Családfám
Családfám

Sokszor mondtam már a Márti-képek kapcsán és itt ennél a két részes sorozatnál is fontos megjegyezni, hogy a Márti alapvetően filmes. Történeteket mesél el, valószínű ez az oka itt is a házi feladatnak, hogy nem egy önálló képet, hanem egyik képet a másikra vonatkoztatva egy történeti építkezést látunk. Teljesen indokolt a két egymás mellé helyezett kép, érthető is és csak egy teljesen személyes megjegyzés, hogy a vágy bennem ott van, hogy majd ezeket láthatom mozgófilmen. Az, hogy nem filmet látunk, lehet az az oka, hogy bonyolult dolog, számítógép és egyéb szerkezetek kellenek hozzá, ez csak egy teljesen zárójeles megjegyzés tehát. A köldök kapcsán volt többször vita erről, hogy nem véletlen, hogy a tízes utáni leckéknél egy magasabb szintet, és hívószavakat használunk és így jelent meg ez a furcsa lecke és arra kértünk benneteket, hogy próbáljatok meg magatokban mélyebb összefüggéseket, összetettebb eseményeket létrehozni, elküldeni. Az én sejtésem szerint ez a kép pontosan ezekbe a régiókba érkezik el, nem tudom, hogy sajnos-e vagy nem, csak a magam érzése, hogy ez a kép nagyon jó mind a két része, de nagyon szomorú. Ezt abból lehet sejteni, hogy közérthető, jól megfogalmazható, jól megfogható kódokkal dolgozik. Egy emberi alakot látunk az éjszakában, aki valami parkban a nyírfák között egyedül áll, sejteni a képről, hogy egy női alak, mint egy kis főzőkötényben, vagy nyári szoknyában, talán a napot is sejthetjük a ruhán, ami a farmer és a póló fölött látható, lehet érezni a képből, hogy ez egy kora tavaszi kép, és ebből érzékelhető valami ellentét, hogy a ruhán lévő szövegek egyfajta öniróniával manifesztálódnak, és az alany szemben áll, mint egy bemutatkozásnál, vagy igazolványképen, mintegy lajstromban, a régi képeken látható ilyen, amikor a parasztház elé a gazda, a feleség és a gyerekek kiállnak, beállnak egy büszke pozícióba és 120 évvel később tekintenek ránk a régmúlt időből. Ez egy lenyomat, bizonyíték arra, hogy én, aki a gép elé álltam, létezem, abban az éjszakában, abban a pillanatban, a világban, ami körülvesz, én ilyen voltam. Nagyon jól látható a képen a szembenézésnél az arc, ami enyhén szólva sem örömet, hanem egyfajta kiábrándultságot, áldozati állapotot, helyzetet tükröz. Nagyon esendő a kép első fele és a második felében ugyanez az emberi alak, mintegy furcsa levelek nélküli fa, elhajlásokkal, egymásra exponálással megváltozik, és szinte három különböző személyiséggé válik, ahol a talajhoz, a valósághoz erősen két lábon állva kapcsolódik az ő maga gyökereivel, vagy gyökértelenségével és a kép felső felében ahol az emberi arc újra látható ezekkel az elhajlásokkal, széttárt karokkal, mint egy mágikus fa, vagy szarvas, előttünk van ez a furcsa szimbólum. Olyan, mint egy sziklarajz, vagy egy barlangban egy vadásznak a megfestett mágikus képe lenne egy szarvasról. Azt is lehet látni, hogy ez az összetett forma úgy jön létre, hogy a személy, akit látunk, elkezd játszani, elkezd mozogni, elkezd kitárulkozni, talán a két kép így értelmezhető egészen pontosan, hogy valami a mostani üzenetben ott lehet a szalonképes, a logikus, az értelmes mögött, a lázadás, a tánc, az öröm, a gyermeki létezés és minden, ami akár a kreativitásra is utalhat, hogy ez a történet lezáródik az egészben.
   Nagyon fontos itt megjegyezni még egyet, hogy ennek a két képnek van címe és az a címe, hogy a családfám. Márpedig mind a két képen az alkotót lehet látni, nincs itt segítség vagy barátok, áll egy kopár nyírfaligetben és nagyon megejtő és pontos az üzenet, ha elfogadjuk a címet, mert ez a családfa ő maga. Ez a fa egyedül álló fa és ez a családfa nem tud kapaszkodni, utalni más fákhoz, nem a felmenőket lehet látni, hanem egy embert, aki ezen a talajon egyedül áll és ő maga a családfája, ő maga a története saját magának, ő maga az, hiszen ha visszagondolunk, hogy a XIX. században ez milyen nagy divat volt, ezekkel a gallyakon ábrázolni, hogy a dédnagypapa és a császári lovassági ezredes hanyadik ágon helyezkedik el, szóval ezen a régi családfa motívumhoz hasonlító második képen nem találunk senki mást. Csak a Márti van, csak a Márti a gallyak, csak ő a gyökér, én úgy gondolom, hogy a 10-es lecke köldök házi feladatával, mert azt is mondtuk, hogy az a gyökér, az ősiséget jelzi, nagyon pontosan küldött nekünk egy üzenetet arról, hogy ő ott most, ahol van, milyen viszonyban van a világgal, emberként, nőként, ha akarom magyarként, megpróbálom összefoglalni egyszerűbben: az a probléma a Mártival, hogy nem ömleszti folyamatosan a képeket, de ha küld, akkor az ütős. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Ahogy a blágodban láttam a képet színesben, úgy se volt rossz. De így talán jobb. És bár itt nagyon stílusos és elegáns, ilyen színekkel a képed viszont egyenesen pocsék lenne: http://ie.youtube.com/watch?v=olZeen7SoVg

