Búgócsiga

Búgócsiga

Nagyon fontosnak tartom azt, hogy Mariann meghozott egy döntést, és ezt az egészen szűk kompozíciót adta, mert így tudnak létrejönni azok a formai jegyek, amik viszik ezt az egészet a háromszögekkel. Itt két háromszöget is látunk: az egyik a szoknyával jön létre, a másik a hajjal. Nagyon érdekes az, hogy ez az egész ad egy dinamikát az elmozdulás által, érezzük a forgást, de mindemellett nagyon jól egyensúlyozza a kompozíciót is. Egyébként pedig az a legszebb az egészben, hogy maga a kéz, és a kézben talán valami kék formát látok, tehát ez az, ami az egészet visszabillenti. Még az is nagyon tetszik, hogy a függőlegestől egy kicsit eldőltünk, mert a mozgás az mindig valamilyen irányba történik, tehát a testünkkel mindig egy kicsit bedőlünk, ez a mozgás most is létrejön, és a kar vissza tudja ezt az egészet húzni. Nagyon jó ritmus, köszönöm, három csillag, megvan a leckemegoldás is. Igen, itt van az a helyzet, amikor ezek a ritmusok és a dinamika felülírja azt, hogy ha korrektül, iskolásan akarnám ezt megfogalmazni, akkor azt kérdezném, hogy miért vágtad le a szoknyát? Azért, mert ehhez a ritmushoz pont az kell, hogy belevágódjon, beleverődjön a képhatárba ez az egész, ettől feszíti szét a képhatárt és azt a formát, amit az érzékelő létrehoz. Robban tőle ez az egész, miközben azt mondhatnám, hogy a korrekt, iskolás megközelítésnél ez hiba. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Attila, nem szeretném, ha bármi amit írok, rosszul érintene, mert - és kérlek ezt hidd el - ez soha sem szándékom! Az igaz, hogy a stílusom kevésbé simulékony, mint ami itt megszokott. És szeretek röviden fogalmazni, ami belátom, néha elfedi a részleteket.

sziasztok, a kép alapjáraton ilyen szűken készült, de raktam össze egyszellősebb változatot, elküldtem, szerintem hamarosan fent lesz az is - nekem mondjuk a szűkebb kép tetszik, de vita és fórumtémának lehet, hogy jó lesz - mert gyakran nem tudom eldönteni, mi az előnyösebb egy téma számára.

Hahó. Én meg azt gondolom, hogy van egy fórumunk, amit ha bejáratnátok a beszélgetésre, az talán abban a tekintetben lenne jobb, hogy jobban megtalálhatóak lennének a témák és nem adott képnél véletlenül lehetne amúgy fontos eszmecserékre bukkanni.

Amúgy a háromszögben kettőtök között az igazság. A talpán álló háromszög a stabilitás, a csúcsán álló a feszültség inkább.

Tamás, nagyon köszönöm, hogy kifejtetted részletesen. Nagyon érdekes, hogy a háromszögek neked inkább dinamikát, nekem meg inkább stabilitást jelentenek. Ezen még fogok gondolkodni, próbálom máshogy nézni a kompozíciót.

Én is mondanék valamit a kommentelésről :)
Nekem meg pont az volt az érzésem - és most a legnagyobb tisztelettel irányodban mondom -, hogy Te nem vagy nyitott a beszélgetésre. A feszes kompozíció esetén is elég határozottan jelentetted ki, hogy úgy lenne, jobb, ennél a képnél is Te mondtad, hogy vitatkozol velem. Amivel szerintem nincs semmi gond, de miután én is elmondtam mit gondolok és miért, minden esetben írtál valami olyasmit, amivel arra célzol, hogy én nem fogadom el más véleményét, és hogy más mást gondol. Holott úgy érzem én voltam ezekben az esetekben a nyitottabb, és a véleménycserében aktívabb. Ne haragudj, hogy ha rosszul érzem, de úgy érzem a "kinek van igaza" típusú megjegyzésekkel olyan színben tüntetsz fel, ami nem állja meg a helyét, és meglehetősen rosszul érint. Remélem nem baj, hogy őszintén elmondtam a "gondom", még egyszer jelzem, tisztelettel tekintek Rád, és csak szeretném ha minden a helyére kerülne :)
Mariann, ne haragudj, hogy a képed alatt tettem mindezt!

