a csendélet halála

a csendélet halála

Pista, mindig meglepsz, csak ritkásan adod, az a baj. Többet kéne kapnunk tőled képeket. Lehetne kekeckedni, hogy mitől csendélet az, ha Pista felmegy a padlásra, és a rétegek közül előtúr néhány bondel keretdarabot, én meg azt mondom, hogy a csendélet alapja technikailag a kompozíció, de egy üres komponálás önmagában még nem zene. Szóval kellenek azok a fránya érzelmek is, anélkül nem megy (jegyzem meg, nem csak a csendélet nem). És kérem itt vannak érzelmek! Mert hát kinek ne volna meg az az emlék, hogy felmegyek a nagy házának padlására és a forró nyári délelőtt, reggeli és ebéd között, titokban, hogy senki se tudja, kutatok a régi bőröndben, ismeretlen arcokat fedezek fel, régi ruhákat, képeket, kereteket, bicajkereket és mindenféle más kincset, bennfentes lehetek, mégis ott a titok, hiszen a padlás tiltott vidék, még a végén leesel fiam, gyenge az a párnafa, beszorulsz és vihetünk az ügyeletre. Hát igen, és ha csak ennyi volna... de azért rafinált Pista, mert belenyúlt a képbe, a giccsre rárakott egy-két pöszmő ágacskát, virágot, és még ez sem elég, hiszen ki hiszi el, hogy így találta félrecsúszva a fénybe mászva azt a kék papírlapot? Ugye, ugye, a mesteri rendetlenségbe nem csak s szín, a forma visz rendező erőt, de a fény is, az a kevéske, ami hanyagul rárajzol a felületre, ami fellebbenti a titkot, és amitől ez az egész működni kezd, ami miatt szívesen mennénk, csak vigyen fel Pista a padlásra... Szóval nekem ez tetszik, megvettem kilóra, sőt, a leckét is megoldottnak gondolom, de csak akkor, ha Pista megígéri, hogy aktívabb lesz és küld még ilyen találmányrendezéseket. (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

Erről a képről is beszélgettünk Sebivel a Garázsmenet című műsorban kedd este.

Pesta, látom még mindig humorodnál vagy. Szerintem száz pontos leckemegoldás, sajátos, pistás. Még kérünk sokat sokat!

Kedves István!

Új tagként, az itteni szokásokban még járatlanként iparkodom érzéseimről, gondolataimról beszámolni e kép alatt.

Keserű iróniát látok, mégpedig tömören nekem arról mesél a kép, hogy a giccs is tűzre kerül... Egyrészt az elmúlás sötétje lengi be nekem a fotót, másrészt az irónia fénye. A monitorom kicsit sötétebbre van állítva (szándékosan), vagy lehet, hogy alulexponált is a kép, így lehet, hogy részeket nem látok jól, de mintha fáskamra lenne a helyszín, és egy öreg akvarell vagy asszamblázs várná a sorsát... melyre még egy kis fény vetül. Ha amatőr művészek körébe helyezem a képi metaforát, akár színlelt reflektorfény is lehetne e beszűrődő téli napfény, maga a kihajított mű pedig a vásári komédiások felszínesen szórakoztató, de eladható, majd divatjátmúlva elhajítható toteme...

Üdv. István

Új hozzászólás