Dinnye

Mintha el lennék maradva a leckékre készült képeim feldolgozásával. Kissé.

Én most vitatkozni fogok Gáborral több okból. Azért mert nekem ezzel a képpel azért van bajom, mert valami olyan helyzet, amit párhuzamosan ezzel a történettel kutyáknál, macskáknál szoktunk megfigyelni, amikor a gazda valami cukiságot akar elkövetni. Akkor mondjuk a kismacskát beleteszi egy nagy lábosba, és az milyen aranyos. Vagy a kiskutyára kis béna pulóvert ad, és ettől az egésznek lesz egy túlrajzoltsága. Ennél a képnél most az a helyzet, hogy a gyerek mindig ad témát, de azt ne felejtsük el, hogy az egész attól működik, azért tudunk nevetni, mert a felnőtt önmagunkkal hasonlítjuk össze, és tulajdonképpen nem vele nevetünk, hanem rajta. Ez nem biztos, hogy jót tesz. Ez a kicsi ember épp annyira szuverén személyiség, mint az alkotó. Az, hogy ő nem tudja azt mondani, hogy menj a francba, mert én most eszek, és hagyjál békén, ne fényképezz, ez nem jelenti azt, hogy minden képet el kell kattintani. Ha pedig amellett döntünk, hogy ezt a képet szeretném megcsinálni, akkor a tisztelet egy fontos kiindulási alap. Részletesebben mondom: az a része tökéletesen igaz, és elfogadható a képnek, hogy a kép előterét használja Gábor a dinnyékkel, amik megadják az egésznek a terét, én ennek nagyon örülök, hogy ilyenre odafigyel. Ezeket a dinnyéket lehetett volna használni takarásként. Azon a helyen a pelenka jól, és elfogadható módon van jelen, viszont egy fotón megörökítve már „befagy” annyira, hogy túlságosan jellemzővé válik. Ezt ki lehetett volna nagyon egyszerűen takarni a dinnyékkel. Kicsit mozdulok, és máris takarja a pelenkát. Az arc gesztusa, a kéz rendben van, nincs vele semmi bajom. Engem viszont irritál az, ha valaki leeszi magát. Felnőtt embernél ezt nem is szoktuk megörökíteni szívesen, de ha nála nem örökítjük meg ahogy például a Jókai bableves zsírja folyik végig a szakállán, és eszi le a szép fehér ünnepi ingjét, akkor ezt egy gyereknél sem kell megtenni. Attól még, hogy ő gyerek, az, hogy a hasán folyik végig a dinnyelé nem biztos, hogy jó. Ez mindenképpen megért volna egy végiggondolást, fog az ember egy papírtörlőt, áttörli. A kisgyerek biztosan ette volna a dinnyét tovább akkor is. Lehet, hogy ebben velem sokan nem fognak egyetérteni, de az ilyenfajta gyerekekről készített portrékat nem nagyon kedvelem. Nem tudom mitévő legyek, mert a dinnyék miatt, meg az előtér-használat miatt én megadnám az egy csillagot, nem kérem, hogy ezt ismételje Gábor, hanem azt kérem, hogy erről beszélgessük egy kicsit itt a kommentekben. Kíváncsi vagyok a többiek véleményére is ebben a kérdéskörben, hogy mikor exponáljunk. Nem mondom azt, hogy teljesen nekem van igazam, várnám a ti meglátásotokat is. (hegyi)
értékelés:

Hozzászólások

Összességében tetszik a kép. A pelenkát inkább én is kitakartam volna... de olvastam, hogy te is. :) Nem értek egyet Zsolttal abban, hogy ennél a képnél rossz az, hogy folyik a lé a kisgyereken. Vannak helyzetek ahol rossz lenne, de szerintem ez nem az. A dinnyét szerintem ebben a pozícióban (márpedig szinte mindenki így eszi) lehetetlenség úgy enni, hogy ne folyassuk végig magunkat. Egy felnőtt erre jobban ügyel, egy kisgyerek viszont kevésbe (illetve semennyire!?)... de ezzel nincs baj, szerintem ettől olyan természetes lesz a kép.

Gábor, azt kell tudni elvonatkoztatni, hogy te 1. jelen voltál 2. ismered a gyereket, mert ha ettől elvonatkoztatsz, akkor látod, hogy a megfagyasztott pillanatban az a sok minden, ami előtte-utána történt, nem lehet benne, tehát a megfagyott pillanatnál bizony az a dinnyeevési vidámság így nincs benne, hogy a gyerek egy ilyen picit enerváltan, egykedvűen néz, és biztos vigyorgott is, de az nincs meg, és biztos vidám volt, de ez a szürkés tónus még inkább elviszi szocioba, szinte odáig, hogy GG elment valami intézetbe és ott bekukkolt, hogy eszik a kis elhagyott gyerek. Sarkítok, de azt szeretném érzékeltetni, hogy azzal, hogy exponálunk, van egy felelősség, és ezt leginkább a gyerekeknél és a kiskedvenceknél szokás elfelejteni, mert a gügyögős aranyos akkor is, ha takony lóg az orrából, a kisállat is aranyos, akkor is, ha csipás a szeme és folyik a nyála. Nem.

A pelenkakitakarással egyetértek. Sőt, ott helyben is láttam, dolgoztam is rajta, de ahol a pelenkát kellőképpen kitakartam a dinnyékkel, ott torzó lett a gyerekből, mintha a dinnyetengerből bukkanna fel derékig. Rosszabb lett.
A lecsorgatással meg nem értek egyet. Szerintem a dinnyeevésnek, mint a nyár egyik manifesztációjának, szerves része a csorgás. Persze vannak akik kesztyűben, asztalkendővel, késsel-villával eszik, de az nem a nyári görögdinnye-zabálás, hanem párizsi éttermekben sárgadinnye az obligát sonkával és pezsgővel.
Anitával és Tamással nagyjából egyetértek. A háttér sajnos olyan, amilyen. Nem mentség, csak magyarázkodás, hogy ebben a korban a gyerekfotózás természetfotózásnak minősül. Ott és akkor dinnyézik a gyerek, nem instruálható, nem mozgatható, vagy összeáll a kép, vagy se. A dinnyéket én rendeztem a képbe, a gyerek és a háttér adottság volt.

A dinnye és a gyerek nagyszerű, a kép gyenge.

Megkívántam a dinnyét. Elmenne akár dinnye-reklámnak is. A legjobb, ahogy folyik le a hasán a piros lé. Talán az előtérben lévő dinnyéknek több élességet adtam volna.

Az ablakot, mint hátteret egészében fotóztam volna a bébi mögé. Így /Nekem/ elvágja a gyerek vállát.

Új hozzászólás