Attila, megpróbálok eleget tenni az elvárásodnak.
A képzőművészetben az egyik legősibb kompozíciós elem a háromszög. A fényképezésben a dinamikus (esetleg nyugtalan) téma legjobb segítője, érvényesítője. Ezen a képen, három meghatározó háromszög van. A táncoló kislány alakja és az előtte és mögötte lévő fekete terek. A kislány alkotta háromszög bár a talpa van lefelé, kissé ki van billentve egyensúlyából, a két fekete háromszög pedig asszimetriájával segíti a dinamizmus érvényesülését. A hármas szám bűvöletét még a színek is segítik. A fekete piros fehér hármas további élénkséget, dinamikát visz a képbe. Mindezt a feszes és rendkívül dinamikus kompozíciós egységet gyengítené, ha a színek aránya megbomlana és ha a fekete háromszögek megszűnnének az oldalról bőven hagyott képhatár miatt.

És akkor két szót a kommentelésről. Szerintem, hogy egy klasszikust idézzek, a hozzászólások lényege egyáltalán nem az, hogy kinek van igaza. Lehet, hogy senkinek, lehet, hogy többeknek is. A legfontosabb, elsősorban az alkotónak - de a hozzászólóknak is - hogy észrevették amit csinált és ráadásul viszonyulnak is hozzá. Az polemizáló vélemények célja az alkotó segítése és nem a hozzászóló megdicsőülése.
A medencés képedről elterelte a figyelmemet a téma az asztalon hever esete. Ezért elnézésedet kérem! Amúgy, kissé bizonytalan vagyok, hogy a feszes jelző alatt mit is értettem. Talán valami olyasmit, hogy minden kompozíciós elem a helyén van és nincsenek fölösleges dolgok, vagy kitöltetlen terek a képen. Vagy ilyesmit.
Üdvözlettel Tamás

Attilának lehet, hogy igaza van. Már ami a táncot illeti. Búgócsigának viszont így tökéletes.:)

Tamás, nem mondtam, hogy nincs igazad, csak megindokoltam miért gondolom azt amit :) És próbálom kiszedni belőled, hogy miért gondolod azt amit :) Még a feszes kompozícióval kapcsolatban is várom a válaszod ;)

Attila, szerintem a véleménycserében az a szép, hogy felismerjük, jé, mások erről mást gondolnak.

Tamás, én ezt a szűk vágást valami olyan táncmozdulathoz tudnám elképzelni, amikor a táncos ki akar törni valamiből, nem egy lendületes mozdulathoz. Itt ahogy nézem a képet folyamatosan az jár a fejemben mintha be lenne szorítva egy dobozba, és nem tud kibontakozni...

Mariann, csatlakozom Sándorhoz. Nekem is ez a három a kedvencem. És vitatkoznék Attilával, szerintem ez a vágás adja a kép dinamikáját.

Szia Mariann! Nekem is tetszene ez a kép, mert remek pillanatot sikerült elkapni, érezni a mozgást, a lendületet a dinamikát. Viszont pont a dinamika és a lendület miatt hiányzik borzasztóan a tér a mozgáshoz. Ezzel a nagyon szűk vágással teljesen beszorult a táncos a képkeretbe.

Helló, Mariann, úgy tűnik, hogy megtértél. És mindjárt ilyen remek képekkel. Nekem különösen A TEKINTET, a BÚGÓCSIGA és a VÉLETLEN tetszik.

Új hozzászólás