, hogy jó lenne valahogy majd ezekből egy koncentrált sort is látni egyszer. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Nekem kezd összeállni egy Dobos-oeuvre a fejemben, tehát egyrészt erre gondoltam, szűkebben véve pedig arra, hogy a montázs képek is kezdenek nekem összeállni, mint belső sor az egészen belül. Ahogy az elemzéseknél írom, számomra mondjuk a 3-4 képes csoportokból 1-1 kép az, ami a csúcs, és lehet hogy érdekes lenne egy olyan válogatás majd, ami ezeket tartalmazza.

Kedves Zsolt, nagyon köszönöm az elemzéseket. Mit értesz az alatt, hogy "jó lenne valahogy majd ezekből egy koncentrált sort is látni egyszer"?

Kedves Anita, azért a „tudatlanság” enyhe túlzás, hiszen nagyon jó képeket csinálsz, és sokszor megleped az embert eredeti látásmódoddal.

Kérdésedre:

Ezek úgynevezett szendvicsek, vagy kettősexpozíciós képek, a fotógráfiának egy, a festészettel kokettáló irányzatába sorolódnak, mely irányzat a kezdetektől megjelenik a fotótörténetben, amikor az aktuális mainstream mellett időnként valaki fel-felkapja. Eredetileg egy ilyen kép úgy készült, hogy két különböző negatívot (vagy pozitív diát) egymásra raktak, és így együtt tették be őket a nagyítóba. A két felvétel összeadódott a papírképen (vagy kivonódott egy pozitív és egy negatív kép egymásra rakásakor, ha jól tudom). De el lehetett érni (az összeadódást) úgy is, hogy kétszer exponáltak rá a filmre (=kettős expozíció).

Ma, a digitális világban mindez sokkal egyszerűbben és főként sokkal változatosabban megy. A Photoshopban a két felvételt külön rétegre lehet rakni, majd a rétegeket egymással összeadhatjuk, egymásból kivonhatjuk – és még számtalan más művelettel is kölcsönhatásba hozhatjuk őket, a legváltozatosabb eredményeket érve így el.

Ez a sorozat nekem is nagyon-nagyon tetszik, lehet, hogy ez a kedvencem. Tetszik, hogy a közös motívum a virágok, és színben is jobban kapcsolódnak egymáshoz a képek, mint az eddigi ilyen sorozatoknál.

Új hozzászólás