Jól van Márk, nem kell mindent az apádra fogni!:)

Zsoltu, hát beszéljünk róla. Mit nem beszéltünk meg?
Nekem tetszik, ahogy András értette, nincs vitám.

ÓÓÓ, nem én lennék ha el nem b.om!:D énekléskor = fütyüléskor, de így kell a jó poén erejét 10%-osra redukálni. Családi örökség a rossz viccmesélés.:)

Persze lehet, hogy a téma már lezárt és ennyi, és nincs mit beszélni a képről, csak a pécsi kesztyűről, és az is igaz, hogy idő telik el, mire az elemzés felér, de hát azért én azt gondolom, hogy talán mégiscsak érdemes lenne a képről is beszélni.

Ahogy Kovács András Péter mondta: "Olyan sűrű bajsza volt, hogy énekléskor nóta helyett pörkölt jött belőle":D

Köszi (az előbb ezt is megnéztem, önállóan! valójában mind megnéztem, tök jók ezek a reklámok)
Echte magyar Super Marióhoz pedig már volt szerencsém. Ez a típus nem halt ki a nyolcvanas évekkel, és én,... végülis nem bánom:)

Mert a közhiedelem szerint a tej "buzis", a hurkát meg a Pokolgép fanok ették orrba-szájba.;)
De akkor már lehet ez is: http://www.youtube.com/watch?v=2BsjXIg5uE4 17 másodpercnél az echte magyar Super Mariot ajánlom figyelmedbe.;)

Akkor itt a bocsánatkérésem, ha már az ősöknél tartunk: http://www.youtube.com/watch?v=GAvU1fmTJ...

akkor legyen itt az en kedvencem is, ha mar csaladfarol van szo:
http://web.axelero.hu/manner1i/ilovedeat...

Köszönöm!
"...senki nem hiheti magáról, hogy magányos, mert mindenkiben tovább él azoknak a vére, akik őt nemzették, és ez visszavezet az idők homályába." (Alessandro Baricco, Történet. 53. oldal) ezt azután olvastam, hogy megcsináltam a képet, és egyetértek vele. Szerintem sem szomorú felismerés ez alapvetően. A kép tényleg olyanra sikerült, de nekem ilyen fejem van, nem direkt volt:)

Márk, már megint húzogatod a gyufát!:)

Mikor jövök már én? Úgy be vagyok sózva!:)

Szerintem meg át kell tenni Márti családfás képéhez, mert semmi értelme ennek, hogy elaprózzuk a dolgokat.

a cigiszünetben nézzétek meg pl. ezt:
http://www.youtube.com/watch?v=f7ojPqJtH...

rajzfilm
egész jó

nincs benne gitár...

