Féldüh

Féldüh

Hát, olvastam a hozzászólásokat, és meg vagyok egy kicsit lepődve azon, hogy min megy a szőrözés, mert azok, amik ott kérdésként felmerültek, engem nem annyira izgatnak. A kép abszolút jól dolgozik a térhatással, az, hogy ő most fityiszt akar mutatni, ökölbe szorította a kezét, vagy mit csinált, ilyen szempontból mindegy, ahogy az is, hogy mennyire botladozik a cím mindehhez képest. Nyilvánvalóan az lesz majd a következő lépcsőfok, hogy a címmel is egyenesbe jöjjünk, de én most a képre fókuszálnék, és a kép önmagában szerintem elég erős üzenetet ad. Akkor is, hogyha én azt mondom, hogy ebben a képben benne van a kapaszkodás, mindenféle olyan érzelmi hatás, ami önmagánál a formánál többről beszél. A felfelé fordított tenyér, a becsukott ujjak, de az is, hogy a csuklódat mutatod. Persze, mindenki a saját élményvilágából dolgozik, amikor megpróbál egy képi hatást elraktározni magában valahová. Én azt gondolom, hogy talán abban közös lehet az élményanyagunk, hogy ez a fajta kéztartás, a csukló mutatása, ez a helyzet a kórházi történeteket hozza nagyon sokunknál vissza, azokat a helyzeteket, amikor akár mi magunk vagyunk kiszolgáltatottak, akár bárkit, akit fontosnak tartunk, és meglátogattunk, kiszolgáltatott helyzetben találjuk. És ehhez nem kell sem infúzió, sem semmilyen más ügyet pluszban bekapcsolni. Ez a kép önmagában üzen. Tulajdonképpen lényegtelen a környezet, lényegtelen az, hogy milyen szituációban lett ez a valóságból kimetszve, mert önmagában ez a gesztus elég erős ahhoz, hogy ezt az egészet elvigye a vállán, úgyhogy ez egy abszolút 3 csillagos leckemegoldás. Azt kérném Istvántól - ha lehet ilyet kérni -, hogy próbálja meg komolyan venni azt, hogy vegyen fel egy ritmust a leckebeküldésben, különben túl sok értelme nem lesz az elemzésnek, ha a két beküldés és elemzés között eltelik fél év. Hajrá tovább! (hegyi)
értékelés:    

Hozzászólások

De akkor miért írtál lentebb olyat, amit, ha tisztában vagy vele?

Ja ezt tudom, tisztában vagyok vele.

összekavarsz dolgokat István. az, hoyg 50-es, az a képkivágást és a torzítást határozza meg. az 50-es alapobjektív arról híres, hogy kb azt adja ki, amit a szemeddel látsz amúgy is, se nem közelebbit, se nem torzabbat. az, hogy milyen a mélységélesség, nem függ attól, milyen az objektíved, azt lehet állítani ezen is.

De akkor nagyon ilyen kis mélységgel lesznek a képek. Bár nekem ez tetszik nagyon, de helyes ez így? Ha az összes ilyen lesz? Jó ezen is lehet tágítani, de tuti full nyitva fogok expózni.

Jó lenne, ha nem vennéd le a fix 50-est. Komolyan.

Köszönöm Zsolt az elemzést.
A cím kérdése nálam sose jön be, először fotózok és kitalálok valami címet.
Ebbe a képbe meg igazából nem képzeltem semmit bele. Csak arra törekedtem, hogy legyen egy ilyen kép, ami így formálódott meg, na meg kipróbáltam a fekete fehér konvertálást a PS-ben, de úgy érzem jól húzkodtam a dolgokat. Na meg a fix 50-essel csináltam, ha már meg van.

Nekem sem egyértelmű vagy erős az, amit ki akar fejezni a fotó, de annyira, hogy ez a fél-ség válik érdekessé az egész képen. Ahogy elcsúsznak az ujjak, meg a befejezetlensége a gesztusnak. Érdekes.

Miért, a düh csak kifelé irányulhat?

Nyilván nem kifejezettem adományt váró kéz, de sokkal inkább abba hajlik át a gesztus mint sem dühbe, szerintem.

Adományt váró kéz, még ha csukva is van. Hát ööö, de csukva van, úgy azért elég nehéz beletenni akármit is.

Nekem meg egy kicsit olyan fityiszre hajló, ami átmehet dühbe vagy konokságba.Kicsit zavar, hogy a kar homályos rögtön ráhunyorítottam, meg kellett pár másodperc mire értelmezte az agyam, hogy miről is van szó.

Hmm.. nekem ez inkább egy adományt váró kéz, még ha csukva is van. Nem érzem, nem látom rajta azt a féldüht. Talán nem a csuklót ábrázoltam volna vagy nem így, mert ez egy olyan kéztartás ami kitárulkozást mutat, védtelenséget. Inkább olyan érzetem van, hogy jobbról mindjárt meglátom a kés pengét és máris folyik a vér... Viszont előnye, hogy nem színes a kép.

üdv, p.

Új hozzászólás