Égi várakozás
Szintén az első gyermekünk várakozása közepette, ugyanaz a nyár, mint az előző képen, de más ruhában, amint látszik

Itt kicsit meglepőek lesznek az asszociációk, amiket mondok, hogy segítsem másoknak a képpel való viszonyát, vagy vitát generálhassak, egyrészt az alsó gépállás miatt Vera Muhina híres kétszemélyes szobra, ami a Moszfilm főcímét volt látható jut eszembe, másrészt pedig Kusturica világát idézi ez a virágmintás, foltos, zöldekkel díszített egyrészes ruha, és a zöldek ritmizálnak a háttér bokraival, zöldjeivel, és van az egésznek egy kis délvidéki, balkános, etnós hangulata, egészen biztosan a jelmez maga az hozhatja ezt az érzetet, és fontos az a döntés, hogy az anyukát úgymond magaslatra helyezed, és a has felől fotózva nem egy listát készítesz, hanem piedesztálra emeled. Ahogyan az előző képnél is mondtuk, hogy a személyesség ereje elfedheti akár a kompozíciós hibákat, ennél a képnél is ez érvényes, ugyanakkor itt már nem tudunk eltekinteni ettől, ez már nem egy ellesett pillanat, hanem egy beállított helyzet, és ha ez egy beállított helyzet, akkor azt pontosan kell tudni megfogalmazni. Nekem egy picit levegőtlen ez a beállítás, túl szűkre van vágva a tér, a függőleges irányban a fej fölötti rész csökkentett tere miatt ez a rész ráerősít a perspektivikus torzításra, ami az alsó gépállásból ered, és így még jobban nyomja a felsőtestet ez a szűk képhatár. Még kevesebb tere, levegője van, azaz még groteszkebb az alak, és ez csak a vágás miatt van, nem a terhesség a groteszk, nem az alak, nem a ruha, nem a póz, hanem a mód, ahogyan ez a képkeretbe bekerül. A két kép azért is fontos, mert amit mi itt úgymond a zászlónkra tűzünk, hogy a személyesség, az alkotó személyes kötődése egy képhez nagyon fontos, és mi ezt keressük, és ez amikor egy beállított felvételt készítünk, akkor ennek formailag is meg kell lennie. (szőke)
értékelés:

Hozzászólások

Véelményem csak személyes van. Abba meg bele se merek gondolni, milyen, ha ellpják az ember fényképezőgépét. Részvétem.
Mindazonáltal a másik kép még mindig ezerszer jobb.

Kedves Gábor,
örülök, hogy személyes véleményt írtál. Te bizonyosan másképpen oldottad volna meg ezt a feladatot, tudom.
Jómagam viszont ennyire voltam képes - fényképezőgép híján. (tudod, van úgy, hogy az ember sokáig nem csinál leckét, aztán mikor csinálna, akkor ellopják a fényképezőgépét, aztán marad a csinálna érzés, a tenni akarás, a vágy, és az időhiány, és bizony, meglehet, néha félmegoldások sikerülnek).
Ha bosszant az archívum - az a magánügyed. Én ezt nem érzem annyira bénának.
Netán sikerül kihámoznom magam a tennivalóim alól, akkor majd remixelek, (nem)csak neked, és akkor indulhatnak az asszociációk is.

Több baj is van ezzel a képpel, nem annyira mint kép, hanem mint lecke megoldás szinten.
A köldök lecke szerintem ennél kevébbé direkt megoldást vár, hiszen ez már kétszámjegyű feladat. És ráadásul arhívból előrántott alibivel próbálod letudni a dolgot.

A páros kép sokkal jobb. Annak elnézem, hogy archív, mert ott az összedugott két has hoz olyan asszociációkat, amitől az (nekem ) jó megoldása a leckének. Ez nem.

Új hozzászólás