Na, ezt kitalálhattam volna. Az volt a baj, hogy én a 80-as évekbeli filmjei között kerestem. Ha jól látom, két Rudolf Hrusinsky is szerepel, a második talán a fia.

húúúúúúúúúúúú mennyi duma!:)
amúgy meg nekem ez nagyon bejön, televannak a fotóstörténetes könyvek ilyesmi gyakorlatokkal....szuper!

Rudolf Hrusínský volt, de a filmet nem tudom megtalálni IMDB-n, mert minden filmcíme csehül van. Majd Márti kideríti. A négy egyforma nevű közül ő az első ott.

Nem az a furcsa fejű cseh színész volt az osztályfőnök vagy mi, aki az Egy szöszi szerelmében is, ilyen kicsit gülüszemű, francba, nem jut eszembe a neve...
megvan, Vladimir Mensik.

Nem tudom a címét sajna.

Márti, mi volt ez a film, mert valami dereng belőle.

Jo van no enyire komolyan nem szoktal nem erteni valamit :)))))))))

Hejj, Tamás, értem én mint mond az Aureliano, én is elvégeztem ám a számítógépkezelői tanfolyamot!!:)

Nekem a sztoridról egy cseh film jutott az eszembe, ami egy vidéki iskola körül bonyolódott, ahol az igazgató a tél beálltával bemondta az iskolarádióba, hogy mostmár fagyok vannak, nehogy valameik diáknak eszébe jusson megnyalni a vaskorlátokat, mert azonnal odaragad a nyelvével.
Következő kép: három diák odaragadt a nyevlével a korláthoz:)
Ez ilyen ösztönös dolog. Az almaevés is ezen bukott el szerintem:)

appam, mi van itt. nem vagyok par napig es rogton 139.-nek tudok csak hozzaszollni egy kephez. Aze ez nem semmi. Mirol folyt a csevely, mert ennyit nem fogok elolvasni.
Aureliano torteneterol az jutott eszembe amikor elkuldtek egy ACE 101-es ATM NTU programozasi tanfolyamra. Az oktato megmondta, hogy a 4-es menuponba ne lepjunk bele, mert ha atalltituk a billentyuzetprotokolt akkor az egeszet lehet kidobni, mert megszunik a kommunikacio a gep es az eszkoz kozott, raadasul vissza kell kuldeni a Nemetorszagba a gyartohoz, mert csak o tudja visszaallitani a protokolt. Na de hogy tuti legyen, kihuzattattak velunk a konyvbol ezt a menupontot es a tablara is fel volt irva nagybetukkel, melle az, hogy EZT NE!!!!!!
Termeszetesen a csoport fele ezzel kezdte es tonkretett harom mukodo kozul kettot.

Marti, leforditom Aureliano szavait: C;\ enter. (atlepes a c meghatora) del *.* enter (torolj minden file-t) uzenet: Biztosan akarod? yes enter.

Nem tudom volt e szo a keprol is :) Szerintem k..va jo ezt jobban meg sem lehetett volna csinalni.

Oké, simán szar volt. Most jobb?:)

Nem egészen, és nem kéne a tavaszra fogni...

Árpi, hát arra gondoltam, hogy emltetted, hogy te a munkládnál hasnzálod ay egeret jobb-balra, fel-le, gondoltam, hogy esetleg ebben ki is merül, és akkor mi lehetsz, gondoltam digitális főlapozó.
(Persze tudom, hogy amúgy építész-, vagy építőmérnök vagy) Ez amolyan gyönge vicc volt részemről, Olyan tavaszi:)

Aureliano: aztán mi lett? Tudhatnád, hogy itt nem állunk elő félsztorikkal. A Szőke is megmondta, hogy minden rendes történetnek van: eleje, közepe, meg vége.

Öt és fél másodpercnél :)

Mióta Roland nem ír ide azt sem tudjuk hol járunk.

Én ezt a lapozgatós hasonlatot most nem értem. (És nem azért, mert tudom mit dolgozom.)

