Elcsúszó napfény
Régi tavaszokra gondolok,
hol volt szerelem és bor,
ki mondja meg,
hol halok meg és mikor?

Nagyon jónak gondolom a szereplőválasztást, a helyzetválasztást, a hintát, a padot, az őszt. Nagyon jó a hangulat, a kardigán, az ingeknek, és mindennek, ami a képen látható. De. Úgy gondolom, hogy egy portréfotózásnak mindegy, hogy ezt a család leckére küldtem be, de az emberi alaknak vannak ritmikái, ritmusai, a váll, a hát gyönyörű ívei, az idősödő test belesimul, belenyugszik ebbe a hintaágyba. Az sejthető, hogy valamilyen kis motívum, egy társ vagy egy fátyol, kendő, itt a jobb alsó sarokban megjelenik. Egy kicsit úgy van most komponálva és vágva a kép - azért azt el kell mondani, hogy az emberi alakok képzőművészeti megközelítéséről, hogy ez az alak balra nyit, balra mutat az alak, a haj dekorációja, minden balra kéri a levegőt. Ehhez képest jobbra egy picit fönt a szőlők, a hát mögötti résznél nyitott. Ha így vágom a jobboldali résznél, akkor azt mondom, hogy ennek nem álló, hanem fekvő formátumú képnek kellene lennie, ahol valami miatt a hinta felé nyitnunk kellene balra. Nem tudom, hogy mi lehet ott, nem látom, ha valami zavaró motívum miatt komponáltad így ezt a képet, akkor énszerintem egy másik beállítást kellett volna keresni a géppel, ahonnan ez a levegő létrehozható. Most azért nincsenek rendben a képi ritmusok a kereten belül, mert az emberi alak fotózása egy szabályrendszert igényelne, és ez itt nincs betartva. Tisztességesen körül van járva, hagyva van mindenütt szalonképesen, csakhogy az az érzelmi kapcsolat, ami a modell és a fotós között van, és érzékelhető és a modell jól fényképezhető, ez az elmélyülés, ez az átélés nem jelenik meg a fotón, és nem azért, mert számodra nem fontos, hanem mert nem mondtad ki magadnak, hogy mi az az üzeneted, amit szeretnél küldeni. Abból kell kiindulni, hogy ez a kép a világ legjobb képe kell, hogy legyen, és ez egy másik érzés megkeresésénél is ottvan. Ez azt is jelenti, hogy lehet, hogy a képnek nem mindig kell 100 %-osan szalonképesnek lenni, hanem lehet formabontó is. Mert neked fontos az a modell, az az emberi történet, amire te felnézel, ami neked nagyon sokat jelent, ebben a stílusban a kardigán, a kék ing, a hátrafésült haj, ebben ott van egy korszak, a 60-70-es évek, a bölcsesség, és ezt meg kellene fogalmazni kompozícióban is, itt, a hévégi nyaralóban, a kertben, és ehhez a motívumokat bele kell emelni a keretezésbe. Tehát bátrabban kérem hogy a család leckéhez fogj hozzá. Én szeretem ezt a képet, és a modellt is tisztelem, így megvan a két disznó, de azt kérem, hogy a család leckére legyél szíves ismételni. (szőke)
értékelés:

Új hozzászólás