Autó

Autó

Van ebben az egészben valami világgá menős hangulat, az is érdekes, hogy ezt a világgá menést azáltal, hogy ennyire szorosan követjük a modellt, aki bandukol az alagútban, olyan, hogy együtt megyünk vele, megyünk itt libasorban, szépen. Jó a ritmus, jó ez a gondolat, talán annyit megért volna a dolog, hogy egy kicsit feljebb emeled a kamerát, és onnan próbálsz csinálni egy képet, ahogy látom, az élességgel itt nem volt fontos szempont, ezzel nincs is különösebb bajom, de ha egy kicsit feljebb emeled, akkor a modellnek a feje jobban elválik a háttértől. Most ez ott egy kicsit pontatlan nekem, de az ötlet maga jó, megyünk bele a nagy semmibe, de már látjuk az alagút végét, hogy ilyen közhelyeket is mondjak. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Sok képbe sokan megpróbálnak valami mélyebb filozófiát beleeröltetni - sikertelenül. Ebben a képben viszont benne van valami, amin érdemes elmélyülni. A fény felé gyalogló, kiút az alagútból, a gyorsan elhaladó autó, mindezek kellö pillanatban összefogott impulzusok egy hosszabb gondolatsor elindításához.
Ami engem viszont bizonytalanná tesz, az a technika. Ha a gyalogló kissé életlen lenne és az elhaladó autó méginkább, az jobban ráerösítene az idöbeliségben egymáshoz való viszonyukra. Nem találom viszont indokoltnak a falon a mozaik homályosságát, materiális élességével el kellene különüljön a mozgásban lévöktöl. Talán más blendével és expoidövel kifejezöbb lenne. (szerintem)

..

Köszönöm a hozzászólásokat. Tulképpen ezt az alagutat nem kimondottan gyalogosforgalomra tervezték, ezért elég nagy volt az autóforgalom, így sikerült.
A címadásokkal különben általában bajban vagyok, lehet itt sem volt tökéletes a választás...

Hangulatos, talán az autó lehetne jobb helyen, vagy több.

Kedves Ágnes, engem ezzel a megjelenítéssel az az elsőre nem feltétlen nyilvánvaló sugallat lepett meg, hogy mindez az emberért van (vagy az emberért kellene legyen). A sugárformában minden az emberünkre mutat, oda fut össze, ráadásul a fejéhez közel. Fő az ember... szójáték...? Az ember megy a fény felé a fal mellett, keresi, látja, tudja a kiutat - nincs elveszve. Érte van az alagút. Érte vana járgyány. Vagy tőle van? Útja midnenesetre tudatos: lényegében úton van, utazik.

Az érzés viszont más kicsit, az komorabb, merengőbb, beszorított, lehagyott, abban ellentétes a gyalogos ember és a környezet. Az alagút füstje, szűke is fojtó számomra ebben a megközelítésben.

Ha e két pólust összeérintem, vajon mi sül ki belőle?

Üdv. István

Hehe... Nem is néztem a címet, elvitt a kép a csalánosba, azaz stílszerűbben mondva csőbe húzott. :) Ágnes te ezek szerint direkt az autóra tetted volna a hangsúlyt, vagy a cím is csak feszültségkeltés lenne? Nem tudom hova tenni mert épp az nem jutott volna az eszembe.

Közben épp küldtem egy képet szorgalmiba, ami eszembe jutott a lentebb írtak kapcsán... :))) Na, néha nem árt mellélőni oszt' koppanni egy nagyot.

Érdekes kép. Picit billegő érzésekkel néztem, mert az alagútban gyalogló fiatal hátizsákos alak akár én is lehettem volna a 80-as években a barna zsákvászon hátizsákommal, ami sok éven át kísért táborról táborra. Előttem a lehetőségek folyosója, még úton vagyok, az élet kezdetén. De ott van a képen elrejtve az alagút vége, a megérkezés esélye is. Ezt a nosztalgikus időutazást erősíti a kép technikai stílusa (értsd a zajos, életlen, smenasymbol hangulatvilag).

Tudom hülyén hangzik, de egy idő után a nosztalgikis révedésből visszahúz kicsit az a modern autó, kontrasztos, fekete, képszélen... Olyan nincs ahol az már elment, vagy még nincs ott? :) És ha nem lenne ott, akkor esetleg levágnám a jobb szélét, és picikét a tetejét négyzetre.

Új hozzászólás