Állítólag, amikor bemutatták az első ilyen hangvezérlést, valami nagy Microsoft rendezvényen, az előadó a kivetítőn mutatta, hogy beszól a mikrofonba és a gép csinálja, amit mond. És akkor megnyitott egy DOS ablakot is, mire az első sorból felugrott egy hallgató, és erős hangon bekiabálta (persze gondolom angolul):

CÉKETTŐSPONTBEKSZLESHENTER DELETECSILLAGPONTCSILLAGENTER YESENTER

:) Hát, ha annyira hülye vagyok, hogy közben a hangcsinálósfogadós gombot is nyomom. :)

Ez akkor marhaszar, ha tulajdonos pletykás. Tegyük fel, utazol valakivel a kocsiban, mondjuk, és azt mondod: Te, hogy az a Márti mekkora egy izé! Erre a telefon hív, és bekapcsolja hallgatónak az illetőt a beszélgetésbe:)

Nekem is van ilyen a telefonomban, autóvezetés közben jól tud jönni, ha csak szólok, kit hívjon fel - elvileg. Aztán a gyakorlatban vannak sértődős napjai, amikor nem hív senkit, néha meg mondjuk csaba helyett andrást hív, vagy ilyenek.

Akkor neked olyasmi munkád lehet, mint a zongoristák mellett álló embernek, aki a megfelelő pillanantban lapoz egyet a kottán:)

jaja. olyan, mint a telefonoknál, de ez egész jól felismeri. egyébként meg nem nagyon használom, de van. és azért nem használom, mert van egér általi vezérlés is (húúúú) és azt használom, mert az is tud mindent. ide-oda. tök jó. de valahogy szeretem a görgetőt. talán mert sokáig nem volt, de szerettem volna, és most kiélem, meg a munkámnál is gyakran kell használnom. a segélyhívószámok hangmintája meg kicsit bonyolultabb, mert szerintem nem elég az ijedt. kell suttogó, szenvedő, kendővel tompított, felháborodott, meg még mittudoménmilyen.

Ja, és erről eszembe jutott, hogy ilyen telefonnal mennyi mindenre kell gondolni. Például a rendőrséget, a tűzoltóságot és a mentőket eleve pánikbaesett hangon kell felvenni.

Árpád, milyen az a hangvezérlés? Azt mondod: Menjél le! Aztán meg azt: Nem így, egészen!

Egyik barátnőmnek van ilyen telefonja, illetve olyan telefonja, ami tud ilyen hangfelismerést. Elméletileg. Egyszer fel akart vágni vele, bizonyítandó, hogy milyen tuti dolog ez, felhívott engem az asztal másik végében.
Elővette a telefont, és mondta neki: Márti
Aztán végkonyabb hangon: márti
Aztán mélyebben, hangosabban, és halkabban is. Végül beismerte, hogy még nem tökéletes. Mármint ő, mert nem emlékszik, hogy engem milyen hangon mondott a telefonjának eredetileg.

A talicskát meg a fenyőt kihagytam.

Persze én is tudnám egyszerűbben, mert még hangvezérlésem is van, de most is szépen lassan legörgettem. És tök jó volt! Futkosnak itt a harapófogók, meg a bajszok, virágok, pánsípok macskák, és végül jön a villanykörte. Nem gondoljátok, hogy érdekesebb lenne, ha több figura lenne? ;D

Van egy zsír új erikám szépen betárazva. Ha kell, majd átviszem.
És most eltűnök a hegyekbe, de majd jövök és hátha ott látom meg a tavaszt. Vagy a köldököm. Vagy.

Ööö, én megfogom a szkrollon azt a kék pamacsot és lehúzom, sutty.

Na de az ilyen hozzászólásizéket, meg zarándoklatosokat (jó mártis meglátás), azt illik nem ilyen semmi beírással elérni, hanem normálissal.

Lehet ez egy tacepao is? Mert akkor én most ideírom, hogy nem ám meg vagyunk halva vagy el vagyunk tűnve, hanem az van, hogy a Bakkermannak lesz a werkje vetítve az rtl-en és azt vágom, mint a barom. Holnap délelőtt kell leadjam. De képeket is küldhettek, idővel ki is teszem. :) Sőt, az értékelések java is megvan ám, csak idő, idő, idő, de holnap nem menekültök, be lesznek gépelve.
ugyanitt jóállású szép kezű gépíró erikákat felveszünk.

Új hozzászólás